Ce cauzeaza uzarea si alinierea gresita a portierelor?

Ce cauzeaza uzarea si alinierea gresita a portierelor?

O portiera uzata sau aliniata gresit este cu siguranta un discomfort. Presupune mai multe incercari de a o inchide in mod corespunzator, fapt ce consuma inutil timp, si poate deveni frustrant cand trebuie sa ajungi la timp undeva.

De asemenea, probabilitatea furtului creste semnificativ (atat masina in sine, cat si bunurile din interior) intrucat sansa de a lasa o portiera deschisa este mult mai mare (desi dvs credeti ca ati inchis-o). O portiera nealiniata corect poate deveni o problema de securitate si cand masina e in miscare.

Problema unei astfel de portiere este mai mult decat un simplu disconfort. Cu cat trece mai mult timp ignorand problema, cu atat mai multe probleme vor aparea, a caror reparare, ulterior, va va costa mult mai mult.

Cauzele aparitiei unei astfel de situatii la portiera

1. Incuietoarea si zavorul sunt nealiniate corect

Daca pozitia gresita a usii nu este foarte vizibila, problema este pur si simplu alinierea incuietorii si a zavorului. Este relativ usor de reparat.

De obicei, este cauzata de trantirea repetata a portierelor. Este nevoie de mici ajustari la spatiul dintre incuietoare si zavor. Un mecanic calificat poate rezolva problema in scurt timp.

2. Cuie de balamala si cuzineti uzati

Daca problema este vizibila cu ochiul liber, cauza probabil este stricarea cuielor de balamala sau a cuzinetilor. Trantirea portierelor este una dintre cauze, insa uneori pur si simplu elementele se uzeaza.

Repararea problemei presupune mai mult efort, fiind necesara, de cele mai multe ori, indepartarea completa a portierei cu princina, inlocuirea partii problematice si rearanjarea acesteia la locul ei.

3. Izolarea termica trebuie inlocuita

Uneori, ochii nostri ne pot insela, facandu-ne sa credem ca portiera este stricata, cand de fapt doar alinierea generala gresita cauzeaza inchiderea gresita.

In acest caz, este posibil ca problema sa isi aiba radacinile in nevoia de schimbare a unei izolatii termice vechi. Problema aceasta poate aparea doar cu timpul, cauzata de expunerea la diverse conditii ale vremii.

Desi pare o problema usor de rezolvat pe cont propriu, exista riscul ca mainile neexperimentate sa cauzeze si mai multe daune. In general, asemenea proceduri presupun mai multi oameni si instrumente specifice.

Acestea sunt doar cateva dintre motivele pentru care nu este intelept sa incercati pe cont propriu sa rezolvati, mai ales cand repararea acestei probleme nu este foarte costisitoare.

Sursa foto: shutterstock.com, carfromjapan.com

Citeste si...
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...