Fiecare dintre noi a auzit la un moment dat despre una sau mai multe metode prin intermediul carora am putea face
Internetul este plin de astfel de informatii, unele mai plauzibile decat altele, unele care chiar functioneaza si altele care esueaza lamentabil.
Desi este bine sa incercam sa facem economie de combustibil, nu este indicat sa folosim orice metoda pentru ca putem ajunge ca in final sa consumam mult mai mult combustibil decat in mod normal sau sa distrugem componente valoroase.
Citeste si despre:
Care sunt cele mai cunoscute mituri legate de economia de combustibil?
Fiecare dintre noi ne dorim ca autoturismul nostru sa functioneze pentru o perioada cat mai lunga de timp si cu o cantitate cat mai mica de combustibil.
Insa nu toti cunoastem care sunt metodele cele mai potrivite pentru a face economie de combustibil. In continuare va prezentam cele mai cunoscute metode presupuse de a face economie de combustibil si va oferim detalii cu privire la eficienta acestora.
1. Pornirea masinii cu mult timp inainte de plecare
In cazul masinilor vechi,
In ziua de azi insa, masinile moderne sunt realizate de asa maniera incat sa poata fi conduse la cateva secunde din momentul in care se pune contactul. ( recomandam sa stati 20-30 de secunde inainte de a pleca de pe loc si sa nu mergeti foarte turat cu masina pana nu ajunge apa la 90 de grade ).
Pornirea din timp a masinii poate sa fie benefica in anotimpul rece pentru ca va permite indepartarea mai facila a ghetii care s-a depus pe masina. In orice caz, pornirea de aceasta maniera a masinii nu contribuie la economia de combustibil.
Citeste si despre:
2. Cu cat e mai veche masina, cu atat mai mult combustibil consuma
Aceasta afirmatie nu este adevarata din moment ce varsta unui autovehicul nu influenteaza eficienta energetica a acestuia.
Este adevarat insa ca masinile sunt din ce in ce mai performante si tehnologia de injectie s-a schimbat mult, dar afirmatia nu este 100% adevarata. Trebuie luate masinile particular in parte si analizate, cu aceeasi capacitate cilindrica, pe acelasi traseu si cu aceeasi greutate.
3. Combustibilul de calitate inalta va contribui la o economie mai mare de combustibil
Acest lucru nu este adevarat in cazul oricarei masini. Daca detineti o masina mica care este prevazuta cu un motor mic, nu este indicat sa folositi un combustibil extrem de performant pentru a imbunatati performantele masinii. Nu se va intampla asta!
Acest tip de combustibil este recomandat in cazul masinilor sport, prevazute cu motoare mult mai mari, dar care au nevoie si de un aport mult mai mare de energie. Masinile normale sunt fabricate de asa maniera incat sa functioneze cu un combustibil normal, cel de 95 este optim.
Prin urmare, nu veti observa nicio diferenta in cazul in care alegeti sa folositi un combustibil foarte scump. In caz contrar, daca detineti o masina performanta ( Ford Focus RS, CLA Amg, Bentley, etc ) si alimentati cu combustibil de proasta calitate, motorul poate sa se distruga din cauza combustibilului de proasta calitate care va genera
Masinile care sunt cunoscute ca fiind eficiente din punct de vedere al combustibilului in sensul ca permit o economie a acestuia.
Nu toate masinile asigura aceleasi valori deoarece acestea depind in mare masura de mediul in care se ruleaza, de modalitatea in care masinile sunt conduse dar si de conducatorul auto in sine.
4.Transmisia manuala permite economisirea de combustibil comparativ cu transmisia automata
In ziua de azi, transmisia automata permite realizare unei economii de combustibil. Parerea unanim acceptata era aceea ca folosirea unei masini cu cutie manuala permite economisirea de combustibil.
In ziua de azi insa, tehnologia moderna a contribuit la realizarea unui sistem de transmisie automata mult mai performant, care poate sa atinga performantele inregistrate de sistemul manual sau chiar sa le depaseasca.
Citeste si despre: pareri Peugeot 508
Sursa foto: thoughtco.com, exchange.aaa.com
Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!