4 probleme care aprind martorul presiunii de ulei

4 probleme care aprind martorul presiunii de ulei

Daca ati verificat comutatorul de presiune a uleiului si senzorul de presiune si acestea par sa fie in regula, insa martorul presiunii uleiului inca este aprins in bordul masinii, atunci este o problema cu motorul care trebuie reparata imediat.

Exista mai multe motive din cauza carora martorul de presiune a uleiului se aprinde in bordul masinii.

In continuare va vom prezenta 4 dintre cele mai comune cauze care duc la aprinderea acestui martor:

1. Pompa de ulei defecta

Uleiul este presurizat in motor de catre pompa de ulei si apoi aceasta presiune il impinge prin motor. Ca urmare, uleiul lubrifiaza componentele motorului, astfel incat acestea sa nu se supraincalzeasca. Daca ceva ar merge prost cu pompa de ulei, atunci presiunea uleiului ar scadea si ar provoca aprinderea luminii de avertizare a presiunii uleiului din vehicul.

Deoarece exista o presiune slaba a uleiului, uleiul nu va putea sa se deplaseze prin motor si sa unga componentele. Acest lucru va avea ca rezultat o frecare mai mare intre componente, provocand temperaturi mai ridicate in interiorul motorului si, in cele din urma, daune costisitoare.

2. Filtru de ulei infundat

Un motor depinde de un filtru de ulei pentru a-l proteja impotriva abraziunilor si uzurii. Sarcina filtrului de ulei este de a proteja contaminantii solizi de patrunderea in motor. Acesti contaminanti includ adesea particule de metal, carbon si praf. Daca ar patrunde in interiorul motorului, ar provoca daune peretilor cilindrilor.

Cu cat sunt mai multi contaminanti care se filtreaza, cu atat motorul dumneavoastra va fi mai sanatos. Cu toate acestea, filtrele de ulei tind sa se infunde dupa un timp, mai ales atunci cand nu sunt inlocuite in timpul schimbarii uleiului. Odata ce acest lucru se intampla, presiunea uleiului din vehiculul dumneavoastra va scadea si se va aprinde lumina de avertizare a presiunii uleiului din motor.

Masina dumneavoastra va incepe apoi sa intampine probleme ca urmare a presiunii scazute a uleiului. Aceasta inseamna ca trebuie sa inlocuiti filtrul de ulei imediat inainte ca problema sa se agraveze.

3. Conducte de ulei infundate

Uleiul de motor este depozitat in baia de ulei sau carterul inferior. Capacitatea de ulei pentru majoritatea motoarelor este cuprinsa intre patru si sase litri. Sarcina pompei de ulei de motor este de a presuriza uleiul si apoi de a-l circula. Odata ce uleiul iese din pompa, acesta va merge direct la filtrul de ulei, astfel incat contaminantii sai sa poata fi opriti.

Tot uleiul curat va trece apoi prin filtru dupa care va ajunge la arborele cotit prin intermediul unor conducte. Cu toate acestea, daca aceste conducte s-ar infunda, uleiul nu ar putea sa curga, ceea ce ar duce la aprinderea martorului de presiune a uleiului in tabloul de bord. Daca problema nu este rezolvata, poate rezulta o deteriorare majora a motorului.

4. Nivelul scazut al uleiului

Dupa cum am spus mai sus, uleiul lubrifiaza motorul masinii. Dupa un timp, nivelul de ulei poate incepe sa scada din cauza unei scurgeri mici. Cu cat vehiculul este mai vechi, cu atat sunt sanse mai mari sa existe o scurgere de ulei.

Fie asta, fie uleiul poate fi ars de functionarea normala a motorului. Odata ce nivelul uleiului scade suficient, veti vedea ca martorul de presiune a uleiului se va aprinde. Verificati imediat nivelul uleiului de motor si completati daca este cazul.

Citeste si...
Cum sa verificati presiunea uleiului?
Cum sa verificati presiunea uleiului?

Presiunea uleiului de motor este vitala pentru integritatea si longevitatea motorului. Presiunea uleiului este forta care actionea...

Verificati nivelul si presiunea uleiului inainte de a pleca in vacanta
Verificati nivelul si presiunea uleiului inainte de a pleca in vacanta

Se spune ca toate motoarele “papa” ulei, chiar si atunci cand sunt in stare buna, insa rata la care o fac, variaza totusi. Rezulta...