Cod eroare OBD 2 P0011

Cod eroare OBD 2 P0011

Pozitia arborelui cu came "A" - Performanta sistemului (cilindrul 1)

Indicator

Acest cod se refera la componentele VVT ​​(variabila de temporizare a supapelor) sau componentele VCT (variabila de distribuire a arborelui cu came) si modulul PCM (modul de comanda al sistemului de propulsie) sau ECM (modulul de control al motorului). 

Setarea parametrilor de cod

Variatiile de cronometrare dintre arborele cu came si arborele cotit care depasesc valoarea de referinta de 10 grade (cu motorul in gol) vor initia un cod PCM stocat.

Simptome cod eroare OBD 2 P0011

Simptomele includ aprinderea la bord a indicatorului luminos, cresterea consumului de combustibil si a performantelor motorului.

Cauze comune

Cauzele tipice pentru acest cod sunt un solenoid VVT sau un VCT defect, un temporizator incorect al arborelui cu came sau o defectiune la circuitul electric sau la conectorii electrici. Componentele de sincronizare a motorului, inclusiv curelele si lanturile de distributie, dispozitivele de pretensionare a lantului pot fi defecte, mai ales in cazul motoarelor cu kilometraj mare.

Diagnoza incorecta comuna

Greselile frecvente includ inlocuirea senzorilor PCM sau a sistemelor pentru a corecta conditiile de setare a acestui cod.

Diagnostic cod eroare OBDII P0011

Arborele cotit si pozitiile arborelui cu came sunt monitorizate cu ajutorul senzorilor electromagnetici.

Acesti senzori prezinta gauri in arborele cu came si arborele cotit pentru a asigura intreruperea semnalului in campul electromagnetic. Intreruperile de semnal in campul electromagnetic reprezinta grade diferite de tensiune.

Aceste variatii de tensiune sunt create de rezistenta electromagnetica de 5 volti.

Unii producatori folosesc mai multi senzori de arbori cotiti pentru a alimenta intrari separate de date catre PCM.

In mod obisnuit, aceste intrari de date furnizeaza informatii de cartografiere pentru aprinderea motorului si temporizarea injectarii combustibilului.

Motoarele echipate cu arbori cu came multipli folosesc in general un senzor pentru fiecare arbore cu came in parte.

Alti producatori de automobile folosesc crestaturi taiate in arbori sau noduli care sunt atasati permanent pentru a intrerupe campul electromagnetic.

Adesea, aceste crestaturi sau noduli sunt situate in apropierea spatelui sau mijlocului arborelui, in functie de amplasarea senzorului.

Trebuie sa incepeti o diagnosticare corecta, asigurandu-va ca toti indicatorii de sincronizare ai motorului sunt aliniati corespunzator.

Ventilatoarele si circuitele VVT ​​sau VCT ar trebui testate daca componentele temporizarii se dovedesc a fi aliniate corespunzator si in stare buna de functionare.

O eroare a PCM si a senzorului sunt rare.

Conexiunile electrice si conectorii sunt mai predispusi la esecuri decat senzorii, in special acolo unde sunt prezente urme de uleiuri sau alte fluide corozive. Mai multe instrumente vor ajuta la diagnosticarea cu succes a acestui cod.

Un scaner OBD-II adecvat (sau un cititor de coduri), un volt/ohmmetru digital si un osciloscop vor fi foarte utile in efectuarea cu succes a unui diagnostic.

Un manual de service al producatorului (sau echivalentul) va fi, de asemenea, necesar.

Incepeti diagnosticarea prin verificarea vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurt-circuitele sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a va asigura ca totul este in regula. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului sunt in stare de functionare normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile stocate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Continuati prin stergerea codului si pornirea autovehiculului pentru a vedea daca acesta revine.

Daca codul nu reapare imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare destul de mare pentru a pune un diagnostic si, in cazuri extreme, ar putea sa se agraveze inainte de a se putea pune un diagnostic corect. Dupa deconectarea conectorului de la senzorul afectat, verificati daca exista un semnal de tensiune de referinta (de obicei 5 V) si o masa la capatul conectorului (tasta activa / motorul oprit).

Daca nu este detectata o tensiune de referinta, atunci deconectati conectorul de la PCM si testati toate circuitele pentru rezistenta.

Consultati manualul de service al producatorului pentru modalitatile de conectare, buletinele de service si/sau diagramele de flux care pot fi utile.

Reparati sau inlocuiti circuitele, conectorii sau componentele care nu respecta specificatiile producatorului, dupa cum este necesar.

Dupa efectuarea reparatiilor si a identificarii codurilor porniti autovehiculul pentru a va asigura ca reparatia s-a efectuat cu succes. Daca sunt prezente semnale de referinta pentru tensiune si masa, reconectati senzorul si utilizati osciloscopul pentru a monitoriza modelele formatelor de unda.

