Alfa Mito a fost lansata in incercarea de a fi o masina de clasa mica, premium. Ea este rivalul direct a lui MINI Hatch. Alte masini competitoare: Audi A1, DS 3, Fiat 500 si Opel Adam. Citind aceste nume putem spune cu siguranta la MiTo are cel mai placut design dintre toate cele de mai sus.
Modelul MiTo este dezvoltat pe platforma de la Fiat Punto. Sa nu uitam ca Alfa Romeo este detinuta de Fiat.
Multe din elementele de design au fost inspirate de modele celebre Alfa Romeo din trecut. Combinand elemente consacrate au reusit sa proiecteze un hatcback in 3 usi care cu siguranta iese in evidenta pe strada.
Dupa cum v-am obisnuit in acest articol vom incerca sa sintetizam informatiile pe care le-am primit de la posesorii de MiTo. Daca sunteti aici pentru ca vreti sa va cumparati o Alfa Romeo MiTo cititi articolul pana la final.
In acest articol o sa scriem despre problemele comune pe care le are MiTo, despre costuri de intretinere, pret si fiabilitate. Haideti sa incepem.
Spune-ne cateva lucruri generale despre ea. Cum ti se pare sa o conduci zi de zi? Ce iti place si/sau ce iti displace cel mai mult la ea?
Mădălin Teușanu a raspuns:
Este incomoda din punct de vedere al vizibilitatii pentru uz urban si de asemenea cutia de viteze cu trepte foarte scurte este si ea incomoda, suspensia spate extrem de ferma si uneori zgomotoasa. Toate astea dispar pe un drum bun montan unde frana, directia, suspensia si accelerarea o fac sa se incadreze perfect in peisaj.
Ciprian a raspuns:
O masinuta buna, in modul dinamic se simte cel mai bine, totusi, parca ai asa un sentiment ca se poate intampla ceva cu ea.
Cat costa intretinerea pe an la Alfa Romeo MiTo 1.4 MultiAir (105 Hp) Start&stop ?
Ciprian a raspuns:
Revizia vreo 600 lei, coloana de volan 550 lei si grila pe fata, 80 lei.
Mădălin Teușanu a raspuns:
Ulei si filtre, gama premium, maxim 400 RON.
Ciprian a raspuns:
Usor mai scumpa la piese, dar totusi sunt rezonabile costurile.
Mădălin Teușanu a raspuns:
Platforma de Opel, Fiat, in general sunt preturi rezonabile in comparatie cu cele de provenienta franceza.
Fiind o masina dezvoltata de Fiat nu va asteptati ca MiTo sa fie greu de intretinut sau cu piese care se gasesc greu si costa exagerat de mult pentru ce ofera in schimb. Putem spune ca, desi este o Alfa, tine cu casa.
Ciprian a raspuns:
S-a blocat directia in mers, am inteles ca este o hiba de fabricatie. Este necesara schimbarea coloanei, la reprezentanta pretul este de 6000 lei. Am gasit coloana sh cu 400 lei si 150 montat, erori etc.
Mădălin Teușanu a raspuns:
Fiind o masina sh am ales sa ii fac un service complet de ulei si filtre, am mai adaugat bujiile. Din greseala, desi am fost avertizat ca merge doar cu benzina CO98, am pus 95. Martor motor aprins in nici 100 km, au urmat 4 bobine inductie si sonda lambda.
Am cautat pentru dumneavoastra problemele comune si rechemarile in service.
Rechemari in service pentru MiTo.
Masinile fabricate intre septembrie 2010 si decembrie 2015 au fost rechemate cu o problema la sistemul de airbaguri. Sistemul secund poate sa nu fie declansat in caz de accident.
Cele mai multe probleme apar pe sistemul electric, probleme care nu afecteaza totusi functionarea motorului. La motoarele Multijet apar probleme cu distributia, martorul check-engine se va aprinde atunci. Pot aparea scurgeri de lichid din transmisie, cedari ale pompei de servodirectie si unele probleme la cutia de viteze.
Problemele de mai sus nu o claseaza foarte bine in sondajele de fiabilitate. Comparativ, sora mai mare, Giulia, se claseaza in primele 10 cele mai fiabile masini de familie urcand constructorul pe locul 5 din 32.
Cum se conduce in oras?
Mădălin Teușanu a raspuns:
Este incomoda din punct de vedere al vizibilitatii pentru uz urban si de asemenea cutia de viteze cu trepte foarte scurte este si ea incomoda, suspensia spate extrem de ferma si uneori zgomotoasa.
Cum se conduce la drum lung?
Mădălin Teușanu a raspuns:
Pe un drum bun montan unde frana, directia, suspensia si accelerarea o fac sa se incadreze perfect in peisaj. Pe un drum drept este incomoda pentru ca nu are cruise control.
Desi cei de la Alfa au anuntat ca vor lansa o masina foarte manevrabila, in realitate MiTo este cat se poate de banala ca si senzatie la volan. Masina este bazata pe invechitul Punto si desi vine cu posibilitatea de a selecta modurile de condus, DNA, care modifica setarile acceleratiei, ESP-ul si senzitivitatea volanului, ea este tot ciudat de condus pentru un sofer care spera la o masina sportiva.
Masina reactioneaza greu la comenzi si tinuta de drum este una rigida. Pentru cei care vor un model mai sportiv le recomandam sa se gandeasca la Mini sau chiar Alfa Giulieta.
Dupa cum va asteptati nu o sa gasiti o gama larga de motoare. Daca esti impatimit al motoarelor diesel poti alege doar din doua variante, 1.3 si 1.6 JTD. Pe benzina ai mai multe variante inclusiv posibilitatea de a alege GPL din fabrica. 1.4 Turbo GPL care dezvolta 120 de cai putere si poate propulsa micuta Alfa de la 0 la 100km/h in 8.8 secunde.
