Ce inseamna codul de eroare P0010

Ce inseamna codul de eroare P0010

Aceasta eroare scoate in evidenta o problema la circuitul de actionare a pozitiei arborelui cu came “A” (cilindrul 1) Nota: “A” identifica arborele cu came al admisiei, care este amplasat pe partea de admisie a capului cilindrului, arbore care actioneaza doar supapele de admisie.

Indicator

Aceasta indica faptul ca a fost detectata o defectiune la tensiunea circuitului VCT.

Setarea parametrilor de cod

Variatiile de cronometrare dintre arborele cu came si arborele cotit care care depasesc valoarea de referinta de 10 grade (cu motorul in gol) vor initia un cod PCM stocat. O citire de joasa tensiune in circuitul electric al sistemului va duce la stocarea unui cod de eroare.

Simptome cod eroare P0010

Simptomele includ aprinderea la bord a indicatorului luminos, cresterea consumului de combustibil si a performantelor motorului.

Cauze comune aparitie eroare P0010

Cauzele posibile includ o supapa de reglare a uleiului defecta (OCV), un scurt circuit sau un circuit deschis in circuitele VVT, OCV sau VCT sau o presiune scazuta a uleiului.

Diagnoza incorecta comuna

Eroarea componentelor sistemului (inclusiv PCM) este rara. Circuitele electrice deschise sau scurt-circuitele sunt putin mai frecvente, dar adesea senzorii arborelui cu came si / sau ai arborilor cotiti sunt inlocuiti atunci cand o presiune a uleiului este scazuta.

Diagnostic eroare P0010

Incepeti diagnosticarea prin verificarea vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Cautati cablurile arse si inlocuiti circuitele si conectorii conform cerintelor.

Daca cablurile, conectorii si componentele sistemului par a fi in stare normala de functionare, conectati scanerul la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile de eroare stocate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti autovehiculul pentru a vedea daca codul reapare.

Daca codul nu reapare imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta,

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare destul de mare pentru a pune un diagnostic si, in cazuri extreme, ar putea sa se agraveze inainte de a se putea pune un diagnostic corect.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare destul de mare pentru a pune un diagnostic si, in cazuri extreme, ar putea sa se agraveze inainte de a se putea pune un diagnostic corect.

Deoarece mai multe componente de temporizare utilizeaza presiunea uleiului pentru o functionare corecta, cele mai multe defectiuni pot fi atribuite presiunii / nivelului scazut al uleiului.

Arborele cotit si pozitiile arborelui cu came sunt monitorizate cu ajutorul senzorilor electromagnetici.

Acesti senzori prezinta gauri in arborele cu came si arborele cotit pentru a asigura intreruperea semnalului in campul electromagnetic. Unii producatori folosesc mai multi senzori de arbori cotiti pentru a alimenta intrari separate de date catre PCM.

In mod obisnuit, aceste intrari de date furnizeaza informatii de cartografiere pentru aprinderea motorului si temporizarea injectarii combustibilului.

Motoarele echipate cu arbori cu came multipli folosesc in general un senzor pentru fiecare arbore cu came in parte.

Alti producatori de automobile folosesc crestaturi taiate in arbori sau noduli care sunt atasati permanent pentru a intrerupe campul electromagnetic.

Adesea, aceste crestaturi sau noduli sunt situati in apropierea spatelui sau mijlocului arborelui, in functie de amplasarea senzorului.