Cine are prioritate in rampa? Dar prioritate de dreapta?

Cine are prioritate in rampa? Dar prioritate de dreapta?

Totul despre: prioritatea in rampa si prioritatea de dreapta.

In articolul de astazi vom vorbi despre cateva situatii foarte des intalnite in trafic. In primul rand cine da prioritate in rampa, o problema foarte comuna in traficul de zi cu zi, cand oamenii sunt foarte grabiti si nu lasa de la ei si prioritatea de dreapta, cand se aplica ea si unde se aplica, o problema la fel de intalnita. Dar le vom lua pe rand, incepem cu prima intrebare:

Cine are prioritate in rampa?

Pentru inceput trebuie sa lamurim un anumit aspect, diferenta dintre rampa si panta, multi soferi facand confuzie intre cele doua. Totusi este foarte simplu, rampa o reprezinta o portiune de drum pe care urcam iar panta o reprezinta portiunea de drum pe care coboram. In acest caz trebuie sa avem in vedere mai multe aspecte, in primul rand ca in apropierea varfului de rampa daca vizibilitatea este mai mica de 50 de metri orice manevra este interzisa, iar pe toata lungimea rampei/pantei stationarea este interzisa.

Dar trecand la subiect, cine are prioritate de trecere in rampa? Pai dupa noul cod rutier, cand doua autovehicule se intalnesc intr-o rampa/panta si un obstacol pe carosabil, pe langa care nu incap ambele autovehicule, prioritate are autovehiculul care urca in rampa fata de cel care coboara in panta. 

Asta ar fi regula principala “din carte” dar aici mai intervin regulile de etica ale soferilor. Daca se intalnesc doua masini de tonaje diferite atunci prioritate va avea cel cu tonaj mai mare, adica sa presupunem un exemplu, daca dvs. coborati o panta cu o masina mica (tursim) si un tir urca in rampa etica zice sa-i cedam trecerea celui care urca cu tirul. (va dati seama cum ar fi ca cel cu tirul de 40T sa opreasca si sa fie nevoit sa plece de pe loc ).

La fel si daca rolurile se schimba, mai bine dati prioritate celui cu tirul coborand pentru a nu-i solicita la maxim franele, decat sa opreasca el un astfel de mastodont la o viteza si de 50 km/h, mai bine o lasati dvs mai usor sau plecati mai usor la deal decat sa va lasati in baza franelor celuilalt participant la trafic. Dar in cazul soferilor de tir, ei discuta si cad la intelegere inainte prin statie daca au vizibilitatea necesara.  

Toti ar trebui sa stim aceste mici reguli deoarece infrastructura tarii noastre nu este una foarte buna si ne vom intalni de foarte multe ori cu astfel de situatii in care mai ca nu stim ce sa facem, multi soferi avand tendinta sa accelereze sa treaca primii. Cand urcam in rampa fortam masina in speranta ca ajungem mai repede si trecem inaintea celuilat participant la trafic. 

A doua intrebare pe care o vom dezbate astazi este urmatoarea: Cand acordam prioritate de dreapta?

Dupa prevederile din codul rutier in intersectiile nedirijate, obligatia conducatorului auto este sa cedeze trecerea celor din partea dreapta.  De asemenea daca virati la stanga, in intersectiile nesemnalizate trebuie sa cedati trecerea celor ce vin din sens opus. 

In mare parte, pentru a fi mai usor de retinut pentru soferi, mai ales pentru cei incepatori, in intersectiile nesemnalizate acordam mereu prioritate de dreapta, orice vine din dreapta noastra are prioritate, exceptie facand sensurile giratorii, acolo prioritate de trecere au mereu masinile deja aflate in sens, practic daca ai intrat in sensul giratoriu ai prioritate fata de cei care vor sa intre.  

Si acum pentru a afla o mica curiozitate vom vorbi despre: Cum era circulatia in anul 1900?

La inceputul anului 1904, in tara noastra erau inscrise doar 51 de autovehicule fata de aproape 9 milioane de autovehicule inscrise acum in 2021. In anul 1906 a aparut si prima scoala de soferi, la Bucuresti, infiintata de Automobil Club Roman. Aceasta masura a fost luata deoarece in acea perioada aveau loc foarte multe accidente pentru cele 100 de masini inscrise. In acea perioada toate testele pentru obtinerea permisului auto aveau loc pe Soseaua Kiseleff, situata in Nordul Capitalei. 

