Cod eroare OBD 2 P0009

Cod eroare OBD 2 P0009

Acest cod se refera la Pozitiile motorului/Performanta sistemului de pozitionare a motorului 2 ( se refera la partea motorului responsabila cu cilindrul 2 );

Indicator

Acest cod indica faptul ca PCM a detectat o aliniere necorespunzatoare intre arborele cu came 2 si arborele cotit.

Setarea parametrilor de cod

Variatiile de sincronizare dintre arborele cu came si arborele cotit care depasesc valoarea de referinta de 10 grade cu motorul in gol vor initia un cod PCM stocat.

Simptome cod eroare OBD 2 P0009

Simptomele includ aprinderea la bord a indicatorului luminos, cresterea consumului de combustibil si a performantelor motorului.

Cauze comune cod eroare OBD 2 P0009

Cauzele tipice sunt lantul / cureaua de distributie defecta, lantul de distributie/cureaua de transmisie, lantul de distributie. Defectiunea oricareia dintre aceste componente poate provoca o aliniere necorespunzatoare intre arborele cu came si arborele cotit. Semnele de natura defectuoasa a arborelui cu came si arborelui cotit, cablurile electrice si conectorii electrici sunt, de asemenea, o posibilitate, dar mai putin probabile. Cele mai frecvente aparitii ale acestui cod au loc dupa o inlocuire a curelei sau a lantului de distributie.

Diagnoza incorecta comuna

Senzorii de pozitie ai arborelui cotit si a PCM sunt probleme frecvente atunci cand sunt diagnosticati in mod eronat ori de cate ori apare acest cod. Verificati semnele de aliniere inainte de a inlocui componentele electrice, mai ales daca a fost efectuata recent o schimbare a curelei de distributie sau o inlocuire a lantului.

Diagnostic cod eroare OBD 2 P0009

Verificati daca alinierea este corespunzatoare.

Daca sunt aliniate corespunzator, testati cantitatea de praf care poate exista la cureaua de distributie sau la lantul de distributie.

In cazul in care toate componentele de temporizare par a fi aliniate corect si in buna stare de functionare, atunci verificati cablajul electric al sistemului si integritatea conectorului.

Tehnicienii recomanda izolarea electrica a cablajelor electrice in apropierea senzorilor arborelui cu came si a arborelui cotit (in special acolo unde sunt prezente scurgerile de ulei sau alte lichide).

Arborele cotit si pozitiile arborelui cu came sunt monitorizate cu ajutorul senzorilor electromagnetici.

Acesti senzori prezinta gauri in arborele cu came si arborele cotit pentru a asigura intreruperea semnalului in campul electromagnetic.

Unii producatori folosesc mai multi senzori de arbori cotiti pentru a alimenta intrari separate de date catre PCM.

In mod obisnuit, aceste intrari de date furnizeaza informatii de cartografiere pentru aprinderea motorului si temporizarea injectarii combustibilului.

Motoarele echipate cu arbori cu came multipli folosesc in general un senzor pentru fiecare arbore cu came in parte.

Alti producatori de automobile folosesc crestaturi taiate in arbori sau noduli care sunt atasati permanent pentru a intrerupe campul electromagnetic.

Adesea, aceste crestaturi sau noduli sunt situate in apropierea spatelui sau mijlocului arborelui, in functie de amplasarea senzorului.

Incepeti diagnosticarea prin verificarea vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Cautati cablurile arse si inlocuiti circuitele si conectorii conform cerintelor.

In cazul in care cablurile, conectorii si componentele sistemului par a fi in stare normala de functionare, conectati scanerul la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile de eroare stocate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti autovehiculul pentru a vedea daca codul reapare.

Daca codul nu reapare imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare destul de mare pentru a pune un diagnostic si, in cazuri extreme, ar putea sa se agraveze inainte de a se putea pune un diagnostic corect.

Citeste si...
Sunt airbagurile si centurile conectate?
Sunt airbagurile si centurile conectate?

Airbagurile si centurile de siguranta sunt cele mai importante doua elemente atunci cand vine vorba despre siguranta ta si a celor...

Sunt cutiile manuale mai ieftin de reparat decat cele automate?
Sunt cutiile manuale mai ieftin de reparat decat cele automate?

Atunci cand vine vorba despre autoturisme, una dintre cele mai semnificative diferente pe care trebuie sa le luam in calcul este t...

Sunt masinile electrice mai prietenoase cu mediul?
Sunt masinile electrice mai prietenoase cu mediul?

Observam un numar de vehicule electrice tot mai mare pe zi ce trece in trafic si cel mai probabil majoritatea soferilor se intreab...

Sunt soferii de BMW cocalari? Ce spune Chat GPT despre asta!
Sunt soferii de BMW cocalari? Ce spune Chat GPT despre asta!

Termenul “cocalar” este unul care a intrat în limbajul cotidian al românilor și este folosit pentru a descrie un anumit tip de com...