Ce este un incalzitor al blocului motor?

Ce este un incalzitor al blocului motor?

Oemenii folosesc un ceai fierbinte, o cafea, o supa sau uneori chiar cate o tuica pentru a se incalzi pe vremea geroasa din timpul iernii. Masinile folosesc un incalzitor al blocului motor (block heater).Acesta este un dispozitiv ce ajuta motorul si lichidele din interiorul acestuia sa se incalzeasca pe timp de iarna.

Vehiculele moderne au fost proiectata sa fie conduse pe orice fel de anotimp si orice fel de vreme, insa temperaturile foarte scazute inca afecteaza anumite componente ale masinii, cum ar fi lichidele sau chiar bateria. Poate vi s-a intamplat si dumneavoastra sa vreti sa plecati la serviciu pe timp de iarna si masina sa nu porneasca.

Pentru a rezolva aceasta problema, a fost inventat blocul de incalzire pentru motor. Acest dispozitiv incalzeste anumite parti ale grupului de propulsie pentru a face ca vehiculul sa porneasca mai usor la temperaturi foarte scazute.

Suna bine? Oare aveti nevoie de unul? Haideti sa vedem in continuare cum functioneaza acest micut aparat care ne este de foarte mare ajutor.

Ce este un incalzitor al blocului motor?

Este un aparat electric conceput pentru a incalzi o parte a motorului sau a uleiului de motor atunci cand masina nu este pornita. Exista numeroase modele care utilizeaza diverse metode pentru a furniza caldura.

Ce face mai exact un astfel de incalzitor?

Scopul acestui dispozitiv este de a incalzi blocul motor si lichidele interne ale acestuia, in special uleiul de motor. De ce? Deoarece uleiul rece devine mai vascos, ceea ce face mai dificila pornirea motorului.

Utilizand un incalzitor al blocului motor pe vreme rece, masina dumneavoastra va porni mai usor si va consuma mai putina energie. In plus, deoarece motorul isi va atinge temperatura optima de functionare mai devreme, soferul poate pune vehiculul sub sarcina maxima mai devreme, fara a se ingrijora despre suprasolicitarea motorului.

Modele de incalzitoare ale blocului motor

Nu exista doar un singur tip de incalzitor. Unele incalzitoare ale blocului motor sunt utilizate in exteriorul blocului motor, in timp ce altele sunt incorporate in interiorul motorului. Unele incalzesc lichidele din motor, in timp ce altele incalzesc blocul motor. Pentru a determina ce tip de incalzitor aveti nevoie trebuie mai intai sa intelegeti cum functioneaza acestea.

In continuare va vom prezenta diferite tipuri de incalzitoare ale blocului motor:

Incalzitor cu priza

Acest tip de incalzitor incalzeste direct lichidul de racire din motor folosind un element care se afla in lichidul de racire.

“Patura” de incalzire a motorului

Amplasata deasupra motorului sau atasata la partea inferioara a capotei, aceasta “patura” disperseaza caldura pe blocul motorului.

Incalzitor al baii de ulei

Un incalzitor al baii de ulei, este in esenta un tampon care poate fi atasat de baia de ulei sau pe o alta parte a motorului. De obicei atasat cu magneti sau suruburi, tamponul incalzeste baia de ulei si uleiul.

Incalzitor cu joja

Un incalzitor cu joja, inlocuieste joja propriuzisa cu un element de incalzire lung ce va incalzi uleiul de motor.

Incalzitor in linie (circulant)

Incalzitoarele in linie necesita anumite manopere deoarece sunt imbinate intr-un furtun ale lichidului de racire. Modelele circulante folosesc pompa existenta pentru a raspindi lichidul de racire incalzit in intregul sistem.

Incalzitor in linie (necirculant)

La fel ca cele circulante, aceste incalzitoare sunt imbinate intr-un furtun al lichidului de racire doar ca incalzirea este limitata la acel loc.

Incalzitor extern cu suruburi

Un incalzitor cu suruburi este atasat direct la exteriorul blocului motor si il incalzeste din exterior.

Am nevoie de un incalzitor al blocului motor?

Raspunsul la aceasta intrebare vi-l puteti da singuri. Avand in vedere ca in ultimii ani, iernile din Romania au devenit din ce in ce mai friguroase, parerea noastra ca un astfel de incalzitor nu ar strica.

Acum dumneavoastra va cunoasteti masina cel mai bine si stiti daca aveti sau nu aveti probleme cu pornirea iarna. Asadar decizia va apartine.

Cand ar trebui sa folosesc incalzitorul si cat timp trebuie sa il tin?

Nu este obligatoriu sa tineti un incalzitor pornit toata noaptea. Odata ce motorul atinge o anumita temperatura, caldura suplimentara se va pierde si electricitatea este irosita. Cel mai bine ar fi sa porniti incalzitorul blocului motor cu 3-4 ore inainte de a pleca la drum. Utilizarea unui temporizator ca va porni automat incalzitorul este o alegere perfecta.

Avertisment: Nu conduceti niciodata cu incalzitorul inca conectat.

Cum folosesc un incalzitor al blocului motor?

Unele incalzitoare, cum ar fi cele cu joja, sunt usor de instalat, in timp ce altele, cum ar fi cele in linie ar putea avea nevoie de instalare profesionala. Acum dumneavoastra sunteti stapan pe decizie si stiti ce fel de cunostinte si cat de priceput sunteti la anumite lucruri.

Incalzitoarele blocului motor vs incalzire la ralanti

Pornirea masinii si lasarea acesteia la ralanti timp de 5-10 minute nu inlocuieste necesitatea unui incalzitor al motorului. Un astfel de dispozitiv isi face treaba inainte ca masina sa fie pornita si faciliteaza pornirea acesteia. In plus cu problema poluarii a ultimilor ani nu este chiar indicat sa lasati masina la ralanti.

Masinile moderne mai trebuie sa fie incalzite?

Un inginer constructor a declarat ca incalzirea motorului inainte de a pleca la un drum nu mai este necesara. El spune ca atat timp cat nu plecati in tromba, nu este nevoie de nici o incalzire, deoarece dupa 2 secunde veti avea debit de ulei si puteti pleca linistit.

Acesta a mai declarat ca incalzirea vehiculului este buna daca faceti acest lucru pentru propriul confort, ca de exemplu pentru a dezgheta parbrizul etc. El a mai spus ca incalzitoarele blocului motor sunt o idee foarte buna.

Sursa foto:shop.advanceautoparts.com, aliexpress.com, campwestfalia.com, carbibles.com