Hai sa fim seriosi, o masina lasata 5-10 cm mai jos arata genial. Dar oare este si mai practica, cel putin pentru Romania? Hai sa discutam un pic si sa luam lucrurile pe rand*.*
O suspensie mai joasa nu este neaparat cea mai comoda sau practica - in acest articol o sa discutam despre 3 lucruri pe care trebuie sa le stii inainte de a lua decizia si a lasa masina mai jos. Sa speram ca aceste sfaturi o sa te ghideze si o sa alegi cea mai buna varianta pentru masina ta dar si pentru portofel.
Sa nu fii surprins de o tinuta de drum mai rigida
Nu multi se asteapta la asta, dar masina va fi mult mai rigida dupa ce montezi noile suspensii. Cand ajustezi inaltimea masinii ( scazi inaltimea ), practic scazi si cursa arcului si amortizorului. Din acest motiv ele vor avea o cursa mai scurta si o toleranta mai mica, mai exact, le obligi sa faca aceeasi munca dar cu resurse mai limitate. Masinile folosesc simplu suspensiile. Orice soc ajunge initial la ansamblul roata iar arcul preia dupa vibratiile si amortizorul are rolul de a incetini arcul pana vibratiile socului initial dispar. Cu cat acest sistem este micsorat cu atat orice soc se va simti din ce in ce mai puternic.
Adevaratele probleme apar cand modificarile nu se fac doar la arcuri si amortizoare
Daca vrei sa modifici suspensia modifica tot ce tine de aceasta si cumpara un set complet special pentru masina ta. Nu cumpara piese aftermarket si incomplete doar de dragul unui aspect mai cool al masinii. Tot in aceeasi ordine de idei, masina ta va fi din ce in ce mai rigida daca pe langa o suspensie noua adaugi si niste jante mai mari si anvelope cu talon mic. Noi va sfatuim sa verificati cumva set-up-ul inainte de a monta toate piesele pe masina, eventual sa mergeti cu cineva care a facut aceste modificari, pentru a va convinge de tinuta de drum.
Nu uita, cu cat masina este mai joasa, cu atat obstacolele de pe asfalt sunt mai aproape de tine si masina si de baia de ulei
Din pacate, in Romania nu trebuie sa te feresti doar de limitatoare de viteza, speedbump-uri. Trebuie sa treci cu atentie liniile de tramvai si sa mergi mai incet pe drumuri pe care nu le cunosti tocmai pentru a evita tot felul de gropi sau ridicaturi.
Cand vine vorba de parcat, iti va fi aproape imposibil sa urci masina pe o bordura sau sa cobori o rampa cu o inclinatie mare.
O sa ai probleme si cu animalele si lesurile de pe drum. Daca cu o garda la sol normala poti trece peste un animal lovit si lasat pe mijlocul strazii, acum poti ajunge usor sa iti spargi bara masinii. Ia in considerare si perioada de iarna cand masina va deveni plug de zapada. Atunci poti mult mai usor sa o lovesti pe sub si sa afectezi piese cum ar fi sistemul de evacuare si nu numai.
Desi arata mult mai bine lasate, chiar si Fiat Multipla, gandeste-te si la partea practica, cum si de ce folosesti masina. Daca este masina de zi cu zi iti vei crea singur probleme.
Sursa foto: meineke.com, topgearbox.com