Ce este un port OBD?

Ce este un port OBD?

In prezent, automobilele sunt echipate cu un numar de microcontrolere si senzori care monitorizeaza si gestioneaza totul, de la pozitia clapetei de acceleratie la temperatura aerului din habitaclu. Aceste dispozitive comunica intre ele printr-o retea cablata, numita retea CAN (CAN bus).

CAN bus este componenta principala a OBD-II, un standard de diagnostic al vehiculului obligatoriu pentru toate masinile moderne. Sistemul OBD-II trimite si primeste mesaje cu ajutorul retelei CAN. Daca v-ati urmarit vreodata mecanicul conectand un instrument undeva sub volan sau ati vazut o aplicatie de monitorizare a vehiculului pentru smartphone-ul dumneavoastra, acesta este OBD-II. Fiecare vehicul cu un port OBD-II are un set standard de mesaje legate de diagnosticare care trebuie sa fie accesibile.

EPA impreuna cu control tehnologic de la Society of Automotive Engineers (SAE) a impus ca toate vehiculele fabricate dupa anul 1996 sa fie dotate cu portul de diagnosticare la bord (OBD-II.

Portul fizic (plasat de obicei sub volanul masinii), permite o legatura intre numarul tot mai mare de comenzi de la bordul vehiculului si tehnicienii vehiculului sau inspectorii de emisii.

Portul este conectat la CAN bus din interiorul vehiculului care conecteaza toti senzorii de computerul vehiculului.

In timp ce EPA si SAE au impus un set de mesaje standard si fluxuri de date care trebuie sa fie disponibile pe portul OBD-II, multi producatori de vehicule permit date suplimentare privind cum ar fi pozitia clapetei de acceleratie, starea stergatoarelor de parbriz etc.