Pana acum, ai auzit o multime de metode eficiente de a preveni accidentele: nu conduce cat ai judecata afectata (fara alcool sau droguri), nu folosi telefonul cat esti la volan, respecta regulile de circulatie.
Insa, exista un alt lucru important de tinut minte: asigura-te ca masina ta functioneaza corect si in parametrii normali.
In Romania au loc anual 30.000 de accidente insa nu stim cate din ele au loc din cauza starii vehiculelor, insa daca ne luam dupa datele din America, 2% din accidentele lor au loc din cauza masinilor in stare tehnica precara.
Asta ar insemna ca minim 600 de accidente pe an ar putea fi evitate si multe vieti nevinovate ar fi salvate.
Anvelopele sunt singurele componente in contact cu asfaltul si foarte multe accidente au loc din cauza cauciucurilor invechite. Singurul contact intre tine si drum se realizeaza prin cauciucuri, deci acestea sunt foarte importante.
Anvelopele trebuie aliniate, facut unghiul de fuga, trebuie umflate corect, trebuie rotite la timp si trebuie sa aveti in vedere sa le schimbati in functie de sezon.
Prea mult sau prea putin aer cauzeaza o uzura inegala a pneurilor, fapt care te poate duce in situatii neplacute, cum ar fi, pierderea controlului asupra masinii.
Presiunea redusa de asemenea creste riscul de explozie, care te poate face usor sa pierzi controlul asupra masinii. Presiunea mereu ar trebui verificata cand cauciucurile sunt reci – chiar si condusul pe o distanta scurta incalzeste cauciucurile si poate conduce la erori in calcularea corecta a presiunii de care este nevoie. Presiunea in cauciucuri are de-a face si cu timpul in care un vehicul se poate opri.
Citeste si despre: pareri Suzuki Swift II
Din 2008, NHtsa a introdus un sistemul de atentionare in privinta presiunii din cauciucuri - deci daca masina ta e mai noua, bordul te va atentiona cel mai probabil cand este timpul de umflare. Ia, de asemenea, in considerare varsta cauciucurilor tale si cauta urme de putrezire (asemanatoare cu venele de paianjan de pe cauciuc) pentru a vedea cat de puternice sunt.
Consulta-te cu manualul de instructiuni pentru proprietar pentru a verifica cat de des trebuie rotite cauciucurile sau cand trebuie sa fie realiniate.
In general, intre doua rotatii este o distanta de 10.000-15.000 de km si pentru realiniere poti astepta intre 12 si 18 luni – sau cand cumperi cauciuri noi.
Umflarea cauciucurilor costa: in jur de 1-3 lei la orice vulcanizare
Rotirea cauciucurilor: de la 100 la 200 de lei
Alinierea rotilor: de la 100 la 200 de lei daca nu apar probleme la sistemul de directie
Citeste si despre: de ce se uzeaza anvelopele neuniform
Un sistem sigur si complet functional de franare este esential pentru preventia accidentelor.
Daca alte probleme mecanice pot fi trecute cu vederea, a putea opri in caz de urgenta este o necesitate.
Placutele de frana au nevoie sa fie schimbate odata la aproximativ 30.000 de km, deoarece placutele de frana se uzeaza, dar pentru siguranta pasagerilor, verifica-ti franele la fiecare schimbare de ulei sau macar odata pe an.
Soferul si obiceiurile lui de condus au o mare parte de influenta asupra acestei probleme. Unii oameni isi pastreaza aceleasi placute pentru o perioada indelungata de timp, dar sunt si unii oameni care au nevoie sa le schimbe o data la sase luni.
Cea mai usoara metoda de a realiza daca franele tale nu functioneaza corect este daca auzi un scartait cand apesi pedala de frana.
Este un avertisment auditiv in privinta uzarii franelor. Dar, daca intretinerea masinii tale reprezinta o prioritate pentru tine, iti vei schimba franele aproape sigur inainte sa apara astfel de sunete.
Inlocuirea placutelor de frana: de la 200 pana la 1000 de lei
Citeste si despre: placute de frana ceramice vs placute de frana metalice
Sistemul de suspensie este alcatuit din amortizoare pentru socuri, arcuri, bielete si parti ale vehiculului care fac conexiunea intre roata si restul masinii. Acest sistem creeaza un drum mai lin si mai confortabil pentru sofer si pasageri – intrucat masina este mai usor de controlat, si deci, mai sigura.
