5 motive din cauza carora masina nu porneste

5 motive din cauza carora masina nu porneste

In momentul in care pui cheia in masina cu scopul de a porni masina, ce se intampla este ca se ajunge la un cilindru de blocare al aprinderii.

Aceasta componenta este pozitionata in cadrul unei alte componente electrice, numita intrerupator de aprindere.

La masinile mai moderne, acest intrerupator de aprindere este responsabil cu blocarea aprinderii si citirea in acelasi timp al codului unic de antifurt ce este transmis direct de pe cheie.

In momentul in care codul este verificat si trece testul, aprinderea va transmite mai departe si va lasa motorul sa porneasca.

De fiecare data cand pui cheia in masina, te astepti ca motorul sa porneasca automat in cateva secunde, fara nici un fel de probleme.

Insa exista anumite situatii rare in care te vei trezi ca degeaba incerci sa pornesti motorul, ca nu vei avea succes. In cel mai rau caz, cheia va ramane blocata si nici nu vei mai putea sa o scoti. In acest caz nu vei mai avea nici o sansa sa iti pornesti masina pana cand cheia nu este scoasa din contact.

Citeste si despre: masina nu mai porneste, bateria este de vina sau alternatorul

Care sunt principalele 5 cauze

Inainte sa discutam despre cum va fi posibil sa iti scoti cheia din contact si anumite tactici de prevenire pentru ca situatia sa nu se mai repete pe viitor, trebuie sa vedem care pot fi principalele motive pentru care s-a ajuns la aceasta problema.

Mai jos am facut o mica lista cu cele mai populare 5 motive pentru care poti ajunge in aceasta situatie sensibila:

Cheia este indoita sau prea veche – aceasta este probabil cea mai comuna cauza pentru care cheia bagata in contact nu se va invarti conform asteptarilor sau nu va porni motorul.

In cazul in care ai folosit deja aceeasi cheie ani de zile, se poate intampla ca pe aceasta sa apara diferite indoituri sau sa se invecheasca pur si simplu. Mai ales daca au fost situatii in care ai fost grabit sau ai bagat cheia prea agresiv in contact.

In momentul in care cheia este indoita, catusi de putin, aceasta nu se va alinia cu cilindrul de intrerupere. Din acest motiv nu se va invarti si masina ta nu va porni.

Volanul este blocat – fiecare volan are un sistem de blocare care este activate de fiecare data cand scoti cheia din contact.

De multe ori insa se poate intampla ca neintentionat sa misti de volan chiar in momentul in care vrei sa scoti cheia din contact. Iar acest lucru poate rezulta in probleme cand vine vorba de intorsul cheii data urmatoare cand vrei sa pornesti masina.

Este stricat cilindrul de aprindere – in cazul in care iti tii des cheia de la masina in buzunar sau o arunci neglijent pe ici acolo, se poate intampla ca varii obiecte sa se lipeasca, neintentionat, de cheie.

In momentul in care vrei sa bagi cheia in contact si aceasta contine si alte obiecte straine, cilindrul de aprindere se va umple de mizerii micute. In momentul in care aceste mici mizerii se aduna prea mult in contact, poate crea probleme la etapa de aprindere, si masina ta nu va porni din loc.

Citeste si despre: motorul masinii nu mai porneste

Nu ai masina scoasa din viteza – dupa cum am invatat la scoala de soferi, masina trebuie sa fie scoasa din viteza inainte ca tu sa poti porni motorul.

Daca ai masina in oricare alta viteza, acest lucru ar putea explica de ce nu poti sa pornesti motorul. Insa se poate intampla ca schimbatorul de viteze sa fie in viteza potrivita, adica scos din viteza, si totusi sa nu porneasca. Incearca sa misti de schimbator pentru a te asigura ca totul e in regula si sa invarti din nou de cheie.

Bateria ta e pe duca – masinile mai moderne au un sistem mult mai complex de pornire al motorului. Acesta depinde insa de starea in care se afla bateria. In cazul in care bateria ta e pe moarte, poate cauza probleme in momentul in care incerci sa pornesti motorul. Poti sa apelezi la un service pentru a verifica exact in ce stare e bateria ta si cat mai rezista. 

