Ce trebuie sa stim despre temperatura de la nivelul motorului?

Ce trebuie sa stim despre temperatura de la nivelul motorului?

Desi foarte multe persoane detin in acest moment o masina, acest lucru nu inseamna ca detin si cunostintele legate de functionarea optima si in parametrii a unui motor.

In orice caz, este important sa stiti daca temperatura motorului este la nivelul potrivit. In acest fel va veti da seama cu usurinta daca masina functioneaza corespunzator si mai ales daca motorul, mecanismul central al autoturismului functioneaza normal.

Pentru a va da seama de temperatura de la nivelul motorului, va veti folosi de ceasurile indicatoare de temperatura sau de afisajul electronic din bord sau consola centrala.

Nu toate aceste ceasuri sunt realizate astfel incat sa indice doar temperaturile extreme - inalte- hot, scazute - cold sau conditiile de siguranta - safe. Exista si ceasuri indicatoare digitale care pot sa indice doar valoarea relativa de temperatura inalta sau scazuta.

Citeste si despre: de ce nu urca martorul de temperatura

Cum sa interpretati informatiile furnizate de ceasurile indicatoare?

Toata lumea stie ca un motor supraincalzit reprezinta un adevarat pericol. Ceea ce probabil nu stiti este cum sa interpretati aceasta situatie si ce sa faceti atunci cand temperatura este deosebit de crescuta. 

1. Ceasurile indicatoare analogice

Dupa cum probabil bine ati remarcat pana acum, cele mai multe ceasuri indicatoare au un cadran lipsit de cifre. Singurele variante disponibile care pot fi indicate sunt C sau H.

Putem avea insa si indicatii de culoare si anume albastru si rosu sau un punct situat intre cele doua care indica temperatura normala. Interpretarea valorii temperaturii este destul de usor de facut.

In cazul in care indicatorul este situat intre cele doua valori inseamna ca totul este in ordine si situatia este normala.

In cazul in care indicatorul este orientat catre "cold", nu inseamna ca avem o problema. In cazul in care masina noastra este mai veche, s-ar putea sa fie nevoie sa incalzim un pic motorul inainte de a pleca la drum iarna.

Masinile moderne nu mai prezinta aceeasi problema. Sistemul computerizat al autoturismului are capacitatea de a furniza combustibil chiar daca motorul este rece, astfel incat plecarea sa se poata face in decurs de cateva minute. 

In cazul in care indicatorul este orientat catre "hot", este cazul sa va ingrijorati si sa aflati cat mai repede cauza supraincalzirii. Odata ce apare acest simptom nu va ganditi ca nu va mai aparea si a doua oara, rezolvati problema sau in caz contrar veti avea un motor de schimbat. 

2. Ceasuri indicatoare digitale

Acest tip de ceasuri prezinta valoarea temperaturii in grade Celsius. In cazul in care nu cunoasteti care este temperatura normala, trebuie sa stiti ca orice temperatura sub nivelul de 110-120 de grade Celsius indica faptul ca totul este in ordine.

Vorbim de temperaturi maxime, in mod normal masina va merge pe la 90-110 grade. In cazuri rare ajunge la 120 sau 115 in momente de mers agresiv. In momentul in care temperatura depaseste 120 de grade Celsius, inseamna ca motorul se supraincalzeste.

Acesta este momentul in care ceasul indicator va declansa o alarma sonora sau se va aprinde un led care semnalizeaza aparitia unei probleme. Supraincalzirea motorului reprezinta una dintre cele mai frecvent intalnite probleme pe care nu este bine sa le ignorati.

Citeste si despre: ce este senzorul de temperatura a uleiului

Ce trebuie sa faceti atunci cand motorul se supraincalzeste

In situatia in care va confruntati cu cresterea temperaturii la nivelul motorului este indicat sa tineti cont de urmatoarele sfaturi:

Nu este indicat sa continuati drumul dar nici sa franati brusc. Cel mai indicat ar fi sa incetiniti usor, sa trageti pe dreapta si sa opriti motorul.

Nu incercati sa reporniti motorul dupa un interval de cateva minute, crezand ca a avut timp sa se raceasca. De cele mai multe ori, motoarele se supraincalzesc ca urmare a faptului ca nu au antigel. Verificati situatia inainte de a decide sa reincercati pornirea motorului.

Nu va grabiti sa ridicati capota imediat. De cele mai multe ori, exista riscul sa capatati cateva arsuri daca nu sunteti atent. Din aceasta cauza este indicat sa ridicati capota doar dupa ce au trecut cateva minute.

