Ce filtru de aer sa aleg?

Ce filtru de aer sa aleg?

Ce rol are filtrul de aer?

El este raspunzator de buna functionare a motorului masinii. Oriunde ai conduce, in atmosfera exista reziduri, praf etc.

Filtrul de aer opreste aceste reziduri si curata aerul care ajunge in motor, asigurand tot timpul o ardere optima a combustibilului. De obicei, filtrele de aer arata ca un mic acordeon si sunt facute din hartie.

Filtre de aer premium

Acestea asigura un debit de aer optim, asigura motorului aerului pentru perfomantele pentru care a fost creat.

Desi multi cred ca un filtru de aer sport creste performanta motorului, acest lucru este destul de fals.

Un filtru de aer sport ofera motorului aerul de care are nevoie pentru a dezvolta puterea proiectata din fabrica. Nu va creste numarul de cai putere.

Filtrele premium au o durata de viata mai mare si lasa un debit mai mare de aer sa intre in motor fata de cele normale.

Cu cat in motor ajung mai multe reziduri si praf cu atat performanetele motorului vor scadea. Filtrul de aer sport asigura performante optime si o durata de viata mai mare pentru motor.

Ce inseamna un filtru de aer bun?

Suprafata filtrului de aer este plina de pori cu deschideri microscopice, atat de mici incat se masoara in microni.

Grosimea, densitatea si dimensiunea deschiderilor in microni determina calitatea filtrului de aer. Cu cat deschiderele sunt mai mici cu atat filtrul este mai de calitate.

De multe ori, cand ne uitam de aproape la filtrele de aer, toate par la fel. Filtrele de proasta calitate sunt facute din hartie subtire, putin densa si cu deschiderile destul de mari, lasand mult praf sa treaca de ele.

Un filtru mai de calitate are deschiderile mai mici decat firele de par, mai mici de 50 de microni pentru a impiedica si cea mai mica particula de praf sa ajunga in motor. De asemenea, ele au mai multe cute pentru a impiedica si a capta rezidurile mai mari.

Ce filtru de aer trebuie sa cumpar?

Ca si bani, un filtru ieftin costa 30 de lei si un filtru de performanta 300 de lei, deci diferenta este destul de mare. Insa sa ne gandim cat te-ar costa sa refaci motorul masinii. Atunci cand alegi filtrul de aer al masinii, tine cont de acesti factori:

  • sa aiba capacitate de curatare de minim 98;
  • gaurile sa fie cat mai mici, sub 50 de microni;
  • sa aiba o durata de viata cat mai mare;
  • sa fie la fel ca filtrul original sau chiar mai performant.

Sursa foto: colonyoneauto.com, jetex.co.uk

Citeste si...
Ce este cărbunele activ din filtrul de polen și de ce este important?
Ce este cărbunele activ din filtrul de polen și de ce este important?

Atunci când vine vorba de întreținerea mașinii tale, poate că nu te-ai gândit prea des la filtrul de polen. Cu toate acestea, aces...

Cum sa-ti dai seama ca filtrul de ulei pe care vrei sa il cumperi este de calitate?
Cum sa-ti dai seama ca filtrul de ulei pe care vrei sa il cumperi este de calitate?

Filtrul de ulei este o piesa de prea multe ori neglijata cand vine vorba de intretinerea masinii insa filtrul are un rol foarte im...

Filtru aer sport sau standard? Ce sa alegi.
Filtru aer sport sau standard? Ce sa alegi.

Rolul filtrului de aer este de a proteja motorul de eventualele impuritati ce pot patrunde in interiorul sau, precum praful, murda...

Filtru de particule - Regenerare, curatare, anulare DPF
Filtru de particule - Regenerare, curatare, anulare DPF

In ultimul timp toate masinile cu motor diesel au in dotare diferite sisteme care sa combata poluarea, ori sunt echipate cu filtre...