BMW E39 (1995 – 2003) pareri si probleme comune

BMW E39 (1995 – 2003) pareri si probleme comune

BMW E39 este a patra generatie de BMW Seria 5, care a fost fabricat din 1995 pana in 2004. A fost lansat in stilul caroseriei sedan, cu stilul caroseriei break (comercializat ca „Touring“) introdus in 1996. E39 a fost inlocuit de seria E60 5 in 2003, totusi modelele E39 Touring au ramas in productie pana in mai 2004.

Proportia componentelor sasiului care utilizeaza aluminiu a crescut semnificativ pentru E39 si a fost prima serie 5 care a utilizat aluminiu pentru toate componentele majore din suspensia fata sau din spate. A fost si prima serie 5 in care era disponibil un motor diesel cu patru cilindri. Spre deosebire de predecesorul sau E34 si succesorul E60, E39 nu era disponibil cu tractiune integrala.

Sedanul de inalta performanta E39 M5 a fost introdus in 1998, alimentat de un motor DOHC V8 de 4,9 L. A fost primul model M5 care a fost propulsat de un motor V8.

Lasam prezentarea generala la o parte si sa aflam cat mai multe detalii despre acest model direct de la posesorii de E39. Noi, cei de la Dailydriven, am cumulat mai multe raspunsuri de la posesorii de E39 pe care acestia le-au lasat in review-uri la noi pe site.

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi BMW 5er 520d (136 Hp)?”:

Manolache Cosmin a raspuns: “In primul rand e39 mi se pare cam cel mai frumos model produs de cei de la bmw (e60 ar fi cel mai frumos dupa parerea mea) si in al doilea rand are foarte multe optiuni, este totusi incadrata ca limuzina.”

Totorean Alin a raspuns: “Seria 5 de la BMW adica BMW E39 m-a impresionat tot timpul inca de cand a aparut modelul din 1996 visam la una. O consider o masina fiabila si dupa parerea mea este combinatia perfecta intre o masina sport si una eleganta.”

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi BMW 5er 525i (192 Hp)?”:

Nitoiu Valentin a raspuns: “Imbina valentele sportive cu o masina de weekend, de familie. Pasionat de BMW. In trecut am avut BMW e36 325i, e34 535i.”

Probleme comune BMW E39 (1995 – 2003)

Acest model este unul fiabil, insa am cautat in mai multe review-uri, atat de la noi din tara cat si din afara tarii, pentru a ne face o idee despre probleme comune ale unui E39. Cele mai intalnite probleme apar la:

Motorizari disponibile

La lansare, motoarele pe benzina erau formate din BMW M52 cu 6 cilindri in linie si BMW M62 V8. La sfarsitul anului 1998, acestor motoare li s-a adaugat sistemul cu dublu VANOS la M52 si VANOS la M62, in primul rand pentru a creste cuplul la turatii reduse. Pentru facelift-ul gamei de modele din anul 2000, M52 a fost inlocuit cu motorul BMW M54 cu 6 cilindri in linie, cu toate acestea M62 a ramas in uz pentru modelele V8. M54B30 folosit in modelul 530i a fost in top 10 cele mai bune motoare in 2002 si 2003.

Primele modele diesel foloseau motorul turbo BMW M51 cu 6 cilindri. In 1998, succesorul sau BMW M57 a fost introdus in modelul 530d, cu toate acestea, motorul BMW M51 a continuat sa fie folosit inca doi ani in modelele 525td si 525tds.

In 1999, M47 cu patru cilindri turbo-diesel a fost introdus in modelul 520d, care este singurul model E39 care utilizeaza un motor cu patru cilindri.

Asadar, E39 are o gama foarte larga de motorizari pe care nu putem sa o prezentam pe toata aici. Insa, pentru a va face o idee cat mai buna despre optiunile de motorizare o sa va prezentam cateva in cele ce urmeaza:

  • 520i, M54B22, 6 cilindri - acest motor are o putere de 168 CP si un cuplu de 210 Nm;
  • 528i, M52TUB28, 6 cilindri - acest motor are o putere de 190 CP si un cuplu de 280 Nm;
  • 540i, M62TUB44, V8 - acest motor are o putere de 282 CP si un cuplu de 440 Nm;
  • M5, S62B50, V8 - acest motor are o putere de 394 CP si un cuplu de 500 Nm;
  • 520d, M47D20, 4 cilindri - acest motor ofera o putere de 134 CP si un cuplu de 280 Nm;
  • 525d, M57D25, 6 cilindri - acest motor ofera o putere de 161 CP si un cuplu de 350 Nm;
  • 530d, M57D30, 6 cilindri - acest motor are o putere de 190 CP si un cuplu de 410 Nm.