Mici trucuri pentru a iesi din dilema

In cazul in care cheia in sine este problema, si nu o alta avarie tehnica, trebuie sa inlocuiesti cheia cu una noua.

Primul tau instinct poate va fi acela de a chema un lacatus insa acestia nu pot fi mereu destul de specializati pentru a te ajuta cu probleme de la masina, din cauza variilor coduri si codificari ce se afla in spatele componentelor electronice.

Astfel, va trebui sa suni la reprezentanta de unde ai cumparat masina si de unde ai primit si cheia. Doar ei iti vor putea face o noua cheie care sa fie programata cu exact acelasi cod.

Citeste si despre: cum functioneaza pornirea fara cheie

Sursa foto: carsdiamond.com, carfromjapan.com

Articole similare
Masina nu mai porneste. Ai probleme cu bateria sau cu alternatorul?

Masina nu mai porneste. Ai probleme cu bateria sau cu alternatorul?

Ce se intampla cand bateria sau alternatorul masinii nu mai functioneaza? Care sunt simptomele cand se defecteaza?

5 semne ca masina nu schimba treptele de viteza corect

5 semne ca masina nu schimba treptele de viteza corect

Se aud sunete cand bagi in viteza? Schimbatorul masinii sare pe liber fara motiv? Vezi daca ai o problema cu cutia de viteze.

De ce nu este indicat sa imprumutati masina

De ce nu este indicat sa imprumutati masina

Sfatul nostru este sa fiti deosebit de atent si sa luati in considerare argumentele pro si contra pentru a nu regreta mai tarziu.

De ce nu treci testul de emisii la ITP

De ce nu treci testul de emisii la ITP

Ca in cazul oricarui alt test, exista standarde specifice pe care trebuie sa le treaca toate automobilele pentru a se deplasa pe strazi.

Cele mai frecvente probleme ale motorului pe care sa nu le ignori

Cele mai frecvente probleme ale motorului pe care sa nu le ignori

Dupa cum bine stii, motorul este esential pentru buna functionare a masinii tale. De aceea este bine sa il intretii pentru o perioada cat mai lunga.

Cum porneste motorul?

Cum porneste motorul?

Demarorul actioneaza volanta si implicit invarte arborele cotit care pune in miscare motorul in timpul aprinderii, astfel intregul proces poate sa aiba loc.

Cum sa curatati covoarele din masina

Cum sa curatati covoarele din masina

Ai varsat suc in masina? Afla cum sa cureti covorasele acasa si sa scoti si petele.

5 sfaturi de intretinere pentru masina ta

5 sfaturi de intretinere pentru masina ta

Afla cum poti prelungi viata masinii tale si cum o poti intretine cat mai bine, crescandu-i valoarea de revanzare.

Cum scapati de mirosurile neplacute din masina?

Cum scapati de mirosurile neplacute din masina?

Tocmai ai varsat suc, lapte sau bere in masina? Afla ce trebuie sa faci pentru a scapa de pete si de mirosurile neplacute.

Nu mai functioneaza aerul conditionat al masinii?

Nu mai functioneaza aerul conditionat al masinii?

Ai probleme cu aerul conditionat al masinii? Nu mai porneste sau nu mai baga aer rece? Vezi ce trebuie sa verifici.

5 reparatii la masina pentru prevenirea accidentelor

5 reparatii la masina pentru prevenirea accidentelor

In Romania au loc anual 30.000 de accidente insa nu stim cate din ele au loc din cauza starii vehiculelor.

Care este diferenta dintre PCM si ECM?

Care este diferenta dintre PCM si ECM?

Am scris mult despre PCM si ECM si probabil ati auzit si in alta parte despre cele doua componente care sunt vitale intr-un vehicul.

Masina nu mai schimba treptele corect

Masina nu mai schimba treptele corect

Cele mai uzuale probleme care au legatura cu transmisia si cu cutia de viteze despre care trebuie sa stii. Vezi simptomele unei cutii de viteze cu probleme.

5 trucuri pentru o masina mai curata

5 trucuri pentru o masina mai curata

Folosindu-te de aceste cinci trucuri, iti poti cu adevarat usura viata si poti face ca masina ta sa fie mult mai organizata si curata la interior.