Rolul suspensiilor si a sistemului de directie este de a mentine toate cele patru roti la nivelul solulul tot timpul. Acesta permite fortei de franare si accelerare sa fie aplicate corect.
Uzarea suspensiilor poate conduce la desfacerea axelor masinii, si desi este cel mai rau caz posibil, niciodata nu e bine sa risti.
Uzarea normala slabeste sistemul suspensiilor si al directiei, insa lovirea unei gauri de pe asfalt, o curba periculoasa sau orice altceva care distruge alinierea pot dauna sistemului foarte mult.
Conduce-ti masina la 10 km/h si apasati pedala de frana, masina se va inclina si se va intoarce usor. Daca masina se inclina si sare inapoi, este un semn clar ca suspensiile sunt uzate.
Nevoile de reparatie pot varia, dar o inspectie a suspensiilor poate costa, in general, de la 100 la 300 de lei, in functie de locatie si tipul de masina pe care il ai.
Citeste si despre: pericolele unei suspensii defecte
Functionarea corecta a luminilor este esentiala pentru a conduce in siguranta. Daca nu poti vedea pe unde mergi sau daca nu poti anunta ceilalti soferi care va fi urmatoarea ta miscare, iti pui viata in mare pericol.
Daca masina nu are lumini de frana sau daca farurile nu functioneaza, ai putea induce in eroare pe ceilalti oameni, in special pe timpul noptii sau in zone intunecate, luminile sunt o componenta importanta pentru a preveni accidentele nedorite, in special cele de frana, din pacate comutatorul luminilor de frana se poate defecta.
La unele masini, inlocuirea unui far sau a becului de la luminile de frana este imediata; la altele, va fi necesara mai multa munca sau ajutorul unui profesionist. Daca exista o problema electrica mai complicata decat o siguranta arsa, in mod clar, este cazul sa ceri ajutorul unui mecanic care va sti sa rezolve problema.
Inlocuirea unui far: de la 200 la 300 de lei
Inlocuirea luminii de frana: de la 50 la 300 de lei
Citeste si despre: de ce se ard tot timpul becurile de la faruri
Din nou, condusul in siguranta este imposibil daca nu ai vizibilitate maxima, asa ca schimba-ti stergatoarele cand observi ca, in urma utilizarii, lasa urme pe parbriz. Manopera schimbarii stergatoarelor de parbriz este destul de usoara.
Este posibil de asemenea sa auzi un scrasnit daca le folosesti dupa ce guma s-a uscat si s-a crapat – din nou, un alt semn ca ar trebui sa le schimbi.
Vremea este un factor care afecteaza cat de des este nevoie sa iti schimbi stergatoarele, dupa cum spun expertii. Oamenii care locuiesc, de exemplu, in locuri unde ninge si ploua abundent, tind sa isi schimbe mai frecvent stergatoarele.
Schimba-ti stergatoarele macar o data pe an si desi mecanicul o va face cel mai probabil pentru tine, nu este complicat sa o faci pe cont propriu.
Inlocuirea stergatoarelor: de la 50 la 150 de lei
Citeste si despre: cate tipuri de stergatoare de parbriz exista
In timp ce aceasta lista cu 5 sfaturi te poate ajuta sa previi un accident, este important ca intretinerea acestor componente sa devina o prioritate pentru tine ca sofer.
Asta presupune si schimbarea regulata a uleiului, asigurandu-te ca celelalte fluide nu prezinta scurgeri sau debite reduse. Trebuie sa urmezi cu precizie instructiunile oferite in manualul proprietarului, care mentioneaza un anumit program.
A fi atent la nevoile masinii tale iti va asigura un drum mai placut si mai sigur, cu mai putine opriri la mecanic pentru reparatii neasteptate.
Sursa foto: www.kanishkacarcare.com, www.groupon.com, www.readersdigest.ca, www.e-car.co.za, www.powerbulbs.com, www.beyourcar.com
Va trebui sa inlocuiti dispozitivul de pretensionare a centurii de fiecare data cand suferiti un accident. Nu va faceti griji, acesta nu este scump.
Te poti orienta asupra masurilor pe care este bine sa le iei pentru a conduce masina in siguranta, in afara traficului si de a evalua avariile survenite.
