Cele mai des intalnite probleme la motor
Chiar daca esti mare fan al masinilor sau poate detii un autovehicul doar pentru motivele practice, este clar ca motorul oricarei masini poate fi considerata inima acesteia.
De ce? La fel cum omul nu ar putea sa existe, sa traiasca, fara inima sau orice probleme la inima vor duce la alte boli, la fel si masina in momentul in care sufera de probleme la motor, inseamna ca este in probleme destul de mari.
Chiar daca problemele minore pot fi tratate, daca sunt gasite din timp, problemele mai majore pot duce la stricaciuni mari si costisitoare, poate chiar atat de mari incat sa nu merite investitia. De cele mai multe ori insa este bine sa fii precaut si sa conduci preventiv din timp, tocmai pentru a nu ajunge la defectiuni la nivelul motorului.
Multi soferi se intreaba care varianta ar fi alegerea cea mai optima, o masina pe motorina sau una pe benzina? Astfel am facut o lista care sa cuprinda cele mai des intalnite probleme la ambele categorii.
Citeste si despre: 5 probleme majore ale autoturismelor
Defectiuni legate de uleiul de motor
Nu degeaba toata lumea iti va zice cat de esential este sa faci schimbul de ulei cand vine vremea. In momentul in care nu faci schimbul de ulei atat de des cum ar fi recomandat, motorul tau va pierde treptat din eficienta si dupa o perioada mai indelungata va inceta de tot sa mai functioneze.
Insa si cand faci schimbul de ulei, trebuie sa fii atent la ce tip de ulei vei folosi. Poate vrei sa iei in considerare utilizarea de ulei sintetic, mai ales ca, cel mai probabil si mecanicul ar recomanda aceasta categorie.
Poate costa putin mai mult decat uleiul obisnuit, insa daca diferenta dintre o masina functionala si una stricata sta in acesti lei, ti-ai asuma riscul? De asemenea, la motoarele pe benzina consumul de ulei poate deveni o problema odata cu imbatranirea masinii.
Dupa mai multi ani sau un numar foarte mare de kilometri poate observi ca masina ta consuma mai mult ulei decat de obicei. Astfel, in cazul in care achizitionezi o masina la mana a doua trebuie sa fii atent la acest detaliu.
Nivel scazut al lichidului de racire (antigel)
Chiar daca nu pare o problema care se poate intampla la masina ta, este totusi a doua cea mai des intalnita defectiune. Ar trebui sa schimbi lichidul de racire la fiecare 3 ani si schimbul nu ar trebui sa fie unul costisitor.
Oricum, costul unul schimb va fi redus fata de costurile pe care va trebui sa le suporti in cazul in care diferite elemente ale sistemului de racire trebuie inlocuite.
Printr-o simpla depanare a motorului poti sa te prinzi daca exista probleme si ai de a face cu un motor supraincalzit. In cazul in care continui sa conduci masina cu un motor supraincalzit, daunele pot fi extrem de mari si motorul se poate strica de tot.
Unele dintre cele mai des intalnite probleme sunt la nivelul ventilatoarelor sistemului de racire sau un sistem de racire infundat. Cu cat surprinzi problema mai rapid, cu atat vor fi mai reduse si costurile posibilelor defectiuni ulterioare.
Citeste si despre: am gasit ulei in rezervorul de antigel
Apa in motor
Trebuie sa acorzi atentie mare masinii tale in cazul in care conduci in timpul unei ploi torentiale sau trebuie sa treci peste un nivel inalt de apa. In cazul in care ajunge apa la motorul tau, poate duce la daune complete.
De multe ori apa poate ajunge in camera de ardere, locul unde se produce scanteia. Astfel, dupa acest moment te poti astepta la o serie de defectiuni la motor.
Injectoarele
In cazul in care conduci o masina pe motorina, trebuie sa ai grija extrem de mare la combustibilul pe care il folosesti.
In cazul in care nu este de calitate superioara, injectoarele tale vor ceda primele. Si vestea proasta e ca schimbarea si inlocuirea lor este un proces destul de costisitor.
Ca si ultimele sfaturi, specialistii afirma ca motoarele pe benzina au o durata de viata mai scazuta decat cele pe motorina si un consum mai mare. Insa in acelasi timp, ca un minus la motoarele diesel este faptul ca sunt mai galagioase iar in perioada iernii se incalzesc mult mai greu decat cele pe benzina.
Majoritatea problemelor insa se pot evita conducand preventiv si mergand cu masina la verificarile necesare.
De asemenea, de fiecare data cand observi un semnal de alarma, nu ezita sa apelezi la un mecanic pentru a putea prinde o defectiune in stadiul incipient.
Citeste si despre: pareri BMW E46
Sursa foto: carfromjapan.com, fpz.unizg.hr, reddit.com, nepaldrives.com, cartreatments.com
- Defectiuni constatate la cruise control-ul lui Alfa Romeo Stelvio
- Defectiuni constatate la cruise control-ul lui Audi A3
- Defectiuni constatate la cruise control-ul lui Audi A6
- Defectiuni constatate la cruise control-ul lui Audi Q1
- Defectiuni constatate la cruise control-ul lui Audi Q4
- Defectiuni constatate la cruise control-ul lui Audi Q7
- Defectiuni constatate la cruise control-ul lui Audi RS2
- Defectiuni constatate la cruise control-ul lui Audi RS5
- Defectiuni constatate la cruise control-ul lui Audi RS8
- Defectiuni constatate la cruise control-ul lui Audi S1
- Defectiuni constatate la cruise control-ul lui Audi S4
- Defectiuni constatate la cruise control-ul lui Audi S7