5 elemente de intretinere ale vehiculului, trecute cu vederea in mod obisnuit

5 elemente de intretinere ale vehiculului, trecute cu vederea in mod obisnuit

Lichidul de frana, lichidul de transmisie auto si lichidul de racire, precum si schimbarea filtrului cabinei sau filtrului de polen si reglarea supapelor sunt toate servicii importante.

Fara indoiala, cel mai bun mod de a iti intretine masina este sa urmati programul de service sugerat de producator, dar unii oameni opteaza sa nu o faca din diverse motive, costul fiind unul dintre ele: serviciile de intretinere programate pot fi, cu siguranta, costisitoare.

In general, atunci cand oamenii se gandesc la intretinerea de rutina pentru vehiculul lor, se gandesc doar la lucrurile precum schimbarile de ulei si filtrele de aer, deoarece acestia vad restul serviciului de intretinere ca pe o cheltuiala inutila.

Din pacate, privirea in acest mod inseamna ca nu se realizeaza niciodata o serie de lucrari de intretinere foarte importante.

Daca alegeti sa va intretineti masina in mod diferit decat recomanda producatorul, asigurati-va ca duceti la bun sfarsit macar aceste 5 operatiuni.

1. Lichidul de frana

Lichidul de frana este higroscopic, ceea ce inseamna ca atrage si absoarbe umezeala. Chiar si intr-un sistem de franare etans, lichidul de frana poate absorbi umezeala din mediul inconjurator, ducand la scaderea temperaturii de fierbere a lichidului de frana si la  introducerea posibilitatii aparitiei de rugina si coroziune in sistemul de franare hidraulic.

Majoritatea producatorilor specifica intervale diferite pentru schimbarea lichidului de frana.

Daca producatorul dumneavoastra nu specifica sau specifica mai mult de cativa ani intre servisari, va recomandam sa o faceti la fiecare trei ani sau la 50.000 de km, in functie de care dintre acestea survine mai intai.

Sursa foto: www.emag.ro

Citeste si despre: cand trebuie schimbat lichidul de frana

2. Lichidul de transmisie auto 

In scopul de a face vehiculele lor sa para ca fiind foarte ieftine de intretinut, producatorii de automobile au inceput sa vanda masini cu "lichid de transmisie pe viata", care nu ar trebui sa fie schimbat.

Daca suna prea bine pentru a fi adevarat, asta e pentru ca este. Transmisiile moderne functioneaza in conditii mai dure decat predecesorii lor si in compartimente mai stricte ale motorului, cu o ventilatie mai redusa, astfel incat lichidul lor se degradeaza in timp.

Autovehiculele cu "lichid de transmisie pe toata durata vietii" prezinta adesea o rata crescuta de esecuri de transmisie dupa 150.000 de km. Daca vrei ca transmisia ta sa mearga o perioada indelungata, este sugerat sa schimbi lichidul de transmisie la fiecare 80.000-100.000 de km.

Sursa foto: www.midlandslubricants.co.uk

Citeste si despre: cand trebuie sa schimbi uleiul din cutia de viteze

3. Lichidul de racire

La fel ca si lichidul de transmisie automata, agentul de racire este adesea vandut ca un alt "lichid pe viata". Inca o data, acest lucru nu este in intregime adevarat.

Lichidul de racire se degradeaza in timp odata cu utilizarea normala, iar echilibrul PH devine mai putin decat cel ideal, ceea ce poate cauza scaderea capacitatii de racirea a lichidului si apoi sa deterioreze parti ale sistemului de racire sau ale motorului.

Un interval bun este schimbarea lichidului de racire la fiecare 60.000-80.000 de km. Acest lucru ar trebui sa ajute la mentinerea nivelului pH al lichidului de racire intr-un echilibru corespunzator, care sa va mentina astfel si sistemul de racire sanatos.

Sursa foto: www.clubopel.com

 

Citeste si despre: ce este antigelul

 

 

4. Filtrul cabinei de aer ( filtru de polen )

Filtrul de aer din cabina este responsabil pentru filtrarea aerului care intra in habitaclu din afara vehiculului.

Unele vehicule utilizeaza un filtru simplu de particule, care indeparteaza praful si polenul din aer; unele utilizeaza un filtru activ de carbune care elimina acelasi praf si polen, dar poate si elimina mirosurile si poluantii.

Avand in vedere ca face parte din categoria consumabilelor, este bine ca filtrul de polen sa fie schimbat la fiecare revizie.

Sursa foto: www.autopartspro.co.uk

5. Reglarea supapelor

In ciuda majoritatii masinilor mai noi, care utilizeaza in mod automat tije hidraulice de reglare a supapelor, exista inca un numar mare de vehicule pe sosea care utilizeaza supape mecanice. Aceste tije necesita controale ocazionale de verificare a clearance-ului si ajustari, in cazul in care este necesar.

Cel mai bun scenariu: supapele prea stranse sau prea libere pot provoca o putere si o eficienta a motorului reduse. Cel mai grav scenariu: motorul poate suferi daune grave, cum ar fi o supapa arsa.

Desi aceasta lista nu cuprinde in totalitate toate serviciile care in mod normal sunt ignorate atunci cand ar trebui sa fie efectuate, este o lista cu unele dintre serviciile cele mai frecvent trecute cu vederea care pot avea un impact mare asupra modului in care vehiculul dumneavoastra functioneaza.

Este de asemenea un memento pentru a va asigura ca aceste servicii se efectueaza asupra vehiculului dumneavoastra daca alegeti sa urmati un program sau un plan de intretinere alternativ.

Desigur, cel mai bun mod de a va mentine vehiculul in stare buna este totusi sa urmati programul de intretinere al producatorului.

Articole similare

Cod eroare OBD2 P0523

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de presiune a uleiului - tensiune ridicata.

Despre motorul D15 de la Honda

Modelul D15 este un motor cu patru cilindri de 1,5 litri din seria D utilizat in vehicule mici precum Honda Civic.

Rolul jantelor masinii si de ce sunt importante

Jantele noi pot imbunatati performantele masinii dumneavoastra. Montarea corecta asigura compatibilitatea rotilor cu vehiculul.

Top greseli care se fac cand schimbi uleiul de motor

Chiar daca ai facut anumite greseli in momentul in care ai schimbat uleiul este necesar ca pe viitor sa inveti din acestea si sa eviti sa le repeti.

Cauti sa cumperi o masina? Iti garantam cel mai mic pret de piata.