Cum se conduce BMW E39 si ce consum are?

La aparitia acestui model, foarte multi oameni au spus ca este „cea mai buna masina din lume“. Si cine suntem noi sa ii contrazicem? La acea vreme, acesta model german era regele drumului - un statut care se reflecta in valorile sale in crestere de astazi. BMW s-a bazat pe reputatia predecesorului lui E39 pentru a fabrica o masina care era rapida, fiabila si aratoasa.

Nu doar exteriorul arata grozav, interiorul este incredibil de confortabil. Toate instrumentele erau clare si usor de citit, in timp ce comenzile cadeau usor la indemana.

Cu distributia aproape perfecta a greutatii de 50/50, masina a fost o bucurie absoluta de la inceput pana la sfarsit.

Am cumulat mai multe raspunsuri lasate de posesorii de E39 despre experienta lor de condus.

La intrebarea “Cum se conduce in oras si in afara orasului”:

Cardos Raul a raspuns: “In oras la inceput putin greu fiind o masina touring, dar dupa ce m-am obisnuit se conduce bine, singura problema sunt uneori locurile de parcare. La drum lung se conduce excelent, se aseaza bine pe drum si este comoda.”

Picleanu Alin a raspuns: “In oras nu simti gabaritul, chiar si in zonele aglomerate se descurca exemplar. La drum lung simti confort, siguranta si nu te lasa niciodata.”

Neagu Mihai a raspuns: “In oras se conduce destul de usor, te ajuta la depasiri, nu trebuie sa te rogi de ea. La drum lung se conduce foarte bine, are cai, sta lipita de asfalt, stai jos la volan, simti masina cu totul, stii tot timpul unde sunt rotile si am ramas surprins cat de stabila este. Te ajuta mult in viraje.”

Ok, am inteles, este foarte placut sa conduci un E39, dar oare cat consuma, pentru ca sa fim seriosi conteaza foarte mult consumul unei masini. Am ales motorizari diferite si am intrebat posesorii de E39 ce consum are o astfel de masina. La intrebarea “Ce consum are BMW 5er 520d (136 Hp)?”:

Totorean Alin a raspuns: “In general cand alegi BMW nu prea te uiti la consum decat daca nu iti permiti acea masina. Oras pe timp de iarna undeva la 9.5/100, vara undeva la 8 extern poate sa fie si 6.4l /100, un mixt e undeva pe la 7.3l/100.”

Cardos Raul a raspuns: “Depinde cum o alerg, 6 la suta in afara, 7-8-9 la suta in oras. Dar am scos si 5.3 in afara si media de 6.5 in oras. Depinde mult de stilul de condus.”

Manolache Cosmin a raspuns: “Prin oras 10-11, in afara cel mai putin am scos 6.5 (5 persoane+bagaje).”

Sa trecem si la alta motorizare pentru a sti cat consuma masina direct de la posesori. La intrebarea “Ce consum are BMW 5er 535i (235 Hp) Automatic?”:

Alexe Daniel a raspuns: “15 la suta in oras, 12-13 in afara.”

In timp ce, despre un BMW 5er 525i (192 Hp) Nitoiu Valentin ne spune: “16-18 l /100 km in Bucuresti , 10 l /100 km in afara orasului.”

Fiabilitate

Dupa cum am spus la inceputul articolului, E39 este o masina fiabila chiar si in zilele noastre. Nu cred ca exista zi sa nu observi un E39 pe strazile din Romania.

Am auzit numai lucruri bune despre aceasta masina chiar si de la alti posesori ce detin o alta marca. Pentru a ne face o idee cat mai buna despre fiabilitatea masinii, am cumulat raspunsuri direct de la posesori despre acest lucru.

La intrebarea “Cat de fiabila este BMW E39 si ce probleme ati avut cu ea?”:

Manolache Cosmin a raspuns: “O singura problema am avut pana acum, am xenon de fabrica si mi s a stricat senzorul de nivel al farurilor. In rest nu am avut probleme cu ea.”

