Anvelopele radiale au fost inventate de Michelin si au inceput sa fie puse in vanzare incepand cu anul 1946. Inventarea acestui tip de anvelope a avut un impact deosebit asupra multor sectoare de activitate, dar mai ales asupra sectorului agricol.
Anvelopele radiale sunt folosite in principal in sectorul agro-industrial, sector in care au determinat o evolutie continua a tehnicilor aplicate.
Anvelopele se impart in doua categorii in functie de design, si anume anvelope radiale si anvelope diagonale sau BIAS. Diferenta intre cele doua tipuri este data de modalitatea in care straturile de cauciuc se suprapun.
In cazul unei anvelope de tip radial, depunerea este radiala si porneste din mijlocul anvelopei sau la un unghi de 90 grade comparativ cu directia de deplasare. Spre deosebire de cele radiale, in anvelopele de tip diagonal, dispozitia straturilor este in diagonala. Straturile realizeaza un model suprapus, incrucisat, angulatiile determinate de intalnirea acestora fiind cuprinse intre 30 – 40 grade.
Citeste si despre: alinierea rotilor si rotatia anvelopelor
In momentul in care trebuie sa alegem intre anvelope de tip radial sau diagonal, este bine sa cunoastem care sunt principalele avantaje dar si dezavantaje specifice. Anvelopele de tip radial prezinta numeroase avantaje, dintre care putem enumera:
Flancuri flexibile. Flexibilitatea flancurilor permite obtinerea unui confort sporit in timpul rularii
Consum scazut de carburant. Consumul scazut se datoreaza usurintei de transfer de la nivelul motorului catre sol a energiei dezvoltate
Transfer crescut de energie de la nivelul motorului catre banda de rulare
Rezistenta sporita la deteriorari la nivelul striatiilor
Genereaza o cantitate mai mica de caldura, chiar in conditiile in care masina se deplaseaza cu viteza crescuta
Furnizeaza tractiune sporita
Determina un nivel mai redus de vibratii
Determina un grad redus de compactare si deteriorare la nivel suprafetei de rulare
Anvelopa este flexibila dar in acelasi timp deosebit de puternica
Este capabila sa absoarba socurile, denivelarile sau loviturile intr-o grad sporit fata de anvelopele diagonale
Furnizeaza un grad sporit de confort pentru pasageri datorita flancurilor. Aceste flancuri, prin flexibilitatea lor, permit obtinerea unui grad crescut de stabilitate dar si un contact maxim intre suprafata anvelopei si drum
Sunt realizate de asa maniera incat vehiculele pe care sunt instalate sa poata suporta sarcini de incarcare mult mai mari
Permit scaderea costurilor necesare pentru o eventuala inlocuire ca urmare a unei mentenante mai facile dar si a unei durate de viata net superioare
Ca urmare a faptului ca permit o mai buna manevrare a masinii si o rezistenta scazuta la rulare, permit un consum mai mic de carburant
Costuri mai mici de mentenanta
Desi mult mai putine in comparatie cu avantajele descrise, chiar si anvelopele radiale prezinta dezavantaje. Cele mai importante sunt:
Prezinta o curea/banda de otel care nu raspunde atat de bine in cazul in care carosabilul este prevazut cu mici denivelari
Flancurile anvelopelor, fiind flexibile, prezinta un anumit grad de vulnerabilitate in momentul in care intra in contact cu bordurile
Sunt mult mai zgomotoase la rulare datorita faptului ca striatiile lor sunt de o duritate mai mare
Citeste si despre: adevarul despre anvelopele resapate
In cazul in care comparam o anvelopa radiala cu una diagonala, in mod evident anvelopa radiala va fi mai indicata datorita faptului ca prezinta aspecte superioare in ceea ce priveste siguranta si flexibilitatea.
Dar si daca ne referim la rezistenta sporita si la capacitatea acestora de a absorbi socurile, alegerea va ramane aceiasi. Desi sunt mai costisitoare, anvelopele radiale sunt mai eficiente din punct de vedere al costului pe termen lung.
Trebuie sa avem in vedere acest aspect deosebit de important pentru ca ne va scuti de multe probleme si cheltuieli inutile. In plus, aceste anvelope contribuie la obtinerea unui consum mai redus de carburant, permit o deteriorare scazuta a drumului si prezinta o rezistenta scazuta de rulare. Daca ne referim si la design, anvelopele de acest tip permit o folosinta indelungata, ceea ce determina un cost mai scazut de inlocuire.