In acea perioada exista o proba de reflexe in care un politist arunca o perna in fata masinii, reprezentand un obstacol/pieton iar pentru promovarea examenului conducatorul auto trebuia sa fereasca acest obstacol ori franand ori sa efectueze o manevra de evitare, totul in siguranta, daca realizai acest lucru erai promovat si obtineai permisul de conducere.

Cei drept in acea perioada si regulile de cirulatie erau mult mai simple si mult mai putine, oricum la cate masini erau inscrise in toata tara posibilitatea sa se intalneasca mai multe in acelasi loc era destul de mic. Sanctiunile de asemenea erau scrise direct pe filele permisului de conducere el semanand mai mult cu un mic carnetel in care iti erau notate toate greselile. Dar repet in acea perioada totul era mult mai lejer, nu erau 9 milioane de masini in ciruclatie. Trebuie sa precizam si faptul ca prima masina care circula in Romania era in anul 1889, deci nu putem spune ca am avansat prea rapid.

Pana si in zilele noastre suntem foarte in urma cu autostrazile, infrastructura si tot ce tine de parte rutiera. Au loc din ce in ce mai multe accidente pe soselele patriei din aceasta cauza, gropi, drumuri proaste, drumuri gandite prost, drumuri paraginite, lucrari incepute si lasate de izbeliste, lucrari facute doar cu numele, pe hartie, pentru a se incasa bani.

Parcul auto la fel este unul destul de invechit iar masinile au din ce in ce mai multe probleme. Iar la toate aceste probleme se mai adauga si proasta educatie rutiera a conducatorilor auto, in care multi cred ca soseaua li se cuvine si pot face tot ce doresc pe ea.

Articole similare
Cand trebuie schimbat lichidul de curatare al parbrizului?

Cand trebuie schimbat lichidul de curatare al parbrizului?

Folositi lichid de curatare al parbrizului care contine antigel pe timpul iernii, pentru a preveni daune asupra sistemului de curatare.

Sfaturi de prevenire a accidentelor

Sfaturi de prevenire a accidentelor

Pentru a evita implicarea intr-un accident auto, ar trebui sa intelegeti care sunt cauzele principale ale accidentelor auto.

Ce rol are cutia de viteze?

Ce rol are cutia de viteze?

Afla de la noi tot ce trebuie sa stiti despre ce rol are cutia de viteze, explicatie detaliata a functionarii.

Ce culoare are uleiul de transmisie?

Ce culoare are uleiul de transmisie?

Amintiti-va ca o alta culoare decat rosu sau chihlimbar nu indica neaparat o problema. Indiferent de culoarea fluidului, trebuie sa acordati importanta.

De ce masina are un stergator de parbriz mai lung si unul scurt?

De ce masina are un stergator de parbriz mai lung si unul scurt?

Stergatoarele de parbriz sunt raspunzatoare de vizibilitatea soferului si scopul lor este sa curete o zona cat mai mare de parbriz pentru o vizibilitate buna.

Ai bagat benzina in loc de motorina? Citeste asta.

Ai bagat benzina in loc de motorina? Citeste asta.

Daca deja ai apucat sa pui benzina in loc de motorina sau invers in rezervor, iata ce trebiue sa faci.

Ce rol are catalizatorul?

Ce rol are catalizatorul?

Desigur motorul masinii trebuie sa fie in stare foarte buna de funtionare pentru a ne putea da seama cu exactitate daca este infundat catalizatorul.

Motorul face un "clic" dar nu porneste

Motorul face un "clic" dar nu porneste

Desi un sunet de clic poate poate avea mai multe cauze, cum ar fi suspensia, cea mai frecventa cauza este atunci dupa ce rotim cheia in contact pentru a porni masina.

Top cauze ale accidentelor

Top cauze ale accidentelor

Invatarea conducerii unei masini dureaza multe ore de instruire la volan, mai ales daca soferul respectiv doreste sa evite pe cat posibil sa fie implicat intr-un accident auto.

Ce rol are catalizatorul masinii?

Ce rol are catalizatorul masinii?

Catalizatorul este un dispozitiv menit sa reduca emisiile motorului, prin transformarea compusilor daunatori din gazele nocive, in gaze inofensive pentru atmosfera.

Martor ABS aprins. Este in regula sa conduci?

Martor ABS aprins. Este in regula sa conduci?

S-a aprins martorul luminos al ABS-ului in bord? Ce trebuie sa faci? Este bine sa conduci mai departe sau trebuie sa mergi cu masina in service? Afla aici.

Codul rutier 2020 - Capitolul IV

Codul rutier 2020 - Capitolul IV

Codul rutier 2020 - Capitolul IV este acum disponibil gratuit pe DailyDriven.ro! Actul este actualizat la zi!

