Citroen C5 II (2008 – 2013) pareri si probleme comune

Citroen C5 II (2008 – 2013) pareri si probleme comune

Citroen C5 este o masina de familie produsa de producatorul francez Citroen din martie 2001 pana in februarie 2017, in doua generatii. A inlocuit Citroen Xantia, in clasa de masini de familie mare, si este primul Citroen modern ce foloseste denumirea „Cx“, folosita anterior de stramosii sai, C4 si C6 din 1930. A treia generatie este asteptata sa fie lansata in 2021.

A doua generatie C5 a fost prezentata oficial la inceputul anului 2008. Aceasta a doua generatie este adesea criticata, in special de fanii de baza Citroen, pentru designul sau exterior asemanator cu cel german, ceea ce il face sa arate mai mult ca un break german, decat unul francez.

[[ad number=“1”]]

C5 Airscape, care a fost prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt in septembrie 2007, a dat o perspectiva asupra celei de-a doua generatii C5.

A fost lansat in februarie 2008, iar versiunea break a urmat in mai 2008 si primeste numele de Tourer. Acest C5 a castigat premiul de Masina irlandeza a anului in 2009, precum si a fost distins cu masina de import a anului 2008-2009, in Japonia. A doua generatie a fost prezentata la 15 ianuarie 2008, avand premiera mondiala la Salonul Auto de la Bruxelles.

A doua generatie este disponibila cu arcuri conventionale, precum si cu suspensia hidropneumatica si cu motorul Ford AJD-V6 / PSA DT17 de 2.7L de la Citroen C6. In 2009, 2.7L a fost inlocuit cu o unitate actualizata de 3.0L care, in ciuda faptului ca ofera mai multa putere, a imbunatatit consumul de combustibil si emisiile.

Sa trecem peste prezentarea generala a acestei masini si sa aflam mai multe detalii direct de la posesorii de C5. Noi, cei de la Dailydriven, am cumulat mai multe raspunsuri lasate de catre posesori in review-uri la noi pe site.

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Citroen C5 2.0 HDi (163 Hp) FAP?”:

[[ad number=“2”]]

Ratiu Andrei a raspuns:

“Ocazie ca si pret. S-a scos la vanzare la fabrica unde lucrez la un pret atragator. Aveam nevoie de un combi model mai nou din cauza clasei euro.”

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Citroen C5 1.6 HDi (109 Hp) FAP?”:

“Am decis sa cumpar aceasta berlina deoarece in plafonul de pret second hand 4000-5500 euro este un model care ofera confort, identificat in renumele marcii, optiuni foarte bune, materialele folosite in constructia interiorului de foarte foarte buna calitate, partea de mecanica, directie, suspensie, franare intregul comportament al caroseriei este ireprosabil. Designul deosebit aplicat la lansarea acestui model il face atractiv competitiv cu multe modele de actualitate chiar si la 10 ani de la aparitia pe piata. Comparativ cu marcile nemtesti din care am detinut cateva modele, va pot spune ca Citroen m-a impresionat prin design deosebit unic, confortul oferit, tinuta de drum ireprosabila, consumul de combustibil redus. O parere personala - Citroen trebuia sa promoveze mai agresiv si cu curaj acest model care din punctul meu de vedere este cel mai reusit model de caroserie berlina al lor.”

[[ad number=“3”]]

Citroen C5 II ( 2008 – 2013 ) probleme comune

Cele mai cunoscute probleme sunt:

  • suspensia hidropneumatica;

  • partea electrica;
  • supraincalzire motor;
  • sistemul airbag;

  • EGR;
  • .

Motorizari disponibile

[[ad number=“4”]]

In continuare va prezentam cateva motorizari pentru a fi la curent cu optiunile oferite de C5:

  • 1.8 L I4 - acest motor are o putere de 125 CP si accelereaza de la 0 la 100 km/h in 11 secunde;
  • 1.6 L I4 - acest motor are o putere de 120 CP si accelereaza de la 0 la 100 km/h in 12.2 secunde;
  • 2.0 L I4 - acest motor are o putere de 140 CP si accelereaza de la 0 la 100 km/h in 9.7 secunde;
  • 3.0 L V6 - acest motor are o putere de 211 CP si accelereaza de la 0 la 100 km/h in 9.2 secunde;

  • 1.6 L diesel I4 - acest motor are o putere de 109 CP si accelereaza de la 0 la 100 km/h in 12.2 secunde;
  • 2.0 L diesel I4 - acest motor are o putere de 161 CP si accelereaza de la 0 la 100 km/h in 9.1 secunde;
  • 2.2 L diesel I4 - acest motor are o putere de 200 CP si accelereaza de la 0 la 100 km/h in 8.3 secunde;
  • 2.7 L diesel V6 - acest motor are o putere de 208 CP si accelereaza de la 0 la 100 km/h in 8.9 secunde;

  • 3.0 L diesel V6 - acest motor are o putere de 240 CP si accelereaza de la 0 la 100 km/h in 7.7 secunde.

[[ad number=“5”]]

Fiabilitate

Am cautat in review-urile lasate de catre posesori la noi pe site raspunsuri despre fiabilitatea masinii si despre problemele cu care s-au confruntat la acest model.

La intrebarea “Cat de fiabil este Citroen C5 2.0 HDi (163 Hp) FAP ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Ratiu Andrei a raspuns: “Probleme au fost 2 tevi de la suspensie care s-au fisurat din cauza ridicarii improprii la vulcanizare, macaralele geamurilor fata rupte si un suport antibalans rupt la cutia de viteze. Altceva, doar consumabile.”

