Batai la motor? Care sunt posibilele cauze?

Batai la motor? Care sunt posibilele cauze?

Ca si conducator de autovehicul, de-a lungul timpului cu siguranta te vei confrunta cu diferite zgomote venind sau de la motor sau de la alte componente.

Chiar daca in majoritatea cazurilor aceste dificultati nu le poti rezolva de unul singur si va trebui sa apelezi la un mecanic specializat, e bine sa stii cat mai mult detalii tehnice despre posibile cauze, pentru situatia in care te trezesti ca masina te lasa balta in mjilocul lui nicaieri. 

Procesul de ardere al combustibilului se realizeaza prin mai multe cicluri. Insa in momentul in care apar probleme la acest capitol, procesul devine disruptiv si poate cauza aceste sunete ce par a fi mici batai la motor.

Sunetele sunt diferite, in functie de fiecare cauza in parte, insa per total se pot caracteriza ca mici batai. 

Citeste si despre: zgomote provenite de la motor

Cele mai populare 3 cauze ce duc la batai de motor

Pentru a putea rezolva orice problema ce duce la bata ini motor, este necesar sa gasesti in primul rand cauza. Poate fi un sunet mai adanc, ce se aude mai profund, sau poate semana mai mult cu o mica bataie.

Poti porni spre cautarea problemei mergand dupa sunet si vazand exact la ce element te ghideaza. Insa vestea buna e ca oricare ar fi problema sigur exista si o solutie.

Carburant de proasta calitate

Apeland la un carburant de proasta calitate, risti sa cresti presiunea din cilindri si temperatura din camera de ardere. Octanul de la carburant reprezinta, de fapt, nivelul de compresie la care rezista.

Astfel, alegand un combustibil cu un numar cat mai mare, va rezista mai bine la procesul de combustie. In acest caz, sunetul de bataie poate aparea din motivul ca, combustibilul trece prin procesul de ardere mai rapid decat ar fi cazul. De asemenea, o compresie scazuta poate duce la o ardere incompleta.

Procesul de ardere nefiind complet, poate duce la formarea de reziduuri ce se vor lipi se peretii camerei. Aceste reziduuri, in cele din urma duc la sunetul asemanator cu o bataie din cadrul cilindrilor. 

Citeste si despre: intretinerea sistemului de alimentare cu combustibil

Formarea de reziduuri 

La punctul anterior am mentionat cum este exact posibil sa se formeze reziduuri pe peretii cilindrilor. Vestea proasta e ca o data ce aceste reziduuri incep sa se depuna, procesul nu se mai termina, doar se aduna.

Indiferent de combustibilul folosit, procesul de functionare si ardere la un motor implica combinarea dintre aer si carburant. Insa avand reziduuri pe pereti, aceasta mizerie ocupa spatiu, luand din spatiul necesar motorului pentru a functiona corect.

Cu cat aceste reziduuri ocupa un volum mai mare, cu atat va fi mai mare compresia din cilindru. Ceea ce, din nou, va duce la aparitia de sunete asemanatoare cu o bataie, daca compresia nu este la egalitate cu temperatura motorului sau cu calitatea combustibilului.

Folosirea de bujii gresite

Chiar daca iti vine greu sa crezi, aceasta este una dintre cele mai comune cauze intampinate la bataile de motor. Rolul principal al bujiilor este acela de a controla mediul intern al motorului.

Avand in vedere ca functioneaza in conditii foarte precise, este necesar ca bujiile sa fie exact de tipul recomandat de fabricant. In cazul in care vrei sa te ocupi de unul singur de schimbatul bujiilor, trebuie sa fii extrem de atent sa cumperi modelul exact la fel cu cel vechi si sa citesti manualul corect. Nu poti trisa alegand o varianta mai ieftina sau mai diferita, sau vei intampina probleme.

Alegand un model diferit va duce la formarea de reziduuri pe peretii camerei de ardere si va duce la temperaturi gresit ale motorului. Cele doua sunt, dupa cum am mentionat deja, principalele cauze care vor duce la acest sunet de tip bataie de la motor.

Citeste si despre: de ce sa alegi bujii de calitate

Acest lucru nu inseamna ca acestea sunt singurele cauze ce pot duce la sunete de bataie, cum ar fi temperaturile mult prea ridicate, segmenti si garnituri de supape uzate, senzori uzati, ulei la injectoare si multe altele.

Indiferent de care ar fi cauza din spatele zgomotelor, ideal este sa apelezi cat de curand la ajutorul unui mecanic, pentru a putea gasi solutia cea mai corecta si a nu risca la o reparatie pe cont propriu ce ar strica mai multe. 

Sursa foto: suceavanews.ro, driving.ca

Articole similare

Comunicat RAR privind valabilitatea ITP-ului pe perioada COVID-19

Mai jos gasiti un document oficial emis de Registrul Auto Roman, referitor la valabilitatea ITP-ului pentru perioada urmatoare.

Cod eroare OBD2 P2058

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului injectorului reductor - bancul 2 - unitatea 2 - tensiune ridicata.

Totul despre pompa de inalta presiune (pompa de inalte)

Pompa de inalta presiune se gaseste in componenta sistemului de injectie a motoarelor de generatie ceva mai noua care folosesc sistemul de injectie CR.

Cod eroare OBD2 P0445

Acest cod se refera la eroarea sistemului EVAP - probleme la supapa de control - circuit scurtcircuitat.

Cauti sa cumperi o masina? Iti garantam cel mai mic pret de piata.