Nu indepartati niciodata capacul radiatorului imediat sau a lichidului de racire, ca urmare a riscului crescut de explozie, din moment ce presiunea din interior este foarte mare.

In cazul in care este necesar sa completati lichidul de la nivelul radiatorului, nu va grabiti sa umpleti recipientul cu antigel. Asigurati-va intai ca nu exista scurgeri la nivelul sistemului de racire, pentru ca acestea ar putea fi cauza care a generat fenomenul de supraincalzire.

Porniti motorul numai dupa ce au trecut cateva minute din momentul in care ati alimentat cu antigel. In cazul in care fenomenul de supraincalzire apare din nou, nu incercati sa fortati. Faptul ca nu ati reusit sa diagnosticati problema inseamna doar ca trebuie sa lasati aceasta situatie in seama unui profesionist.

Problemele cu supraincalzirea motorului pot sa determine aparitia unor probleme destul de grave. Specialistii recomanda diagnosticarea problemei si rezolvarea ei in cel mai scurt timp posibil.

Citeste si despre: pareri Peugeot 508

Sursa foto: cars.com, enjoyontheinternet.me, istockphoto.com

Articole similare
Bujii incandescente: la ce temperatura functioneaza?

Bujii incandescente: la ce temperatura functioneaza?

Cum iti dai seama ca una sau mai multe bujii incadescente s-au ars? Cand trebuie sa le schimbi? La ce temperatura functioneaza?

Totul despre supraincalzirea motorului

Totul despre supraincalzirea motorului

Atunci cand motorul se supraincalzeste, cu siguranta trebuie sa cititi acest articol pentru a putea remedia problema, sau, puteti merge in service.

Ce trebuie sa stii despre sistemul de franare

Ce trebuie sa stii despre sistemul de franare

Cu cat esti mai informat in privinta problemelor care pot interveni la sistemul de franare cu atat vei reusi sa identifici mai rapid o eventuala problema.

Ce este rodajul motorului si cum trebuie facut?

Ce este rodajul motorului si cum trebuie facut?

Cu totii stim ce presupune rodajul, dar oare ce inseamna el din punct de vedere tehnic? Ce se intampla mai exact cand faci rodajul masinii?

Tot ce trebuie sa stii despre garnitura galeriei de admisie

Tot ce trebuie sa stii despre garnitura galeriei de admisie

Ce face galeria de admisie? Simptomele unei garnituri de galerie de admisie pe cale sa se defecteze?

La ce temperatura ingheata lichidul de parbriz?

La ce temperatura ingheata lichidul de parbriz?

Foloseste iarna lichid de parbriz special pentru iarna, pentru cativa lei in plus salvezi reparatii de cateva sute.

Adevarata conexiune intre presiunea la roti si temperatura

Adevarata conexiune intre presiunea la roti si temperatura

Cand vine vorba de rotile si cauciucurile de pe masina pe care o conducem, cat stim cu adevarat secretele acestora si intelegem procesele care se intampla?

De ce nu urca martorul de temperatura?

De ce nu urca martorul de temperatura?

Exista situatii in care soferii pot constata faptul ca indicatorul de temperatura a lichidului de racire al masinii pe care o detin ramane la un nivel scazut.

Tot ce trebuie sa stiti despre pompa de apa

Tot ce trebuie sa stiti despre pompa de apa

In ceea ce priveste functionarea sanatoasa a motorului, un rol extrem de important il are pompa de apa.

Cand trebuie sa schimbi uleiul de motor?

Cand trebuie sa schimbi uleiul de motor?

In cazul in care iti doresti ca masina ta sa functioneze la parametrii optimi este indicat sa schimbi uleiul la termenul indicat de producator.

De ce nu indica corect nivelul combustibilului?

De ce nu indica corect nivelul combustibilului?

In acest articol vom vorbi despre motivul pentru care la unele masini acul care indica nivelul de combustibil din rezervor nu merge deloc sau merge gresit.

Cauzele aparitiei fumului la nivelul sistemului de evacuare

Cauzele aparitiei fumului la nivelul sistemului de evacuare

Probleme cum ar fi scurgerile de ulei, distributia blocata, filtru de aer infundat pot genera aparitia de fum la nivelul sistemului de evacuare.

Ce este senzorul de temperatura pentru ulei si ce face?

Ce este senzorul de temperatura pentru ulei si ce face?

Ce coduri apar pe tester cand senzorul de ulei este defect? Ce face senzorul de temperatura ulei si cand iti dai seama ca este defect?

Ce trebuie sa stiti despre bratul de control al bucsei?

Ce trebuie sa stiti despre bratul de control al bucsei?