Tirlea Aurel a raspuns: “Foarte fiabila. Placutele de frana se uzeaza mai repede ca si la alte masini probabil si pentru ca are peste 1800 Kg Probleme: switch frana cu clema rupta-schimbat , discuri spate inlocuite, becuri frana inlocuite de doua ori.”

[[ad number=“6”]]

La intrebarea “Cat de fiabil este Citroen C5 1.6 HDi (109 Hp) FAP ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Tascau Emil a raspuns: “Destul de fiabila. Intr-un an am facut 30.000 de km si nu am intampinat probleme majore: macaraua fata stanga stricata, pivit inferior stanga schimbat, bielete antiruliu fata schimbate.”

Andreescu George a raspuns: “In decurs de 1 an nu am avut probleme cu ea deci nu am ce sa zic, nu am avut probleme nici la motor nici pe partea electrica si din cate am vazut la colegii de pe grup pe fb c5, nu ar fi probleme grave.”

La intrebarea “Cat de fiabil este Citroen C5 2.0 HDi (136 Hp) FAP Automatic ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

components.ads.article.code15

[[ad number=“7”]]

Paunescu Mihai a raspuns: “O masina foarte fiabila, motorizarea fiind una din cele mai reusite variante diesel facute de producator. In 25000km am schimbat doar consumabile. Singura problema mare a fost un cilindru de suspensie, care a avut probleme de la achizitie si care a costat 1200 lei cu tot cu manopera.”

Sfaturi achizitie

Am intrebat posesorii de C5 la ce ar trebui sa fim atenti daca vrem sa cumparam o astfel de masina si ce ne-ar sfatui ei. In continuare va prezentam raspunsurile posesorilor referitoare la sfaturile lor de achizitie:

[[ad number=“8”]]

Ratiu Andrei a raspuns: “I-as sfatui sa se uite cu atentie la probleme mici, cum ar fi macaralele geamurilor, senzorii de parcare, si sa fie atenti la uzura anvelopelor. Reglajul de directive al masinii nu se face “normal” ci in conditii speciale, datorita suspensiei hidraulice, trebuie avuta mare grija la vulcanizari, masina sa fie ridicata pe ultima treapta de inaltime inainte sa se ridice pe cric sau perne de aer (ce or avea ei). Recomand motorul de 2.0L fiind mai fiabil si mai potrivit avand in vedere ca e o masina de aproape 2 tone. In rest, toate cele bune si drum intins! Daca e cu suspensie hidraulica, mare grija ca suspensia sa treaca prin fiecare treapta de inaltime si sa afiseze in bord ca a ajuns la punctul de inaltime setat, daca senzorul de inaltime e decalat, masina se ridica, dar nu indica nimic in momentul cand a ajuns pe pozitie iar pompa de sub capota lucreaza in continuare, ceea ce poate duce la suprasolicitarea pompei (deloc ieftina). Cutia de viteze, daca e automata, sa fii sigur ca intra in toate vitezele fara smucituri si in modul automat, dar si manual, si nu se auda batai la pornirea de pe loc.”

Tirlea Aurel a raspuns: “Nu este o masina sportiva, pluseaza la eleganta si confort. Motorul 2.0 163 de cai este suficient ca si putere. Neaparat automata. Dotarea Exclusive este varful confortului si dotarilor. Sa fie atenti la rugina aripi fata. Oglinzile slabesc si vibreaza. Suruburile de prindere roata se distrug daca sunt fortate. Sistemul Hidractive sa nu curga….testate toate treptele….cutia de viteze AISIN este solida dar trebuie facute verificarile la urcare in trepte si la retrgradare sa nu smuceasca sau sa patineze.”

[[ad number=“9”]]

Tita Ion a raspuns: “In primul rand sa verifice masina in reprezentanta, unde se pot face la cerere toate verificarile necesare unei achizitii. Tinuta de drum, caroseria, elemente revopsite, verificarea mecanica, functionarea conforma a tuturor optiunilor din dotare, la motor importante sunt scurgerile de lichide, verificarea sistemului de injectie, pierderea de compresie, ambreiajul si ansamblul volanta cu posibile zgomote, pierderi de ulei si jocuri la turbina, elementele de siguranta airbag-uri etc.”

Paunescu Mihai a raspuns: “In primul rand nu recomand motorizarea 1.6 hdi. Motorul este prea mic pentru caroseria de 1600kg si dotarile sunt limitate pe aceate masini (nu au suspensie hidropneumatica), deci 2.0 hdi este un minim. Tinand cont ca este un model cu multe functii si optiuni, mai ales la masinile SH cu multi km trebuie verificate de un cunoscator. Nu prea exista defecte mari insa un necunoscator care cumpara o masina cu vicii ascunse va trage concluzia ca masina/brandul este “naspa” si se va demoraliza, doar pentru ca el/ea si-a cumparat o unitate defecta. Suspensia hydractive este destul de complexa si trebuie verificata temeinic, cutiile automate cu convertizor mai pot avea probleme pe motorizarile mai puternice, 2.7 si 3.0 hdi, motorizarile 2.0 hdi fiind cele mai fiabile si mai robuste din gama si se impaca si cel mai bine cu aceste cutii. De asemenea, la orice diesel de generatie mai noua filtrul de particule poate avea probleme, mai ales la masini de peste 200.000 km, insa defectele sunt verificabile doar cu un tester dedicat. In conditii de condus extraurban filtrul se regenereaza la intervale de aprox 500 km. Regenerari dese, sub 100-150km, inseamna un filtru ajuns la sfarsitul vietii, iar inlocuirea poate ajunge la aproximativ 4000 lei.”

Sursa foto: topspeed.com

Citeste si...
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...