Alfa Mito a fost lansata in incercarea de a fi o masina de clasa mica, premium. Ea este rivalul direct a lui MINI Hatch. Alte masini competitoare: Audi A1, DS 3, Fiat 500 si Opel Adam. Citind aceste nume putem spune cu siguranta la MiTo are cel mai placut design dintre toate cele de mai sus.
Modelul MiTo este dezvoltat pe platforma de la Fiat Punto. Sa nu uitam ca Alfa Romeo este detinuta de Fiat.
Multe din elementele de design au fost inspirate de modele celebre Alfa Romeo din trecut. Combinand elemente consacrate au reusit sa proiecteze un hatcback in 3 usi care cu siguranta iese in evidenta pe strada.
Dupa cum v-am obisnuit in acest articol vom incerca sa sintetizam informatiile pe care le-am primit de la posesorii de MiTo. Daca sunteti aici pentru ca vreti sa va cumparati o Alfa Romeo MiTo cititi articolul pana la final.
{{{ad-code}}}
In acest articol o sa scriem despre problemele comune pe care le are MiTo, despre costuri de intretinere, pret si fiabilitate. Haideti sa incepem.
Ce parere au posesorii de MiTo despre masina lor?
Spune-ne cateva lucruri generale despre ea. Cum ti se pare sa o conduci zi de zi? Ce iti place si/sau ce iti displace cel mai mult la ea?
{{{ad-code}}}
Mădălin Teușanu a raspuns:
Este incomoda din punct de vedere al vizibilitatii pentru uz urban si de asemenea cutia de viteze cu trepte foarte scurte este si ea incomoda, suspensia spate extrem de ferma si uneori zgomotoasa. Toate astea dispar pe un drum bun montan unde frana, directia, suspensia si accelerarea o fac sa se incadreze perfect in peisaj.
Ciprian a raspuns:
O masinuta buna, in modul dinamic se simte cel mai bine, totusi, parca ai asa un sentiment ca se poate intampla ceva cu ea.
Cat te costa pe an sa intretii o Alfa Romeo MiTo?
{{{ad-code}}}
Cat costa intretinerea pe an la Alfa Romeo MiTo 1.4 MultiAir (105 Hp) Start&stop ?
Ciprian a raspuns:
Revizia vreo 600 lei, coloana de volan 550 lei si grila pe fata, 80 lei.
Mădălin Teușanu a raspuns:
Ulei si filtre, gama premium, maxim 400 RON.
Ti-ai facut o idee cat costa piesele la Alfa Romeo MiTo 1.4 MultiAir (105 Hp) Start&stop ? Este o masina mai scumpa decat competitia in materie de piese?
Ciprian a raspuns:
Usor mai scumpa la piese, dar totusi sunt rezonabile costurile.
{{{ad-code}}}
Mădălin Teușanu a raspuns:
Platforma de Opel, Fiat, in general sunt preturi rezonabile in comparatie cu cele de provenienta franceza.
Fiind o masina dezvoltata de Fiat nu va asteptati ca MiTo sa fie greu de intretinut sau cu piese care se gasesc greu si costa exagerat de mult pentru ce ofera in schimb. Putem spune ca, desi este o Alfa, tine cu casa.
Cat de fiabila este?
{{{ad-code}}}
Ciprian a raspuns:
S-a blocat directia in mers, am inteles ca este o hiba de fabricatie. Este necesara schimbarea coloanei, la reprezentanta pretul este de 6000 lei. Am gasit coloana sh cu 400 lei si 150 montat, erori etc.
Mădălin Teușanu a raspuns:
Fiind o masina sh am ales sa ii fac un service complet de ulei si filtre, am mai adaugat bujiile. Din greseala, desi am fost avertizat ca merge doar cu benzina CO98, am pus 95. Martor motor aprins in nici 100 km, au urmat 4 bobine inductie si sonda lambda.
Am cautat pentru dumneavoastra problemele comune si rechemarile in service.
Rechemari in service pentru MiTo.
Masinile fabricate intre septembrie 2010 si decembrie 2015 au fost rechemate cu o problema la sistemul de airbaguri. Sistemul secund poate sa nu fie declansat in caz de accident.
{{{ad-code}}}
Cele mai multe probleme apar pe sistemul electric, probleme care nu afecteaza totusi functionarea motorului. La motoarele Multijet apar probleme cu distributia, martorul check-engine se va aprinde atunci. Pot aparea scurgeri de lichid din transmisie, cedari ale pompei de servodirectie si unele probleme la cutia de viteze.
Problemele de mai sus nu o claseaza foarte bine in sondajele de fiabilitate. Comparativ, sora mai mare, Giulia, se claseaza in primele 10 cele mai fiabile masini de familie urcand constructorul pe locul 5 din 32.
Cum se conduce?
Cum se conduce in oras?
Mădălin Teușanu a raspuns:
Este incomoda din punct de vedere al vizibilitatii pentru uz urban si de asemenea cutia de viteze cu trepte foarte scurte este si ea incomoda, suspensia spate extrem de ferma si uneori zgomotoasa.
{{{ad-code}}}
Cum se conduce la drum lung?
Mădălin Teușanu a raspuns:
Pe un drum bun montan unde frana, directia, suspensia si accelerarea o fac sa se incadreze perfect in peisaj. Pe un drum drept este incomoda pentru ca nu are cruise control.
Desi cei de la Alfa au anuntat ca vor lansa o masina foarte manevrabila, in realitate MiTo este cat se poate de banala ca si senzatie la volan. Masina este bazata pe invechitul Punto si desi vine cu posibilitatea de a selecta modurile de condus, DNA, care modifica setarile acceleratiei, ESP-ul si senzitivitatea volanului, ea este tot ciudat de condus pentru un sofer care spera la o masina sportiva.
Masina reactioneaza greu la comenzi si tinuta de drum este una rigida. Pentru cei care vor un model mai sportiv le recomandam sa se gandeasca la Mini sau chiar Alfa Giulieta.
{{{ad-code}}}
Motorizari disponibile pentru Alfa Romeo MiTo
Dupa cum va asteptati nu o sa gasiti o gama larga de motoare. Daca esti impatimit al motoarelor diesel poti alege doar din doua variante, 1.3 si 1.6 JTD. Pe benzina ai mai multe variante inclusiv posibilitatea de a alege GPL din fabrica. 1.4 Turbo GPL care dezvolta 120 de cai putere si poate propulsa micuta Alfa de la 0 la 100km/h in 8.8 secunde.
Daca esti impatimit al cailor putere te sfatuim sa alegi 1.4 TB cu 170 de cai putere. Vei putea ajunge in doar 7.3 secunde la 100km/h.
Cel mai mic motor pe care il poti alege pentru MiTo este 0.9 TwinAir 85 care dezvolta, ai ghicit, 85 de cai putere.
{{{ad-code}}}
Cate Alfa MiTo s-au produs in total?
Destul de putine incat sa poti ajunge cu greu sa vezi una pe strada. Din 2008 pana in 2018 in Europa s-au produs 275,178 de unitati.
Cat costa o Alfa MiTo la mana a doua?
In momentul scrierii articolului in Romania sunt doar doua MiTo la vanzare. Un 1.4 benzina cu 60.000 de km pus la vanzare cu 5990 de euro si unul diesel de 1.3 vandut cu 2990 de euro.
{{{ad-code}}}
Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!