Geamurile masinii tale trebuie sa fie la fel de bine ingrijite ca orice alta parte a masinii tale. Curatatul lor este important, dar nu este indeajuns.
Se aud sunete cand bagi in viteza? Schimbatorul masinii sare pe liber fara motiv? Vezi daca ai o problema cu cutia de viteze.
O modalitate eficienta de crestere a longevitatii masinii este pastrarea anvelopelor in stare buna. Este bine sa inlocuiti anvelopele uzate cu anvelope noi.
Probleme minore la caroserie pot aparea oricand, chiar daca conduci cu cea mai mare atentie. Afla detalii despre facilitatea de a repara daune minore.
In articol avem pregatite pentru dumneavoastra cateva obiceiuri proaste pe care ar trebui sa le evitati atunci cand conduceti vehicule care au cutie de viteze manuala.
Ce poate fi mai nasol decat sa mergi dimineata linistit la masina si sa observi o balta mare de ulei fix sub masina?
In acest articol am dori sa va vorbim despre cum ati putea mentine masina dumneavoastra in conditii de top pentru a putea minimiza costurile cu reparatiile.
Mai jos am enumerat topul 5 al celor mai populare motive care pot declansa martorul de bord responsabil de sistemul de tractiune, in momentul accelerarii.
In momentul in care pui cheia in masina cu scopul de a porni masina, ce se intampla este ca se ajunge la un cilindru de blocare al aprinderii.
Pentru a va ajuta sa va incepeti viata de conducator auto, va vom prezenta cateva sfaturi de care ar fi bine sa tineti cont.
Ce fel de daune minore poti sa repari de unul singur fara sa fie nevoie sa apelezi la ajutor specializat?
In continuare va vom prezenta 10 sfaturi de care sa tineti cont inainte de a pleca cu masina la un drum lung.
Indiferent ca ai o masina noua sau una de mana a doua, ce poate fi mai dureros decat sa o zgarii sau sa o gasesti la un moment dat zgariata in parcare?
Vi s-a intamplat vreodata sa simtiti ca masina dumneavoastra intra mult mai greu in viteze decat o facea de obicei, sau chiar sa nu intre in viteza?
Verifica antigelul, verifica uzura pneurilor, verifica franele, verifica starea bateriei de acumulatori, verifica starea stergatoarelor.
Va recomandam sa folositi un ulei special pentru varsta masinii, ulei produs cu niste calitati ce vor preveni problemele inerente ce tind sa apara.
In acest articol o sa oferim cateva sfaturi despre cum sa cheltui mai putini bani cand vine vorba de intretinerea masinii tale.
Inchirierea auto este un proces care implica destui pasi si destule aspecte la care trebuie sa tii cont, pe care ti le vom prezenta in continuare.
Desi pare greu de crezut ca un autoturism sa nu aiba RCA, cifrele oficiale spun ca doar 72.5% din totalul vehiculelor inmatriculare au incheiat o asigurare RCA.
Cum sa repari acasa un injector de combustibil. Afla care sunt problemele comune care apar la injectoare si care sunt simptomele lor.
Vremea rece afecteaza randamentul unui vehicul. Luati-va anvelope de iarna, verificati bateria vehiculului, spalati-va si lustruiti-va vehiculul.
Pe masura ce motoarele au devenit tot mai puternice si mai complicate, acestea au ajuns sa creasca economia uleiului folosit.
De multe ori spalarea masinii este o sarcina plictisitoare si care dureaza mult timp. Cu spalatoarele sub presiune timpul nu va mai fi o problema.
In cazul in care deformarea are dimensiuni mari puteti achizitiona un sistem de tractiune pentru zonele deformate care va presupune perforarea caroseriei.
Asadar daca ai probleme cu caseta de directie, sau suspectezi ca ai avea probleme cel mai bine este sa ajungi la un service si sa rezolvi problema urgent.
Aceste anvelope isi pierd din eficienta daca ruleaza pe temperaturi mai mici de 6 grade Celsius.
In cazul in care cheia in sine este problema, si nu o alta avarie tehnica, trebuie sa inlocuiesti cheia cu una noua.
Sistemul de control pentru croaziera adaptabil – tempomat – contribuie la evitarea accidentelor, mentinand permanent autovehiculul la o distanta sigura.
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login