5 motive din cauza carora masina nu porneste

5 motive din cauza carora masina nu porneste

In momentul in care pui cheia in masina cu scopul de a porni masina, ce se intampla este ca se ajunge la un cilindru de blocare al aprinderii.

Aceasta componenta este pozitionata in cadrul unei alte componente electrice, numita intrerupator de aprindere.

La masinile mai moderne, acest intrerupator de aprindere este responsabil cu blocarea aprinderii si citirea in acelasi timp al codului unic de antifurt ce este transmis direct de pe cheie.

In momentul in care codul este verificat si trece testul, aprinderea va transmite mai departe si va lasa motorul sa porneasca.

De fiecare data cand pui cheia in masina, te astepti ca motorul sa porneasca automat in cateva secunde, fara nici un fel de probleme.

Insa exista anumite situatii rare in care te vei trezi ca degeaba incerci sa pornesti motorul, ca nu vei avea succes. In cel mai rau caz, cheia va ramane blocata si nici nu vei mai putea sa o scoti. In acest caz nu vei mai avea nici o sansa sa iti pornesti masina pana cand cheia nu este scoasa din contact.

Citeste si despre: masina nu mai porneste, bateria este de vina sau alternatorul

Care sunt principalele 5 cauze

Inainte sa discutam despre cum va fi posibil sa iti scoti cheia din contact si anumite tactici de prevenire pentru ca situatia sa nu se mai repete pe viitor, trebuie sa vedem care pot fi principalele motive pentru care s-a ajuns la aceasta problema.

Mai jos am facut o mica lista cu cele mai populare 5 motive pentru care poti ajunge in aceasta situatie sensibila:

Cheia este indoita sau prea veche – aceasta este probabil cea mai comuna cauza pentru care cheia bagata in contact nu se va invarti conform asteptarilor sau nu va porni motorul.

In cazul in care ai folosit deja aceeasi cheie ani de zile, se poate intampla ca pe aceasta sa apara diferite indoituri sau sa se invecheasca pur si simplu. Mai ales daca au fost situatii in care ai fost grabit sau ai bagat cheia prea agresiv in contact.

In momentul in care cheia este indoita, catusi de putin, aceasta nu se va alinia cu cilindrul de intrerupere. Din acest motiv nu se va invarti si masina ta nu va porni.

Volanul este blocat – fiecare volan are un sistem de blocare care este activate de fiecare data cand scoti cheia din contact.

De multe ori insa se poate intampla ca neintentionat sa misti de volan chiar in momentul in care vrei sa scoti cheia din contact. Iar acest lucru poate rezulta in probleme cand vine vorba de intorsul cheii data urmatoare cand vrei sa pornesti masina.

Este stricat cilindrul de aprindere – in cazul in care iti tii des cheia de la masina in buzunar sau o arunci neglijent pe ici acolo, se poate intampla ca varii obiecte sa se lipeasca, neintentionat, de cheie.

In momentul in care vrei sa bagi cheia in contact si aceasta contine si alte obiecte straine, cilindrul de aprindere se va umple de mizerii micute. In momentul in care aceste mici mizerii se aduna prea mult in contact, poate crea probleme la etapa de aprindere, si masina ta nu va porni din loc.

Citeste si despre: motorul masinii nu mai porneste

Nu ai masina scoasa din viteza – dupa cum am invatat la scoala de soferi, masina trebuie sa fie scoasa din viteza inainte ca tu sa poti porni motorul.

Daca ai masina in oricare alta viteza, acest lucru ar putea explica de ce nu poti sa pornesti motorul. Insa se poate intampla ca schimbatorul de viteze sa fie in viteza potrivita, adica scos din viteza, si totusi sa nu porneasca. Incearca sa misti de schimbator pentru a te asigura ca totul e in regula si sa invarti din nou de cheie.

Bateria ta e pe duca – masinile mai moderne au un sistem mult mai complex de pornire al motorului. Acesta depinde insa de starea in care se afla bateria. In cazul in care bateria ta e pe moarte, poate cauza probleme in momentul in care incerci sa pornesti motorul. Poti sa apelezi la un service pentru a verifica exact in ce stare e bateria ta si cat mai rezista. 

Mici trucuri pentru a iesi din dilema

In cazul in care cheia in sine este problema, si nu o alta avarie tehnica, trebuie sa inlocuiesti cheia cu una noua.

Primul tau instinct poate va fi acela de a chema un lacatus insa acestia nu pot fi mereu destul de specializati pentru a te ajuta cu probleme de la masina, din cauza variilor coduri si codificari ce se afla in spatele componentelor electronice.

Astfel, va trebui sa suni la reprezentanta de unde ai cumparat masina si de unde ai primit si cheia. Doar ei iti vor putea face o noua cheie care sa fie programata cu exact acelasi cod.

Citeste si despre: cum functioneaza pornirea fara cheie

Sursa foto: carsdiamond.com, carfromjapan.com

Articole similare
Senzorii comuni ai autoturismelor

Senzorii comuni ai autoturismelor

Cele mai multe masini au un senzor de oxigen si un senzor de pozitie a clapetei de acceleratie, insa senzorii de parcare sunt optionali.

Totul despre turbina auto

Totul despre turbina auto

Aici o sa afli ce este turbina masinii, ce rol are, cum iti dai seama ca este defecta, cum sa faci sa o intretii si de ce suiera atunci cand o accelerezi.

Cod eroare OBD2 P0481

Cod eroare OBD2 P0481

Acest cod se refera la eroarea circuitului ventilatorului de racire a motorului - ventilatorul 2.

Cod eroare OBD2 P0747

Cod eroare OBD2 P0747

Acest cod se refera la eroarea circuitului solenoidului de control a presiunii - circuit blocat.