Ambreiajul patineaza la Alfa Romeo 146. Ce e de facut?

Ambreiajul patineaza la Alfa Romeo 146. Ce e de facut?

Ambreiajul la Alfa Romeo 146 patineaza si iti creeaza dificultati?

Daca da, ai accesat siteul care trebuie pentru ca, in acest articol, ne-am propus sa va venim in ajutor in cazul in care va confruntati cu o astfel de situatie.

Avansul tehnologic ne-a oferit un plus de comoditate, confort, estetica net superioara, dar si posibilitati din ce in ce mai limitate de a interpreta semnele transmise de masina la momentul aparitiei unei disfunctionalitati.

Din fericire, diagnosticarea problemei ce implica un ambreiaj potential disfunctional poate fi efectuata si de catre dumneavoastra, intr-o oarecare masura.

Cu cat se intervine mai repede in cazul unor simptome ce corespund prezentarii noastre, cu atat se evita luarea de masuri extreme precum schimbarea intregului ansamblu al ambreiajului, masuri care implica o investitie pe masura si un disconfort clar, acela de a nu mai putea misca masina cand iti este lumea mai draga.

Indiferent daca problema este rezultatul direct al felului de a conduce al fiecaruia dintre dumneavoastra sau, pur si simplu, efectul uzurii datorate amprentei timpului asupra componentei in sine, suntem convinsi ca va veti crea o imagine generala despre cum trebuie si mai ales cum nu trebuie gestionata pedala de ambreiaj, precum si cand si cum sa actionati in cazul in care va confruntati cu o astfel de situatie la autoturismul dumneavoastra.

Ce intelegem prin alunecarea ambreiajului?

Cu totii am invatat ca, pentru a rula cu autovehiculul, este obligatorie utilizarea schimbatorului de viteze, respectiv a pedalei de ambreiaj si ambreiajul in sine (nu face cazul transmisia automata).

Acesta se regaseste in proximitatea cutiei de viteze si a motorului. Ambreiajul face contact cu volanta, preia energia transmisa, distribuind-o la cutia de viteze, transmisiei si, apoi, rotii.

Termenul de alunecare sau patinare a ambreiajului implica pierderea contactului / frictiunii dintilor ambreiajului cu discul de metal greu, cu gol in mijloc, respectiv volanta. Volanta macina, in timp, discul de ambreiaj, tocindu-l, ceea ce conduce la problema imposibilitatii ansamblului de a-si exercita functia de baza, respectiv rularea corecta a autovehiculului.

Cand si cum te edifici ca ambreiajul este cel care iti creeaza probleme la Alfa Romeo 146?

Asa cum specificam si in inceputul prezentarii noastre, fiecare conducator auto poate sa urmareasca buna functionare a ambreiajului masinii sale, incercand sa identifice miros de ars sau urmarind daca motorul autovehiculului se tureaza la momentul accelerarii, masina in sine neaccelerand. De fapt, este ca o turare a motorului in gol, cu schimbatorul de viteze pe liber, desi masina este introdusa in viteza.

Daca intampini aceasta problema, atunci, mai mult ca sigur, ai de a face cu un ambreiaj care patineaza. Aceasta situatie poate interveni des sau se poate intercala intre etape obisnuite de condus.

Daca vrei sa fii sigur, poti introduce masina in viteza 1 si incerca sa o pui in miscare, accelerand si ridicand incet de pe pedala de ambreiaj. Daca intampini aceeasi problema, atunci clar este ambreiajul.

De asemenea, poti sa introduci autovehicului in viteza a 3-a si sa actionezi frana de mana, caz in care ar trebui sa se opreasca motorul. Daca nu se intampla asta, cauza problemei este mai mult decat clara.

Pasi de urmat daca aluneca ambreiajul la Alfa Romeo 146

Cel mai important lucru pe care il poti face pentru a limita efectele unui ambreiaj care patineaza este incetarea uzurii ambreiajului, sau cel putin limitarea uzurii acestuia.

Sfatul nostru este sa nu “uitati” niciodata ambreiajul apasat, indiferent ca vorbim de semafor sau schimbarea vitezelor. De asemenea, recomandam ca accelerarea sa se faca treptat, direct proportional cu viteza motorului, atat la momentul inceperii deplasarii, cat si in mers. Mai mult, evitati sa accelerati puternic daca pedala de ambreiaj se afla sub cea mai mica presiune.

Schimbarea ambreiajului la Alfa Romeo 146

Daca nimic din ce te-am sfatuit pana la acest moment nu a dat rezultat sau ai regasit articolul nostru prea tarziu si ai ajuns in punctul in care ambreiajul masinii tale este complet uzat, atunci singura solutie pe care o poti lua in calcul este sa apelezi la un atelier specializat care sa constate defectiunea si, probabil, sa optezi pentru schimbarea ansamblului ambreiajului. Intreaga investitie se va situa intre 1.200 ron si 2.000 ron, putand ridica masina dupa cateva ore.

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...