P0850 este un cod de diagnosticare a erorilor (DTC) pentru “Circuitul de intrare pentru comutatorul parcare / neutru”.
Definirea codului P0850
Daca PCM-ul a stocat codul P0850 , inseamna ca circuitul de intrare care masoara functia comutatorului parcare / neutru a dat o citire anormala de tensiune.
Ce inseamna codul P0850?
Daca vehiculul este pus in Park sau neutru, citirile de tensiune sunt trimise catre PCM de la o varietate de senzori si componente. Aceste date ajuta PCM sa se asigure ca Park sau Neutru a fost selectat si ca vehiculul functioneaza corect. Daca citirea tensiunii de la circuitul de intrare de pe comutatorul park / neutru nu corespunde specificatiilor producatorului, PCM va stoca codul P0850. Acest cod este valabil numai pentru autovehicule cu transmisie automata si pentru transmisie pe patru roti.
Ce cauzeaza codul P0850?
In majoritatea cazurilor, codul P0850 este cauzat de un senzor de domeniu de transfer gresit reglat. Acest lucru ar fi putut fi instalat incorect in timpul unei reparatii anterioare.
Alte cauze pot include:
- Comutator park / neutru defect;
- Comutator park / neutru deschis sau scurtcircuitat ;
- Conectare electrica slaba in circuitul comutatorului park / neutru ;
- Senzor de distanta defect;
Citeste si
- Cabluri deteriorate sau alte componente electrice;
- Montarea suruburile de fixare a senzorului in mod necorespunzator;
- Conector senzor corodat excesiv.
Care sunt simptomele codului P0850?
In plus fata de iluminarea check-engine-ului, proprietarii vehiculelor pot observa simptome cum ar fi imposibilitatea de a antrena tractiunea pe patru roti, schimbarea dura sau defectarea completa a schimbarii treptelor si o scadere a eficientei consumului de combustibil.
Cum poate un mecanic sa diagnosticheze codul P0850?
Primul pas este verificarea codului cu un scaner OBD-II. Odata ce acest pas a fost finalizat, mecanicul ar trebui sa inceapa cu o inspectie vizuala a tuturor componentelor electrice, inclusiv a cablurilor si a conectorilor. Reparati sau inlocuiti eventualele componente, dupa cum este necesar, apoi stergeti codul din PCM si retestati sistemul. Daca codul reapare, urmatorul pas este sa verificati semnalele tensiunii bateriei si a solului de la intrerupatorul park / neutru.
Pe tot parcursul procesului de diagnosticare mecanicul trebuie sa compare lecturile cu specificatiile producatorului. Daca citirile se incadreaza in intervalul acceptabil, atunci banuiti ca senzorul insusi este defect; daca citirile nu se incadreaza in limitele acceptabile, atunci se vor incerca alte reparatii. Amintiti-va intotdeauna sa stergeti codul si sa retestati sistemul dupa fiecare reparatie potentiala, pentru a va asigura ca reparatia corecta este indicata si ca timpul nu este risipit pentru reparatii ulterioare.
Greseli frecvente la diagnosticarea codului P0850
Cea mai obisnuita greseala este de a da vina pe un senzor defect de domeniu de transfer, cand, de fapt, partea nu era defecta, ci pur si simplu eronata.
Cat de grav este codul P0850?
Deoarece acest cod se refera direct la conductibilitatea vehiculului, este considerat o problema importanta care ar trebui abordata imediat. Permiterea codului P0850 sa ramana ar putea crea conditii de conducere nesigure si ar putea necesita reparatii mai mari si mai costisitoare. Cand codul P0850 este detectat, este recomandabil ca un tehnician de service auto sa abordeze problema imediat.
Ce reparatii poate repara codul P0850?
Exista multe modalitati prin care un tehnician poate adresa o detectare a codului P0850. Ele includ:
- Reglati senzorul pentru intervalul de caz de transfer;
- Inlocuiti comutatorul park / neutru defect;
- Reparati cablajul de parck / neutru deschis sau scurtcircuitat;
- Reparati conexiunea electrica slaba in circuitul intrerupatorului park / neutru;
- Inlocuiti senzorul de distanta defect;
- Inlocuiti cablajul deteriorat sau alte componente electrice;
- Montati corect suruburile de fixare a senzorului;
- Inlocuiti conectorul senzorului excesiv corodat.