Te-ai intrebat vreodata de ce trebuie sa fii atent la culoarea fumului evacuat de masina ta? Acest fum poate avea culori diferite care sa nu indice de fapt nicio problema. In cazul in care fumul este de culoare alba, s-ar putea sa existe anumite probleme de care trebuie sa te ocupi imediat.
Ce inseamna atunci cand masina evacueaza fum de culoare alba?
Condensul normal aparut la nivelul sistemului de evacuare al masinii s-ar putea sa determine eliminarea unor vapori de culoare alba. Aceasta situatie nu reprezinta una pentru care trebuie sa iti faci griji daca acest fum se disipeaza rapid.
In cazul in care fumul este gros, este posibil sa te confrunti cu o problema legata de defectarea chiulasei, o garnitura de chiulasa sarita/rupta sau cu un bloc motor fisurat. Toate aceste defectiuni sunt extrem de costisitoare.
In cazul in care se produce arderea antigelului in camera de ardere, din nou este posibil sa te confrunti cu un fum de culoare alba. Chiar si in cazul in care exista o pierdere mica la nivelul sistemului, aceasta va genera fenomenul de supraincalzire, reprezentand un risc major pentru functionarea corecta a motorului.
Aceasta este situatia in care antigelul s-ar putea amesteca cu ulei, determinand defectarea partilor componente ale motorului.
Ce poti sa faci atunci cand te confrunti cu aceasta situatie?
In cazul in care cantitatea de fum evacuata este destul de mare trebuie sa urmezi pasii descrisi mai jos.
Verifica garnitura de admisie
Galeria de admisie permite o distributie corecta a antigelului sau a amestecului de combustie la nivelul fiecarui cilindru. Galeria este prevazuta cu garnituri care permit o etanseizare corecta.
In cazul in care una dintre aceste garnituri se pierde sau este deteriorata, antigelul va patrunde la acest nivel si apoi la nivelul camerei de combustie.
Ceea ce trebui sa faci in acest caz este sa indepartezi galeria de admisie si sa examinezi starea garniturii pentru eventuale semne de scurgere sau de rugina. In cazul in care totul este in ordine, treci la pasul urmator.
Examineaza cu atentie garnitura de la nivelul cilindrului
In cazul in care garnitura de la nivelul galeriei de admisie se prezinta normal, trebuie sa investighezi mai departe pentru a afla sursa problemei. Verifica situatia garniturii de etanseizare de la chiulasa.
Orice scurgere la acest nivel sau deteriorare va determina patrunderea antigelului la nivelul camerei de combustie si prin urmare aparitia unui fum de culoare alba.
Verifica existenta unei fisuri la nivelul cilindrului
Exista o portiune la nivelul cilindrului care este realizata din aluminiu. In conditii de temperatura crescuta aceasta zona poate fi usor deteriorata. In cazul in care prezinta semne de deteriorare evidenta, este cazul sa o inlocuiesti.
Rezolvarea problemelor descrise mai sus poate parea facila in cazul in care esti mecanic. In caz contrar este mai bine sa te prezinti la un service auto pentru a schimba anumite parti componente ale masinii.
Antigelul permite racirea motorului in conditii normale. In cazul in care acesta ajunge la nivelul camerei de combustie, va aparea un fum de culoare alba la nivelul sistemului de evacuare al masinii.
In plus, gazele de esapament vor avea un miros diferit, dulce, situatie care te poate orienta catre cauza adevarata a problemei. Alte simptome care pot sa apara sunt reprezentate de supraincalzirea motorului si pierderea antigelului in conditiile in care nu exista scurgeri vizibile.
Sursa foto: cartreatments.com, matrix.co.za, yourmechanic.com, aa1car.com