Cat scade consumul dupa Chiptuning?

Cat scade consumul dupa Chiptuning?

Ori de cate ori ne gandim la un chiptuning, in general, oamenii cred ca aceasta manopera asupra motorului se face pentru o putere mai mare si o acceleratie mai buna. Odata cu aparitia ECU (unitatea de control a motorului), avem acum si posibilitatea de a tuna motoarele pentru a oferi un consum mai bun de combustibil. Asadar un ECU tuning pentru a realiza o economie de combustibil este, in prezent, cea mai ceruta forma de tuning la nivel mondial.

Cat combustibil economisim cu Chip tuning?

Motoarele diesel reactioneaza mult mai bine la remaparea ECU din cauza ca acestea sunt limitate la performanta, direct din fabrica, mult mai mult decat motoarele pe benzina.

Ce se schimba dupa o remapare ECU:

Modul in care remaparea ECU poate sa scada consumul masinii

Remapam ECU pentru a creste cuplul cu pana la 40%. Apoi modificam intervalul in care acest cuplu este disponibil, in cazul consumului de combustibil, il punem la dispozitie la turatii reduse ale motorului. Acest lucru va permite sa treceti la o treapta superioara mai devreme, fara ca motorul sa “moara”. In termeni tehnici, nu numai ca o sa crestem cantitatea de cuplu disponibila, dar extindem gama de turatii a motorului acolo unde este disponibil acest cuplu.

Exemplu:

Ganditi-va ca, inainte de remaparea ECU, trebuia sa apasati pedala de acceleratie aproximativ 5 cm cand erati in viteza a 4-a pentru a atinge o viteza de 70-80 km/h. Dupa remaparea ECU, trebuie sa apasati pedala de acceleratie cu putin peste 2.5 cm, in timp ce va aflati in treapta a 4-a pentru a atinge aceeasi viteza si, deoarece stim cu totii, cu cat mai putin apasati pedala de acceleratie, cu atat veti folosi mai putin combustibil.

Dupa remaparea ECU pentru o economie de combustibil imbunatatita, puteti trece la o treapta superioara mai devreme si, astfel, pedala de acceleratie nu trebuie apasata la fel de mult ca inainte de remaparea ECU.

Dupa ce ECU-ul motorului dumneavoastra a fost remapat pentru economia de combustibil, obisnuiti-va pur si simplu sa va schimbati obiceiurile de schimbare a vitezei si sa apasati mai putin pedala de acceleratie.

Functia ECU este de a controla cantitatea de combustibil, sincronizarea aprinderii si alti parametri prin monitorizarea motorului cu ajutorul senzorilor.

ECU-urile au inlocuit vechiul carburator si dupa anul 1995 majoritatea motoarelor functionau cu unitati ECU si sistem de injectie.

Sistemul de injectie

ECU controleaza sistemul de injectie prin trimiterea unei cantitati setate de combustibil in motor. Acest lucru depinde de datele trimise inapoi la ECU de catre senzori precum cantitatea de oxigen, clapeta deschisa sau inchisa, temperatura motorului, vacuum etc.

ECU-urile moderne incorporeaza un microprocesor in sistem. O masina are, in general, un ECU programat din fabrica pentru realiza combustia la parametrii optimi, dar nu inseamna neaparat ca ar consuma si cel mai putin combustibil.

Acest echilibru al amestecului aer-combustibil este de obicei setat la 14,7: 1 pentru motoarele pe benzina, dar aceste amestecuri pot ajunge pana la 50: 1 sau chiar 100: 1, amestecand benzina cu combustibili alternativi, cum ar fi HHO.

Timpul de aprindere

ECU controleaza cand bujiile vor aprinde combustibilul. Daca o bujie nu functioneaza corespunzator si are loc o aprindere timpurie, ECU poate regla si intarzia sincronizarea.

Controlul la ralanti

Pentru o economie mai buna de combustibil, motorul poate controla turatiile (rotatiile pe minut, RPM) masinii in timpul ralantiului.