Totorean Alin a raspuns: “Dupa parerea mea este foarte fiabila mai ales daca este intretinuta si nu iti bati joc de ea. Daca faci reviziile si reparatiile la timp nu sunt probleme majore, la 425.000km si nu consuma gram de ulei de la schimb la schimb asta spune multe despre fiabilitate. Iar la sistemul de directie tintind cont ca este o masina daily am schimbat dupa 2 ani 2 brate pe fata si 2 bielete directie deci fiabila 100%.”

Cardos Raul a raspuns: “In general e o masina fiabila (eu nu am destui bani sa bag in ea). Probleme de cand am luat masina nu am avut asa mari, am schimbat cam ce se consuma si anume: filtre, uleiuri, furtunul vacuum si furtunul retur combustibil, ambreiaj (rulment, disc, placa presiune), placute frana, senzor presiune de la turbina, brate, bucse, bielete. Toate astea in maxim 8 luni si ar mai trebui sa schimb 2 tampoane de motor, cateva brate si sa fac unghiurile de fuga si convergenta.”

Ilie Emilian a raspuns: “Avand in vedere numarul de proprietari si anii pe care ii are, este fiabila. O problema majora ar reprezenta-o cutia de viteze, de origine ZF. Am probleme cu selectarea treptelor de viteze insa, facand cateva cercetari, am aflat ca e o problema comuna. O problema minora si normala, in acelasi timp, ar fi matuirea farurilor. Pe acestea le-am schimbat si masina parca a intinerit.”

Alexe Daniel a raspuns: “Nu am avut probleme majore cu ea, trebuie sa ii bagi benzina si cauciucuri :)).”

Cat costa BMW E30 (1995 – 2003) la mana a doua?

Am intrat pe site-ul celor de la Autovit pentru a sti cat costa un E39 la mana a doua. De exemplu un BMW, 530d, din anul 2000, cu 500.000 de km la bord, are un pret de 3450 euro. In timp ce un BMW, 520d, din 2002, cu 230.000 km la bord are un pret de 3150 euro.

Sfaturi achizitie

Am adunat mai multe sfaturi de achizitie direct de la posesorii de E39, am vrut sa vedem ce spun posesorii daca am vrea sa cumparam un astfel de model si mai ales la ce ar trebui sa fim atenti.

Totorean Alin a raspuns: “Sa caute una ingrijita in primul rand, nu una de care proprietarul ii spune ca nu a bagat nici un ban. Si dupa ce o gaseste sa-i faca intretinerea asa cum se cuvine. Daca nu isi permite mai bine sa aleaga o alta marca, model care si-l permite. Tinand cont de varsta, la aspectul exterior, rugina. Dupa aceea la pompa de injectie e o problema cunoscuta, pornirea rece/cald, turbina si aspectul general, sa se vada ca masina a avut stapan care a ingrijit-o.”

Adam Andrei a raspuns: “Doar cumpara masina si ai sa fi mai mult decat multumit de ea. Este o masina pe viata. Trebuie sa fii atent la timoneria ei si la electroventilatorul din fata masinii.”

Cardos Raul a raspuns: “Sa nu isi cumpere cu motor de 2l, o sa le para rau. Fiind o masina relativ batrana ar trebui sa fie atenți la rugina, apoi la starea motorului. Restul pieselor chiar daca sunt stricate se pot inlocui.”

Sursa foto: bmwguide.net

Citeste si...
O premieră mondială: cea mai vândută mașină din lume este una electrică.
O premieră mondială: cea mai vândută mașină din lume este una electrică.

În 2023, a avut loc un eveniment istoric în industria auto: Tesla Model Y a devenit cea mai bine vândută mașină din lume și a obți...

Preturile RCA vor varia in functie de localitatea in care este inmatriculata masina
Preturile RCA vor varia in functie de localitatea in care este inmatriculata masina

Se modifica preturile pentru RCA. Afla care sunt localitatile cu cele mai mari preturi! Pretul politelor de asigurare RCA vor vari...

Este sigur sa conduci masina daca vibreaza in mers?
Este sigur sa conduci masina daca vibreaza in mers?

Indiferent daca masina noastra functioneaza la ralanti sau este in mers, vibratul este un semn clar care ne indica o defectiune, p...

Este sigura o masina cu GPL?
Este sigura o masina cu GPL?

Tot mai multe persoane opteaza pentru utilizarea autoturismelor cu sistem GPL, mai ales in zonele foarte aglomerate sau daca trebu...