Bara stabilizatoare: Simptome, rol si cost de inlocuire

Barele stabilizatoare reprezinta o parte cruciala a suspensiei unei masini, deoarece fara acestea controlarea masinii dumneavoastra ar fi dificila.

Cand va confruntati cu situatii nefavorabile in timp ce conduceti, barele stabilizatoare va ajuta sa va stabilizati masina. Fara ele, masina dumneavoastra ar pierde controlul intr-o clipa, motiv pentru care este necesara mentinerea lor intr-o stare buna.

Barele stabilizatoare sunt bare fabricate din fier sau otel, astfel incat sa nu se poata lovi cu usurinta, dar tineti cont de faptul ca suspensia frontala in cazul in care motorul este amplasat in fata se afla sub un stres imens, deci nu este putin probabil ca o bara sa se uzeze.

Atunci cand o bara stabilizatoare se uzeaza, poate avea fie un efect mic asupra suspensiei, comportamentui masinii, fie poate periclita grav stabilitatea automobilului. Prin urmare, este mai bine sa cunoasteti in prealabil simptomele unei bari stabilizatoare defecte.

 

Citeste si despre: pericolele unei suspensii defecte

 

 

Simptomele barii stabilizatoare defecte

 

Bara stabilizatoare are bucse din cauciuc pe cele doua capete unde bara se leaga de alte parti ale suspensiei. Cea mai mare problema cu o bara stabilizatoare sunt bucsele sale deteriorate.

Aceste bucse sunt fabricate din cauciuc, un material care poate fi compromis cu usurinta odata ce se afla sub stres. De cele mai multe ori, pur si simplu inlocuirea bucsei poate rezolva problemele masinii de suspensie. Cu toate acestea, este mai bine sa stim cand sa le schimbam mai degraba decat sa ne intrebam cand vor ceda.

 

Scartait care vine de la suspensie in mers

Asa cum am mentionat mai sus, bucsele sunt cauza principala a cedarii barei stabilizatoare. Atunci cand bucsele se deterioreaza, ele incep sa faca zgomote care pot fi auzite daca dai mai tare peste o denivelare.

In cazuri extreme, zgomotul poate fi auzit pe portiuni drepte de drum. Cand se intampla acest lucru, ar trebui sa vizitati imediat mecanicul pentru o verificare.

 

 

Joc in volan

Atunci cand legaturile barei stabilizatoare sunt libere sau au joc, anvelopele isi pierd aderenta si manevrabilitatea masinii este afectata.

Primele semne vor fi simtite in volan cand nu veti putea vira masina eficient. Din nou, partea vinovata sunt bucsele, care se pot uza sub stres extrem. In plus, rugina sau murdaria pot provoca scaderea manevrabilitatii.

 

Citeste si despre: de ce este volanul masinii slabit

 

 

Masina pare instabila

O bara stabilizatoare defecta va reduce stabilitatea si tractiunea la roti. Nu numai ca veti simti ca masina dumneavoastra este extrem de greu de controlat, dar, de asemenea, veti simti ca aceasta pare ca se descompune chiar in acest moment.

 

Masina se clatina mult

O bara stabilizatoare defecta va reduce stabilitatea si tractiunea rotilor si va elimina tendinta de ruliu a masinii.

Ruliul apare in curbe si in mod normal, daca nu ar exista o bara stabilizatoare, atunci cand fortezi masina, rotile din interiorul curbei vor pierde tractiunea si in unele cazuri chiar contactul cu solul. Bara stabilizatoare are rolul de a tine toate rotile pe sol, tot timpul.

 

Citeste si despre: care este tractiunea ideala

 

 

Repararea si curatarea barei stabilizatoare

Bara stabilizatoare trebuie curatata la fiecare cateva luni pentru a te asigura ca nu exista depuneri de rugina sau coroziune din murdarie si resturi.

Duceti masina in mod regulat in service, unde ea va fi curatata cu atentie. Cu toate acestea, daca aveti instrumentele potrivite si stiti cum, este intotdeauna o idee buna sa scoateti barele stabilizatoare de pe masina si sa le curatati singur.

Lucruri de care ai nevoie:

-O cheie si o pereche de clesti;

-vaselina;

-Apa calda;

-Carpa curata.

 

Indepartati bara stabilizatoare

Bara stabilizatoare se afla chiar in spatele rotilor, asa ca mai intai trebuie sa scoateti roata pentru a vedea mai bine.

 

Inspectati si curatati bara stabilizatoare

Verificati si asigurati-va ca balamaua si bucsele sunt intacte, iar tijele nu sunt decupate si nu observati niciun joc in interiorul lor.

Apoi, puneti bara stabilizatoare intr-o galeata plina cu apa calda. Lasati-o sa stea acolo pentru o perioada de timp si apoi folositi o carpa pentru a curata murdaria de pe ea. In cele din urma, puneti vasilina pe articulatii, reinstalati bucsele si sunteti gata de drum.

 

Reinstalarea barei stabilizatoare

Odata ce ati aplicat vasilina la toate articulatiile, puneti bara stabilizatoare inapoi din locul in care ati demontat-o. Reatasati stalpii, barele si strangeti-le inapoi. Montati rotile inapoi si spalati-va mainile.

 

Testarea barei stabilizatoare

Barele stabilizatoare sunt usor de testat, deoarece tot ce trebuie sa faceti este sa conduceti masina. Si nu este vorba doar de conducerea mașinii, ci este vorba despre o adevarata incercare, deci va trebui sa mergeti intr-o parcare goala, unde nu mai sunt alte masini. Puneti mainile ferm pe volan si apasati acceleratia.

 

Incercati cateva rasuciri bruste de volan si vedeti daca simtiti ceva in volan. Daca ati facut o treaba buna cu curatarea si asamblarea, nu veti simti nici o pierdere de aderenta.

Urmatoarea faza implica testarea masinii pe denivelari.

Acest lucru este necesar pentru a verifica daca ati conectat efectiv barele stabilizatoare. Daca se desprind de sistemul de suspensie dupa cateva gropi, puteti fi siguri ca ati facut o treaba de mantuiala.

 

Citeste si despre: bielete bara stabilizatoare defecte sau avariate

 

 

Sursa foto: stuartschmitt.com, shop.advanceautoparts.com, yourmechanic.com, motor-doctor.co.uk

 

Lasa un comentariu

Pentru a lasa un comentariu trebuie sa te autentifici.

Autentificare

Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!

Alte articole recomandate