Aerul conditionat nu mai functioneaza?

Aerul conditionat nu mai functioneaza?

Sa zicem ca esti in masina intr-o zi oarecare si afara e foarte cald. Si deodata aerul conditionat numai baga aer rece.

Cauze ale unei baterii auto descarcate

Cauze ale unei baterii auto descarcate

Exista o multime de motive pentru ca bateria unei masini sa fie descarcata. In continuare va vom prezenta 5 cauze.

5 simptome ale unui catalizator defect

5 simptome ale unui catalizator defect

Catalizatorul este foarte important datorita faptului ca acesta se ocupa de gaze in asa fel incat ele sa nu mai fie atat de poluante.

5 semne care arata ca ambreiajul trebuie inlocuit

5 semne care arata ca ambreiajul trebuie inlocuit

Daca apasati ambreiajul si simtiti ca este foarte moale, ca si cum ati apasa ceva in gol, atunci poate fi semnul unui ambreiaj ce necesita sa fie inlocuit.

Aerul conditionat/AC-ul masinii nu functioneaza - cauze

Aerul conditionat/AC-ul masinii nu functioneaza - cauze

Daca o componenta a sistemului aerului conditionat este defecta, atunci intreg sistemul nu va functiona.

5 probleme majore ale autoturismelor

5 probleme majore ale autoturismelor

Este indicat sa ii acorzi atentie si sa recunosti semnalele pe care masina ti le transmite atunci cand are o problema. Unele probleme pot fi majore.

De ce nu urca martorul de temperatura?

De ce nu urca martorul de temperatura?

Exista situatii in care soferii pot constata faptul ca indicatorul de temperatura a lichidului de racire al masinii pe care o detin ramane la un nivel scazut.

Cum pregatim masina de sezonul estival?

Cum pregatim masina de sezonul estival?

Vine vara! Ce trebuie sa pregatesti la masina ta pentru a fi totul in regula?

De ce vibreaza masina?

De ce vibreaza masina?

Printre posibilele cauze ale vibratiilor enumeram cele care provin de la compartimentul motor, de la transmisie, de la trenul de rulare sau chiar de la anvelope.

5 sfaturi pentru ingrijirea geamurilor masinii

5 sfaturi pentru ingrijirea geamurilor masinii

Geamurile masinii tale trebuie sa fie la fel de bine ingrijite ca orice alta parte a masinii tale. Curatatul lor este important, dar nu este indeajuns.

Cum recunosti o curea de distributie care nu mai functioneaza corect

Cum recunosti o curea de distributie care nu mai functioneaza corect

In continuare iti prezentam cele mai frecvente semne care iti pot indica faptul ca ai putea avea probleme cu cureaua de distributie.

Cod eroare OBD2  P0205– Defectiune Circuit Injector-Cilindrul 5

Cod eroare OBD2 P0205– Defectiune Circuit Injector-Cilindrul 5

PCM a detectat o tensiune in circuitul injector de combustibil (pentru injectorul de combustibil din cilindrul 5) care nu e in conformitate cu valoarea de referinta a producatorului.

Decarbonizare motor. Merita sau nu?

Decarbonizare motor. Merita sau nu?

In acest articol vom raspunde la urmatoarele intrebari: Ce este? La ce ne ajuta? Ce costuri are aceasta operatiune? Avantaje si dezavantaje.

Top 5 masini second hand pe benzina sub 10.000 de euro

Top 5 masini second hand pe benzina sub 10.000 de euro

Atunci cand vine momentul sau pur si simplu ne dorim sa schimbam masina, un intreg proces de gandire se dezlantuie.

Cei mai importanti 5 martori de bord

Cei mai importanti 5 martori de bord

Afla de la noi care sunt cei mai importanti martori de bord. Afla care pot cauza probleme grave motorului masinii tale.

5 elemente de intretinere ale vehiculului, trecute cu vederea in mod obisnuit

5 elemente de intretinere ale vehiculului, trecute cu vederea in mod obisnuit

Lista nu cuprinde toate serviciile care sunt ignorate atunci cand ar trebui sa fie efectuate, ci unele dintre serviciile cele mai frecvent trecute cu vederea.