5 elemente de intretinere ale vehiculului, trecute cu vederea in mod obisnuit

5 elemente de intretinere ale vehiculului, trecute cu vederea in mod obisnuit

Lichidul de frana, lichidul de transmisie auto si

Fara indoiala, cel mai bun mod de a iti intretine masina este sa urmati programul de service sugerat de producator, dar unii oameni opteaza sa nu o faca din diverse motive, costul fiind unul dintre ele: serviciile de intretinere programate pot fi, cu siguranta, costisitoare.

In general, atunci cand oamenii se gandesc la intretinerea de rutina pentru vehiculul lor, se gandesc doar la lucrurile precum schimbarile de ulei si filtrele de aer, deoarece acestia vad restul serviciului de intretinere ca pe o cheltuiala inutila.

Din pacate, privirea in acest mod inseamna ca nu se realizeaza niciodata o serie de lucrari de intretinere foarte importante.

Daca alegeti sa va intretineti masina in mod diferit decat recomanda producatorul, asigurati-va ca duceti la bun sfarsit macar aceste 5 operatiuni.

1. Lichidul de frana

Lichidul de frana este higroscopic, ceea ce inseamna ca atrage si absoarbe umezeala. Chiar si intr-un sistem de franare etans, lichidul de frana poate absorbi umezeala din mediul inconjurator, ducand la scaderea temperaturii de fierbere a lichidului de frana si la introducerea posibilitatii aparitiei de rugina si coroziune in sistemul de franare hidraulic.

Majoritatea producatorilor specifica intervale diferite pentru

Daca producatorul dumneavoastra nu specifica sau specifica mai mult de cativa ani intre servisari, va recomandam sa o faceti la fiecare trei ani sau la 50.000 de km, in functie de care dintre acestea survine mai intai.

2. Lichidul de transmisie auto

In scopul de a face vehiculele lor sa para ca fiind foarte ieftine de intretinut, producatorii de automobile au inceput sa vanda masini cu “lichid de transmisie pe viata”, care nu ar trebui sa fie schimbat.

Daca suna prea bine pentru a fi adevarat, asta e pentru ca este. Transmisiile moderne functioneaza in conditii mai dure decat predecesorii lor si in compartimente mai stricte ale motorului, cu o ventilatie mai redusa, astfel incat lichidul lor se degradeaza in timp.

schimbi lichidul de transmisie la fiecare

3. Lichidul de racire

La fel ca si lichidul de transmisie automata, agentul de racire este adesea vandut ca un alt “lichid pe viata”. Inca o data, acest lucru nu este in intregime adevarat.

Lichidul de racire se degradeaza in timp odata cu utilizarea normala, iar echilibrul PH devine mai putin decat cel ideal, ceea ce poate cauza scaderea capacitatii de racirea a lichidului si apoi sa deterioreze parti ale sistemului de racire sau ale motorului.

Un interval bun este schimbarea lichidului de racire la fiecare 60.000-80.000 de km. Acest lucru ar trebui sa ajute la mentinerea nivelului pH al lichidului de racire intr-un echilibru corespunzator, care sa va mentina astfel si sistemul de racire sanatos.

4. Filtrul cabinei de aer (filtru de polen)

Filtrul de aer din cabina este responsabil pentru filtrarea aerului care intra in habitaclu din afara vehiculului.

Unele vehicule utilizeaza un filtru simplu de particule, care indeparteaza praful si polenul din aer; unele utilizeaza un filtru activ de carbune care elimina acelasi praf si polen, dar poate si elimina mirosurile si poluantii.

filtrul de polen sa fie schimbat

5. Reglarea supapelor

In ciuda majoritatii masinilor mai noi, care utilizeaza in mod automat tije hidraulice de reglare a supapelor, exista inca un numar mare de vehicule pe sosea care utilizeaza supape mecanice. Aceste tije necesita controale ocazionale de verificare a clearance-ului si ajustari, in cazul in care este necesar.

Cel mai bun scenariu: supapele prea stranse sau prea libere pot provoca o putere si o eficienta a motorului reduse. Cel mai grav scenariu: motorul poate suferi daune grave, cum ar fi o supapa arsa.

Desi aceasta lista nu cuprinde in totalitate toate serviciile care in mod normal sunt ignorate atunci cand ar trebui sa fie efectuate, este o lista cu unele dintre serviciile cele mai frecvent trecute cu vederea care pot avea un impact mare asupra modului in care vehiculul dumneavoastra functioneaza.

Este de asemenea un memento pentru a va asigura ca aceste servicii se efectueaza asupra vehiculului dumneavoastra daca alegeti sa urmati un program sau un plan de intretinere alternativ.

Desigur, cel mai bun mod de a va mentine vehiculul in stare buna este totusi sa urmati programul de intretinere al producatorului.

Citeste si...
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...