Cat rezista o cutie de viteze manuala?

Cat rezista o cutie de viteze manuala?

In Romania, majoritatea masinilor sunt echipate cu o transmisie manuala. De aici, pentru posesori, apare foarte usor intrebarea:

, sau vrei sa cumperi? Daca o cutie tine in medie 150.000 de km este normal sa te astepti sa ai probleme daca vei cumpara o masina la mana a doua cu multi kilometri.

starea cutiei de viteze este mult influentata de stilul de condus si de ulei.

In aceeasi ordine de idei, viata cutiei tine mult de starea ambreiajului si a uleiului din cutie. Inainte sa ajungi sa schimbi cutia de viteze cu siguranta o sa ajungi de cateva ori la mecanic pentru a schimba uleiul si ambreiajul.

cutie de viteze manuala sau automata

ai grija sa faci schimburile de ulei la timp si schimba ambreiajul cand este nevoie, tocmai pentru a proteja cutia de viteze. In general, cutia de viteze este mult mult mai costisitoare ca un schimb de ulei sau schimb de

Spre deosebire de automate, manualele se strica mult mai rar. Ele nu sunt controlate electronic si vin cu mult mai putine piese care pot ceda. Ca sa intelegeti mai bine. La automate ai un convertizor de cuplu sau mecatronic care decide schimbarile, la cutii manuale, soferul este partea electrica de la automate, el decide schimbarile.

Tinand cont de acestea, este greu sa oferim o cifra exacta cand cedeaza cutia de viteze. Acest aspect este foarte mult influentat de soferul masinii, fiind scoasa din peisaj varianta electrica si hidraulica.

Facem o paranteza sa intelegem cum stilul de condus poate afecta cutia. Uleiul din cutii este foarte sensibil la temperaturi crescute. In principiu daca depaseste 100 de grade o sa ai probleme la cutia destul de repede.

Multe service-uri pun pe cutie (dupa reparatie sau schimb ulei) un senzor de temperatura, este un sticker care arata daca cutia a fost incalzita peste limita. Daca s-a intamplat asta ei nu isi mai asuma reparatia pe garantie, pentru ca, masina nu a fost condusa responsabil si dauna apare din cauza soferului.

ulei original.

In marea majoritate a cazurilor cutiile manuale cedeaza atunci cand ajung sa piarda ulei si soferul observa prea tarziu.

Citeste si despre: lucruri interzise pentru o masina cu transmisie manuala

5 lucruri care afecteaza viata cutiilor de viteza manuale

Daca folositi alt tip de ulei el va avea alte proprietati si puteti sa ajungeti in unul dintre cazurile: uleiul nou nu se incalzeste cat este necesar sau se incalzeste prea mult.

In ambele situatii partile interne ale cutie se vor uza mult mai repede si eventual vor ceda de tot. Cutia de viteze este gandita sa functioneze in anumiti parametri, schimband uleiul cu unul incorect toate calculele gandite initial de ingineri vor fi degeaba si cutia masinii nu va mai lucra ca inainte.

cum am spus si mai sus, inainte de a ajunge sa ai probleme cu cutia vei avea probleme cu ambreiajul si cu uleiul. Patinarea excesiva si repetitiva a ambreiajului va transmite forte daunatoare cutiei de viteze.

Caraitul treptelor: sper ca l-am descris corect si intelegeti despre ce vorbim. Atunci cand nu calci cat trebuie ambreiajul si schimbi dintr-o treapta in alta, se aude un carait puternic. Ei bine, aici este de bine. Ca sa ajungi sa faci ceva la cutie trebuie sa carai treptele mai bine de o ora pana vor aparea primele semne de uzura in cutie.

Noua ni se intampla de obicei sa facem asta mai putin de o secunda, asa ca nu este o mare problema cand patiti asta.

Frana de motor:

. Soferii care au volanta cu masa dubla stiu asta foarte bine.

Ca si incheiere, este usor de inteles ca servisarea corecta a masinii si un stil responsabil de condus va prelungi cu mult viata cutiei de viteze si nu numai. Un condus responsabil salveaza multi bani si protejeaza mult piesele masinii.

Citeste si despre: cand trebuie schimbat uleiul cutiei de viteze

Sursa foto: calstate.aaa.com, elf.com, engadget.com, holtsauto.com

Citeste si...
Cutie de viteze manuala sau automata. Care este cea mai buna?
Cutie de viteze manuala sau automata. Care este cea mai buna?

Toate autoturismele cu combustie interna sunt dotate fie cu o cutie de viteze manuala, fie cu una automata. Anumite modele de masi...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...