Atunci cand vorbim de un autovehicul, ne referim la motor ca fiind inima sau sufletul acestuia. Si daca motorul este inima masinii, ne putem cu usurinta da seama de gravitatea pe care o problema localizata la nivelul motorului o poate reprezenta.
Este bine ca periodic sa verifici motorul masinii tale daca este in stare buna de functionare. Problemele de la nivelul motorului pot determina aparitia unor defectiuni foarte grave ce pot face ca masina sa nu mai poata fi folosita.
Desi ai fi tentat sa amani verificarea tehnica a motorului, este bine sa verifici la intervale regulate starea motorului masinii tale, reusind in acest fel sa faci o economie pe termen lung.
Citeste si despre: motive pentru care ar trebui sa respecti programul de revizii
Nu putem sublinia indeajuns cat este de important sa iti cunosti masina. Orice modificare la modul in care masina ruleaza sau raspunde la comenzi poate indica aparitia unor probleme.
La fel se intampla si in cazul motorului. In cazul in care suspectezi aparitia unei probleme la acest nivel, este bine sa faci o inspectie tehnica pentru a nu ajunge in situatia in care masina nu mai functioneaza. Iti prezentam in continuare cateva dintre cele mai frecvente probleme intalnite
Aceasta reprezinta cea mai frecventa problema care este intalnita la nivelul motorului. Exista posibilitatea ca problema sa fie cauzata de baterie, caz in care motorul va emite un sunet asemanator unui click.
Pe de alta parte, o masina care are probleme cu alimentarea cu combustibil sau cu aprinderea va angrena dar nu va porni.
Dintre cele mai frecvente motive pentru care un motor nu porneste putem enumera o baterie descarcata, cabluri afectate de coroziune la nivelul bornelor, o pompa de combustibil defecta, filtru de combustibil infundat, cedarea comutatorului de aprindere sau esecul releului motor de pornire (demarorului).
Acest fenomen apare atunci cand nivelul de lichid de racire este scazut si determina dezvoltarea unor temperaturi crescute.
Un radiator care nu mai functioneaza, un furtun sau cablu care este blocat/infundat, un termostat defect, bujiile defecte sau un sistem de racire care prezinta scurgeri, o garnitura sarita sau crapata - pot determina aparitia unor astfel de probleme.
Supraincalzirea repetata a motorului poate determina aparitia unor defectiuni destul de grave.
O masina care se opreste brusc in mijlocul drumului reprezinta un pericol pentru siguranta in trafic a ta dar si a celor din jur.
Chiar si o ezitare minora poate determina aparitia unor adevarate tragedii daca acestea survin pe o strada aglomerata sau pe drumuri intens circulate.
Problemele de la nivelul sistemului de alimentare cu combustibil, la nivelul filtrului de combustibil sau la nivelul bujiilor pot fi incriminate in cazul in care masina nu functioneaza corespunzator. Desi exista cazuri in care comportamentul masinii tale nu este legat de o problema la nivelul motorului, este bine sa permiti unui mecanic sa verifice starea acesteia.
In cazul in care observi ca de la nivelul motorului ies aburi sau chiar fum este cazul sa te ingrijorezi. Fa o vizita de urgenta la un service auto in cazul in care o astfel de problema apare.
De obicei cauza este reprezentata de o garnitura defecta, probleme la nivelul cilindrilor sau folosirea unui ulei necorespunzator.
In cazul in care de la nivelul motorului apar zgomote, zgomote care acompaniaza de obicei anumite batai sau vibratii, este bine sa verifici starea tehnica a masinii. Aceste semne pot indica un starter deficitar, o curea uzata sau alte probleme grave ale motorului.
O alta problema intalnita foarte frecvent care poate determina aparitia de defectiuni la nivelul motorului este determinata de schimbarea la intervale foarte lungi a uleiului.
Atunci cand nu respecti intervalul indicat de schimbare a uleiului, motorul va avea de suferit si va inregistra o eficienta scazuta, iar la un moment dat se va opri din functionare.
Pentru a permite o functionare adecvata a acestuia, trebuie sa alegi varianta corecta de ulei indicata de producator.
Poti folosi uleiurile sintetice pentru a maximiza performantele masinii tale. Uleiurile sintetice sunt doar un pic mai scumpe decat cele obisnuite dar reprezinta o investitie pe care este bine sa o faci pentru a evita aparitia unor probleme.
Citeste si despre: cum sa previi supraincalzirea motorului
De obicei se practica inlocuirea lichidului de racire dupa aproximativ trei ani sau 50.000 de km. In anumite situatii proprietarii de autoturisme aleg sa schimbe lichidul de racire inainte de perioada recomandata in cartea tehnica a autovehiculului.
Prin urmare, partile componente la nivelul carora ajunge lichidul de racire se vor uza inainte de vreme.
Cel mai simplu lucru pe care il poti face este sa observi din timp daca apare supraincalzirea. Un nivel scazut de lichid de racire este un prim factor care poate determina supraincalzirea.
Un radiator defect, furtunele blocate, un termostat care s-a defectat, probleme cu bujiile, un sistem de racire defect sau probleme la nivelul garniturilor pot determina aparitia fenomenului de supraincalzire. In cazul in care alegi sa conduci in continuare chiar daca motorul de semne de supraincalzire, este posibil ca acesta sa se defecteze si sa nu mai poata fi reparat.
Alte probleme pe care este bine sa le ai in vedere atunci cand vorbim despre supraincalzire sunt cele localizate la nivelul ventilatoarelor de racire sau a unui sistem de racire care este blocat sau infundat.