Codul rutier actualizat 2020

Codul rutier actualizat 2020

Codul rutier 2020 este disponibil GRATUIT pe DailyDriven! Actul este actualizat in permanenta.

Ce trebuie sa faci daca ai ramas in pana?

Ce trebuie sa faci daca ai ramas in pana?

In articolul de astazi vom vorbi despre ce trebuie sa facem daca ramanem in pana in mijlocul drumului, departe de casa.

“Check Engine” aprins in bord?

“Check Engine” aprins in bord?

Aprinderea acestui martor indica o problema undeva in sistemul de emisii si trebuie sa-i acordati o importanta destul de mare.

Martor presiune ulei aprins in bord?

Martor presiune ulei aprins in bord?

Ar putea fi ceva la fel de simplu ca nivelul uleiul scazut, sau ar putea fi un indiciu al problemelor grave ale motorului.

Semne ca masina ta are nevoie de un schimb de ulei

Semne ca masina ta are nevoie de un schimb de ulei

Masina scoate un ticait cand porneste? Ralanti-ul este dur? Masina accelereaza incet? La motor se aude o bataie?

Totul despre pompa de injectie

Totul despre pompa de injectie

In acest articol vom vorbi despre o piesa foarte complexa si foarte importanta, mai exact despre pompa de injectie.

Eroarea senzorului de presiune in roti

Eroarea senzorului de presiune in roti

In acest articol vom prezenta cauza erorii senzorului de presiune in roti cat si presiunea ideala a pneurilor masinii dumneavoastra.

De ce sa iti pui camera video in masina si cum sa o alegi?

De ce sa iti pui camera video in masina si cum sa o alegi?

Camera video pentru bord a devenit din ce in ce mai populara in ultimii ani, datorita numeroaselor sale beneficii.

De ce se opreste masina in mers?

De ce se opreste masina in mers?

O masina niciodata nu se opreste in mers din senin, ci va transmite diferite semnale de avertizare inainte.

Ce sa faci daca ai ramas fara combustibil?

Ce sa faci daca ai ramas fara combustibil?

In acest articol vom vorbi despre ce trebuie sa faci daca ramani fara combustibil in mijlocul drumului sau asa cum mai este numita popular “pana prostului”.

Prea mult ulei in cutia de viteze?

Prea mult ulei in cutia de viteze?

In momentul in care trebuie sa completati lichidul de transmisie, exista posibilitatea sa adaugati mai mult lichid de transmisie decat ar fi necesar.

Cat de des trebuie sa schimbi uleiul de motor?

Cat de des trebuie sa schimbi uleiul de motor?

Toata lumea are o idee diferita despre cat de des ar trebui schimbat uleiul vehiculului dumneavoastra si ce tip de ulei este cel mai bun pentru vehicul.

De ce intra uleiul de motor in filtrul de aer?

De ce intra uleiul de motor in filtrul de aer?

Uleiul de motor nu trebuie sa fie niciodata in filtrul de aer. In functie de modul cum a ajuns acolo, pot fi necesare reparatii majore sau minore.

Reparatii casete de directie? Un ghid util

Reparatii casete de directie? Un ghid util

Asadar daca ai probleme cu caseta de directie, sau suspectezi ca ai avea probleme cel mai bine este sa ajungi la un service si sa rezolvi problema urgent.

Cum sa conduci in siguranta pe vreme ploioasa?

Cum sa conduci in siguranta pe vreme ploioasa?

Conducerea masinii pe vreme ploioasa poate fi una dintre cele mai dificile situatii pe care un sofer o poate experimenta.

Pompa de benzina nu functioneaza in parametrii

Pompa de benzina nu functioneaza in parametrii

Pompa de combustibil este responsabila pentru circularea combustibilului din rezervor pana la motor. Pompa este localizata in interiorul rezervorului.

De ce se supraincalzeste motorul?

De ce se supraincalzeste motorul?

In acest articol vom vorbi despre o problema destul de intalnita la masinile cu un numar mai mare de kilometri si anume despre supraincalzirea motorului.

Care sunt ingredientele gasite in uleiul de motor?

Care sunt ingredientele gasite in uleiul de motor?

Unul dintre ingrediente este uleiul de baza sau "base oil" care se gaseste in grasimi lubrifiante, uleiuri de motor si lichide de prelucrare a metalelor.

Probleme cu arborii de directie intermediari?

Probleme cu arborii de directie intermediari?

Un arbore de directie intermediar care este rupt sau deteriorat poate sa cauzeze probleme grave pe drum.