Motorul unei masini este alcatuit din mai multe piese, care lucreaza impreuna pentru a crea o unitate pe care cu totii o cunoastem sub numele de motor.

Cum sa previi supraincalzirea motorului?

Cum sa previi supraincalzirea motorului?

Cum sa previi supraincalzirea motorului? Ce faci daca motorul masinii este foarte incins?

Tot ce trebuie sa stiti despre filtrul de combustibil

Tot ce trebuie sa stiti despre filtrul de combustibil

Filtrul de combustibil reprezinta una dintre cele mai importante componente ale sistemului de alimentare cu carburant al masinii.

Tot ce trebuie sa stii despre racordul flexibil

Tot ce trebuie sa stii despre racordul flexibil

In acest articol vom vorbi despre o piesa destul de simpla, de care foarte multi poate nu ati auzit. Vom vorbi despre racordul flexibil.

Ce trebuie sa faci daca gasesti urme de ulei sub masina?

Ce trebuie sa faci daca gasesti urme de ulei sub masina?

De ce curge ulei pe la garnituri sau simeringuri? Ce se intampla daca mergi cu un nivel scazut de ulei?

Tot ce trebuie sa stii despre masini ca incepator

Tot ce trebuie sa stii despre masini ca incepator

Odata ce ai luat permisul si te numesti sofer, trebuie sa stii cateva lucruri de baza despre masina pe care o vei conduce.

Tot ce trebuie sa stiti despre conectorul compresorului de AC

Tot ce trebuie sa stiti despre conectorul compresorului de AC

Sistemul de aer conditionat al masinii este extrem de important si realizam asta de fiecare data cand nu functioneaza, mai ales vara in trafic bara la bara.

Tot ce trebuie sa stiti despre dispozitivele de etansare ale scurgerilor AC

Tot ce trebuie sa stiti despre dispozitivele de etansare ale scurgerilor AC

Chiar daca probabil vi se pare greu de crezut ca este posibil acest lucru, exista diferite tipuri de agenti de etansare pentru scurgerile AC ale masinii.

Cauzele comune ale detonatiei motorului

Cauzele comune ale detonatiei motorului

Aceasta cauzeaza explozii si interfereaza cu ciclul motorului cand combustibilul nu se aprinde corect, producand sunetul de detonare in motor.

Ce trebuie sa verifici daca vrei sa pleci iarna la drum lung cu masina?

Ce trebuie sa verifici daca vrei sa pleci iarna la drum lung cu masina?

Vrei sa pleci cu masina la munte? Uite ce trebuie sa ai dupa tine si ce trebuie sa faci la masina pentru a merge si a ajunge in siguranta.

Trusa de urgenta auto: ce trebuie sa ai la tine

Trusa de urgenta auto: ce trebuie sa ai la tine

Sa ai o trusa de urgenta pentru masina bine pusa la punct este unul dintre pasii care te poate ajuta semnificativ in cazul unui accident neplacut.

Tot ce trebuie sa stiti despre supapa PCV

Tot ce trebuie sa stiti despre supapa PCV

Probabil ati auzit discutandu-se despre supapa PCV, insa exista posibilitatea sa nu fi auzit cat de importanta este aceasta in ceea ce priveste motorul.

Tot ce trebuie sa stiti despre martorul EPC

Tot ce trebuie sa stiti despre martorul EPC

In cazul in care nu stiati, lampa EPC apare in momentul in care este depistata o problema a sistemului Electronic Power Control al masinii.

Tot ce trebuie sa stii despre cilindrul central de frana

Tot ce trebuie sa stii despre cilindrul central de frana

Chiar daca in momentul in care tu pui in functiune sistemul de franare al masinii tale apesi pe o singura pedala si observi efectele.

Tot ce trebuie sa stii despre imobilizatorul masinii

Tot ce trebuie sa stii despre imobilizatorul masinii

Ca siguranta vehiculului dumneavoasta sa fie sustinuta, sistemul de imobilizare auto si cipul transponderului din cheie trebuie sa functioneze corect.

Tot ce trebuie sa stiti despre martorul motor (check engine)

Tot ce trebuie sa stiti despre martorul motor (check engine)

Vi s-a intamplat oare vreodata sa calatoriti cu masina si din senin sa apara in tabloul de bord aprins martorul Check-Engine?

Tot ce trebuie sa stiti despre uzura placutelor de frana

Tot ce trebuie sa stiti despre uzura placutelor de frana

Sistemul de franare al masinii este extrem de important, ei bine, placutele de frana reprezinta o componenta importanta a sistemului de franare a masinii.