In cazul in care vei rezolva problema imediat, vei economisi timp si bani si vei impiedica aparitia unor defectiuni mult mai grave.
Citeste si despre: cum se goleste sistemul de racire al masinii
Daca se intampla sa trebuiasca sa conduci masina atunci cand nivelul de precipitatii este crescut la sol sau pe o ploaie torentiala, motorul poate avea de suferit. Daca apa patrunde la nivelul motorului, poate sa afecteze tijele pistoanelor.
Se poate intampla de multe ori ca apa sa ajunga la nivelul camerei de combustie trecand pe la nivelul camerei de admisie. Din acel moment este bine sa te astepti la probleme la nivelul motorului.
Aparitia de fum la nivelul motorului este un semn care ar trebui sa te ingrijoreze.
Viziteaza de urgenta un service auto pentru a remedia problema. De cele mai multe ori, problema poate fi generata de garnituri uzate, cilindrii care nu mai functioneaza corect sau de folosirea unui ulei necorespunzator.
Daca zgomotele de la nivelul motorului sunt neobisnuit de puternice este bine sa te indrepti catre un service auto pentru a determina cu precizie cauza aparitiei acestui fenomen.
Dupa cum bine stii, motorul este esential pentru buna functionare a masinii tale. De aceea este bine sa ai mare grija si sa il intretii pentru o perioada cat mai lunga, astfel incat sa previi aparitia oricarui tip de problema.
Citeste si despre: pareri BMW E46
Sursa foto: carfromjapan.com, worldclassautoservice.com, axleaddict.com, mynrma.com.au
E mai bine sa intervii din timp, cu cheltuieli mici decat sa astepti pana la o deteriorare completa a cardanului si a arborelui cardanic.
Siguranta unei masini este o cerinta obligatorie impusa tuturor constructorilor. Siguranta masinii tale este data de sisteme active si pasive.
Ai probleme cu masina? Afla care sunt cele mai comune probleme care pot aparea.
Pretul multor masini noi este umflat excesiv cu tot felul de dotari inutile. Exemplu scurt: optiunea de a ajusta volumul la BMW doar gesticuland.
Tuturor ne place mirosul de masina noua, pe care dorim sa il pastram cat mai mult timp. De cele mai multe ori acest miros nu persista pentru mult timp.
O masina pe motorina sau una pe benzina? Astfel am facut o lista care sa cuprinda cele mai des intalnite probleme la ambele categorii.
Exista un mit auto conform caruia daca treci cu viteza peste o groapa, impactul acesteia nu va fi atat de dramatic.
Hai sa fim seriosi, o masina lasata 5-10 cm mai jos arata genial. Dar oare este si mai practica, cel putin pentru Romania? Hai sa discutam un pic si sa luam lucrurile pe rand.
In continuare iti prezentam cele mai frecvente semne care iti pot indica faptul ca ai putea avea probleme cu cureaua de distributie.
Aceasta cauzeaza explozii si interfereaza cu ciclul motorului cand combustibilul nu se aprinde corect, producand sunetul de detonare in motor.
Motorul este inima masinii tale, el are o multitudine de piese care lucreaza impreuna pentru a deplasa masina.
Folosirea necorespunzatoare a franelor, incalzirea incorecta a motorului sau ignorarea semnalelor de avertizare pot determina avarierea masinii.
Vremea rece si umeda din Romania pe timp de iarna poate provoca mari daune asupra bateriilor, alternatoarelor, electromotoarelor etc.
Asigura-te ca masina ta este verificata in mod corect, pentru a determina cauza unui rateu.
Ai impresia ca trebuie sa schimbi anvelopele, dar nu esti sigur? Vezi 10 probleme ale anvelopelor.
Defectiunile provocate de supraincalzire pot fi catastrofale, fiind necesara inlocuirea motorului, daca problema nu este rezolvata din timp.
Orice apare sau pare in neregula la masina, apeleaza cat de curand la ajutor specializat, inainte sa devina mai grave lucrurile.
Uneori, fara nici un motiv, masina dumneavoastra nu vrea sa mai porneasca, exact cand ai nevoie de ea mai mult. De ce nu mai porneste?
Probleme cu cutia de viteze manuala? Masina ta scoate zgomote ciudate si nu mai schimba treptele cum trebuie? Citeste acest articol.
Este important sa stii sa faci diferenta intre problemele pe care le poti rezolva acasa si problemele care necesita interventia unui mecanic profesionist.
Cele mai uzuale probleme care au legatura cu transmisia si cu cutia de viteze despre care trebuie sa stii. Vezi simptomele unei cutii de viteze cu probleme.
In articolul de astazi vom vorbi despre piesele care sunt cele mai predispuse sa se deterioreze in urma unui accident.
Cele mai frecvente 5 cauze care pot determina aparitia de vibratii la nivelul motorului si al caroseriei.
Manualul sau cartea masinii va ofera cele mai multe informatii despre masina. Unele dintre aceste beneficii fac referire la configurarea masinii.
Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara.
Ca si o mica concluzie generala, acestea sunt cele mai comune probleme care pot explica de ce motorul tau este mort si refuza sa mai porneasca.
Desi nu este una dintre reparatiile cele mai frecvent intalnite, schimbarea pompei de ulei s-ar putea sa survina la un moment dat.
In 2020 353 de modele auto au fost rechemate in service, lucru care a afectat 38 de producatori la nivel global.
Folositi un starter sau puteti chiar sa va indreptati spre cabluri jumper ca sa porniti masina, iar astfel veti depista daca problema provine de la baterie.
Exista o multime de masini noi pentru a fi lansate intr-un viitor nu prea indepartat, in ciuda complicatiilor care au avut loc in acest an 2020.
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login