5 Mituri de intretinere a masinilor care sunt de fapt false

5 Mituri de intretinere a masinilor care sunt de fapt false

Fiecare proprietar de automobil aude despre cele mai bune practici pentru a-si pastra vehiculul in stare buna.

Indiferent daca sfatul provine de la prieteni, familie sau producatorul masinilor, multe sugestii de intretinere privind eficienta consumului de combustibil, puterea motorului si longevitatea totala a vehiculului se scurg in jos pe teava de esapament.

Cateva sugestii sugereaza optiuni de economisire a banilor sau practici de imbunatatire a performantei. Cu toate acestea, nu orice  a ajuns la proprietarii de masini este in mod necesar adevarat. Citeste mai departe pentru a afla 5 mituri de mentinere a masinii care sunt de fapt false: 

Citeste si despre: sfaturi de a intretine corect masina

 

1. Trebuie sa va schimbati uleiul la fiecare 5.000 de km 

Odata, acest lucru a fost cazul, iar multe companii petroliere si magazine de lubrifianti inca sustin aceasta idee.

Acum, cele mai multe masini fabricate in ultimul deceniu necesita schimbari de ulei la fiecare 10.000 - 12.000 de km, in functie de producator.

                          

Compozitia chimica mai buna si utilizarea extensiva a uleiurilor sintetice, precum si designul superior al motorului, s-au imbunatatit suficient pentru a permite intervale mai lungi intre schimbarile de ulei. Programati schimbarile de ulei pe baza recomandarilor manualului masinii.

Citeste si despre: greselile care se fac cand schimbi uleiul

 

2. Combustibilul premium este mai bun pentru masina dumneavoastra si va creste performanta 

Cu exceptia cazului in care vehiculul dumneavoastra are un motor cu un raport de compresie mai mare decat majoritatea celorlalte, benzina obisnuita functioneaza bine. Carburantul octanic mai ieftin, 90, trebuie sa indeplineasca standardele de calitate - nu va afecta in mod activ motorul masinii.

                                

Benzina cu cifra octanica mai mare include substante de curatare si protectie pentru a mentine motoarele cu turbocompresoare intr-o forma mai buna - ganditi-va la tipurile de masini sport - si protejeaza motorul mai bine decat benzina obisnuita

In mod tipic, masinile care necesita costuri de intretinere mai scumpe, mai mari, costa mai mult ca si pret de achizitie. Benzina standard ar trebui sa se potriveasca vehiculului cu un pret mediu. 

3. Servisarea autovehiculului intr-un service independent va va anula garantia 

Garantia dumneavoastra este valabila pana la data expirarii, indiferent de locul in care va servisati masina.

Reprezentantele vor implica faptul ca puteti merge doar la ele, insa de fapt, solicitarea de a face acest lucru este ilegala.

                            

Orice intretinere acoperita de garantia dumneavoastra poate fi efectuata de orice service de reparatii auto - doar pastrati chitantele pentru a dovedi ce a fost facut si cat costa. Orice intretinere specificata in manualul de utilizare si efectuata conform programului stabilit nu trebuie sa anuleze garantia. 

Citeste si despre: ce trebuie sa faci sa tii masina departe de service

 

4. Incalziti motorul masinii inainte de a conduce iarna

Componentele motorului trebuie sa se incalzeasca pentru a functiona pe deplin, insa motoarele moderne se incalzesc mai repede in timp ce conduceti.

In plus, rulmentii rotilor si transmisia masinii au nevoie de miscare pentru a se incalzi complet. Incalizrea pe loc la ralanti a autovehiculului inainte de a conduce in conditii mai reci nu are nici un beneficiu, altul decat incalzirea in interiorul masinii.

Veti obtine cel mai bun kilometraj de combustibil si performanta prin plecarea de pe loc imediat dupa ce ai intrat in masina. Rularea la ralanti pe aleea din fata casei dumneavoastra utilizeaza benzina pentru a merge nicaieri – se pierd in mod esential bani si combustibil. 

5. Trebuie sa inlocuiti toate cele patru pneuri in acelasi timp 

Inlocuiti anvelopele individuale dupa cum este necesar, atata timp cat acestea sunt aceleasi marci, modele si dimensiuni ca si celelalte anvelope.

Puteti sa le schimbati oricand. Doar asigurati-va ca le-ati rotit la fiecare schimbare de ulei pentru a maximiza viata lor. 

                      

In plus, nu trebuie neaparat sa achizitionati o noua anvelopa daca o perforati pe una. Daca perforarea a afectat peretele lateral sau este mai mare de un sfert-inch in diametru, un mecanic poate repara, de obicei, gaura. Plasturele va pastra umiditatea din centurile de otel si va restabili etanseitatea anvelopelor. 

Citeste si despre: totul despre anvelopele masinii

Sursa foto: autotrader.com, nothingbuttires.com, cetin.ro, landrovercharleston.com, caranddriver.com

Articole similare

Bieleta antiruliu: Ce este bieleta antiruliu si ce face?

Nu este greu sa ne dam seama ca bieleta antiruliu este o parte a suspensiei masinii, ea face legatura dintre amortizorul masinii si bara stabilizatoare.

Cod eroare OBD2 P2028

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de temperatura a sistemului EVAP - tensiune oscilanta.

Ce inseamna turbo lag si de ce apare?

Cand accelerezi brusc dureaza 2-3 secunde pana cand roata din camera calda este invartita puternic de gazele de evacuare

Cum functioneaza stergatoarele cu "senzor de ploaie"?

Ce face senzorul de ploaie? Cum functioneaza? Merita ca dotare pe masina ta?

Cauti sa cumperi o masina? Iti garantam cel mai mic pret de piata.