Daca esti impatimit al cailor putere te sfatuim sa alegi 1.4 TB cu 170 de cai putere. Vei putea ajunge in doar 7.3 secunde la 100km/h.
Cel mai mic motor pe care il poti alege pentru MiTo este 0.9 TwinAir 85 care dezvolta, ai ghicit, 85 de cai putere.
Destul de putine incat sa poti ajunge cu greu sa vezi una pe strada. Din 2008 pana in 2018 in Europa s-au produs 275,178 de unitati.
In momentul scrierii articolului in Romania sunt doar doua MiTo la vanzare. Un 1.4 benzina cu 60.000 de km pus la vanzare cu 5990 de euro si unul diesel de 1.3 vandut cu 2990 de euro.
Prima generatie a Superb-ului modern, produsa din 2001 pana in 2008, s-a bazat pe platforma VW B5 PL45 +.
Acest Mondeo are o structura mai puternica decat inainte, dar este de fapt mai usor datorita caracteristicilor precum hayonul din magneziu.
Dezvoltarea familiei Tipo a inceput in 2014, cand Fiat a anuntat proiectul Ægea (Tip 356) dezvoltat intr-o asociere intre Fiat (FCA Italia) si Tofas.
F25 este a doua generatie a BMW X3 lansata in 2010. Pentru aceasta generatie, productia s-a mutat din Austria in fabrica americana BMW din Greer, Carolina de Sud.
Citeste la noi totul despre resoftarea motorului pentru Alfa Romeo 159, despre chip tuning si Stage 1. Vezi care sunt avantajele modificarii softului dar mai ales care este pretul.
Ford Focus (a treia generatie), cunoscut si sub denumirea de Focus Mk III, a debutat la Salonul International Auto din America de Nord in 2010.
Numerotarea interna a Audi trateaza A6 ca o continuare a liniei Audi 100, A6 initiala fiind desemnata ca membru al seriei C4, urmata de C5, C6, C7 si C8.
Barele stabilizatoare reprezinta o parte cruciala a suspensiei unei masini, deoarece fara acestea controlarea masinii dumneavoastra ar fi dificila.
In acest articol iti vom arata care este diferenta dupa resoftare, unde puteti face stage 1, ce garantii aveti si mai ales, cat va costa tot procesul.
Ai probleme cu bateria masinii? Daca masina ta nu mai porneste ce faci? Baterie poate fi cauza, dar cum poti sa fi sigur ca doar bateria trebuie schimbata.
Suzuki Swift a inceput in 1983 ca un rebranding de comercializare si fabricatie al Suzuki Cultus, un supermini fabricat si comercializat in intreaga lume in trei generatii.
Skoda Octavia este o masina de familie produsa de producatorul ceh de automobile Skoda Auto inca de la sfarsitul anului 1996.
Nu este indicat sa mergi cu masina daca pierde lichid. Acest lichid poate fi lichid de frana sau antigel si deplasarea ta nu va fi de durata.
Volvo Cars a prezentat Volvo V50 la Salonul Auto de la Bologna in 2003 ca versiune break a masinii de familie mici Volvo S40.
Ford Kuga este un SUV produs de Ford din 2008. Se bazeaza pe platforma C1, care formeaza si baza Ford Focus si Ford C-Max.
Motorul efectiv este alcatuit din bloc motor, chiulasa sau capul cilindric si din carterul inferior sau baia de ulei.
Volkswagen Passat este o serie de masini mari de familie fabricate si comercializate de producatorul german de automobile Volkswagen din 1973 pana in prezent.
Este oare E90 cea mai vanduta masina la mana a doua din Romania? In orice oras v-ati afla cu siguranta aveti cativa prieteni care au sau au avut un Bmw seria 3.
Dar daca doriti o masina rafinata, nu este nevoie sa cheltuiti suplimentar pentru un diesel - motoarele pe benzina TSI sunt silentioase si produc un cuplu maxim.
Clasa A a fost dezvaluita pentru prima data presei automobilistice la sfarsitul anului 1996 si, in cele din urma, a fost lansata la Salonul Auto de la Frankfurt in toamna anului 1997.
BMW E36 este a treia generatie a gamei de masini BMW Seria 3 si a fost produsa din 1990 pana in 2000.
BMW E46 este a patra generatie a gamei BMW Seria 3 de masini, care a fost produsa din 1997 pana in 2006.
Partajand platforma Volkswagen Group A5 (PQ35), a debutat la Salonul Auto de la Frankfurt in octombrie 2003 si a fost pus in vanzare in Europa o luna mai tarziu.
Dezvoltat cu ajutorul Porsche, Zafira a fost prezentat pentru prima data sub forma de concept la Salonul Auto de la Frankfurt in 1997.
A cincea generatie a BMW Seria 5 este formata din masinile BMW E60 (versiunea sedan) si BMW E61 (break).
Renault Scenic este un vehicul monovolum produs de producatorul auto francez Renault, primul care a fost etichetat ca atare in Europa.
Opel Corsa este o masina supermini proiectata si produsa de producatorul german de automobile Opel inca din 1982.
Generatia F30 / F31 / F34 a fost produsa in perioada 2011 - 2019 si este adesea denumita in mod colectiv F30.
Asigurati-va ca faceti o rutina din a verifica starea rotii de rezerva si cu siguranta veti scapa de multe dureri de cap in timpul unei calatorii.
Reparatiile la acest nivel sunt destul de dificil de realizat chiar si de personalul specializat, sunt procese care prezinta un grad scazut de siguranta.
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login