Citeste si despre: totul despre anvelopele All-Season
Sursa foto: bfgoodrichtires.com, recstuff.com
Afla de la noi cum sa obtii cel mai bun pret pentru noile tale anvelope.
Amenda pentru fapta mentionata este prevazuta in clasa a IV-a de sanctiuni (de la 9 la 20 puncte-amenda, respectiv intre 1.305 si 2.900 de lei).
Cresterea pretului combustibilului a facut ca masinile electrice sa fie cat mai populare in randul cumparatorilor de masini. Dar oare masinile electrice au o reputatie impecabila?
Dupa cum se poate vedea, leasingul AUTO poate fi cu dus si intors, si trebuie sa ai in vedere toate aspectele atunci cand te decizi asupra lui
Cauciucuri, anvelope sau pneuri inseamna acelasi lucru. Afla ce inseamna marcajele de pe lateral, ce tip sa cumperi si cand trebuie schimbate.
Temperatura si clima pot avea un impact mare asupra vehiculelor. Iarna aduce temperaturi scazute, in timp ce vara aduce temperaturi ridicate.
Cum functioneaza senzorii de parcare si de ce sa ii alegi ca si dotare pentru masina ta.
Atunci cand alegi garantia noii tale masini, este important sa citesti cu atentie ce anume acopera aceasta si daca exista taxe suplimentare.
Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara.
Sunt mai multe firme pe piata care produc aceste sisteme de incalzire auxiliara, dar cele mai cunoscute sunt Webasto, Eberspacher sau Airtronic.
Nu e intotdeauna posibil sau practic sa cumperi sau sa inchiriezi o masina noua. Uneori esti in situatia in care trebuie sa cumperi o masina folosita.
In articolul de astazi vom vorbi despre un subiect destul de interesant, spunem noi. Vom vorbi despre diferentele dintre sistemul BiTurbo si cel Twin-Turbo.
Aceasta pompa transporta un lichid special dintr-un rezervor dedicat si aplica presiune pentru a roti mecanismul de directie.
Kit-ul de ambreiaj este compus din mai multe piese si anume, discul de ambreiaj, volantul, rulmentul si placa de presiune.
Sistemul de franare antiblocare sau ABS este o caracteristica avansata de siguranta gasita in aproape toate vehiculele din zilele noastre.
Acest Mondeo are o structura mai puternica decat inainte, dar este de fapt mai usor datorita caracteristicilor precum hayonul din magneziu.
Civic-ul european (sasiu FK/FN) este oferit in principal sub forma de hatchback cu 3/5 usi si produs in Swindon, Anglia.
Ghid complet despre ce trebuie sa stii cand vrei sa cumperi anvelope la mana a doua.
La unele modele, scaunele vor avea chiar si propriul sistem de aer conditionat si de incalzire.
Ai impresia ca trebuie sa schimbi anvelopele, dar nu esti sigur? Vezi 10 probleme ale anvelopelor.
In continuare va vom prezenta 10 sfaturi pentru a conduce in siguranta pe timp de iarna, cand zapada si gheata isi fac aparitia pe carosabil.
Vremea rece afecteaza randamentul unui vehicul. Luati-va anvelope de iarna, verificati bateria vehiculului, spalati-va si lustruiti-va vehiculul.
Masinile si autovehiculele moderne, mai ales cele destinate transportului de pasageri, SUV-urile si camionetele sunt dotate cu anvelope fara camere.
Anvelopele se tocesc prin contact cu solul. Orice derapaj, controlat sau nu, pierdere a aderentei solicita mult anvelopa.
In acest articol vom prezenta cauza erorii senzorului de presiune in roti cat si presiunea ideala a pneurilor masinii dumneavoastra.
In articolul de astazi vom vorbi despre un subiect care nu este asa de dezbatut. Si anume, de ce nu se fabrica masini sport cu motor diesel?
HDI, acesta este termenul folosit de grupul Peugeot Citroen pentru a defini o tehnologie turbo-diesel cu un sistem de injectie common-rail.
Numarul VIN (Vehicle Identification Number) este o combinatie saptesprezece caractere, numere si litere.
Vrei sa alegi anvelope mai late pentru masina ta? Citeste asta!
Acest cod se refera la eroarea turbocompresorului - performanta slaba a acestuia.
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login