Cautati anomalii ale formatelor de unda si inlocuiti senzorul in cauza daca exista.

Daca modelele formatelor de unda nu functioneaza corespunzator, atunci puteti suspecta un PCM defect.

Retineti ca eroarea PCM este rara si inlocuirea acestuia va necesita o noua reprogramare

Unele aplicatii necesita inlocuirea arborelui cu came si a arborelui cotit.

Consultati manualul de service pentru instructiunile necesare.

Articole similare
Cod eroare OBD P0708

Cod eroare OBD P0708

Acest cod se refera eroarea circuitului senzorului transmisiei - tensiunea de intrare ridicata.

Cod eroare OBD2  P0202 – Defectiune Circuit Injector-Cilindrul 2

Cod eroare OBD2 P0202 – Defectiune Circuit Injector-Cilindrul 2

PCM a detectat o tensiune in circuitul injector de combustibil (pentru injectorul de combustibil din cilindrul 2) care nu e in conformitate cu valoarea de referinta a producatorului.

Codul rutier 2020 - Anexa nr. 2

Codul rutier 2020 - Anexa nr. 2

Codul rutier 2020 - Anexa nr. 2 (indicatoare rutiere) este acum disponibil gratuit pe DailyDriven.ro! Actul este actualizat la zi!

Motor in 2 timpi vs 4 timpi

Motor in 2 timpi vs 4 timpi

Numarul de tipi, de fapt, defineste numarul de etape facute de piston in cadrul cilindrului, pentru a se forma un ciclu complet al motorului.

Cod eroare OBD2 P0136

Cod eroare OBD2 P0136

Acest cod se refera la eroarea tensiunii circuitului senzorului de oxigen ( cilindrul 1 – senzorul 2 ).

Cod eroare OBD2 P0056

Cod eroare OBD2 P0056

Acest cod se refera la eroarea circuitului de control al incalzitorului ( cilindrul 2 – senzor 2 ).

Cod eroare OBD2 P0060

Cod eroare OBD2 P0060

Acest cod se refera la eroarea rezistentei HO2S la incalzire (senzorul 2 al cilindrului 2).

Cod eroare OBD2 P0155

Cod eroare OBD2 P0155

Acest cod se refera la defectiunea circuitului incalzitorului senzorului de oxigen ( cilindrul 2 – senzorul 2 ).

Cod eroare OBD2 P0156

Cod eroare OBD2 P0156

Acest cod se refera la defectiunea circuitului senzorului de oxigen ( cilindrul 2 – senzorul 2 ).

Cod eroare OBD2 P0157

Cod eroare OBD2 P0157

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de oxigen, tensiunea scazuta a acestuia, ( cilindrul 2 – senzorul 2 ).

Cod eroare OBD2 P0158

Cod eroare OBD2 P0158

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de oxigen, tensiunea marita a acestuia, ( cilindrul 2 – senzorul 2 ).

Cod eroare OBD2 P0159

Cod eroare OBD2 P0159

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de oxigen, raspunsul lent al acestuia, ( cilindrul 2 – senzorul 2 ).

Cod eroare OBD2 P0160

Cod eroare OBD2 P0160

Acest cod se refera la inactivitatea circuitului senzorului de oxigen ( cilindrul 2 – senzorul 2 ).

Cod eroare OBD2 P0161

Cod eroare OBD2 P0161

Acest cod se refera la defectiunea circuitului incalzitorului senzorului de oxigen ( cilindrul 2 – senzorul 2 ).

Cod eroare OBD2 P0058

Cod eroare OBD2 P0058

Acest cod se refera la eroarea circuitului de control al incalzitorului – cilindru 2 – senzor 2 (nivel ridicat).

Cod eroare OBD2 P0141

Cod eroare OBD2 P0141

Acest cod se refera la eroarea circuitului incalzitorului senzorului de oxigen ( cilindrul 1 – senzorul 2 ).

Cod eroare OBD2 P0050

Cod eroare OBD2 P0050

Acest cod se refera la eroarea circuitului de control al incalzitorului ( cilindrul 2 – senzor 1 ).

Cod eroare OBD2 P0051

Cod eroare OBD2 P0051

Acest cod se refera la eroarea circuitului de control al incalzitorului – cilindru 2 – senzor 1 (nivel scazut).

Cod eroare OBD2 P0052

Cod eroare OBD2 P0052

Acest cod se refera la eroarea circuitului de control al incalzitorului – cilindru 2 – senzor 1 (nivel ridicat).

Cod eroare OBD2 P0054

Cod eroare OBD2 P0054

Acest cod se refera la eroarea rezistentei HO2S la incalzire (senzorul 2 al cilindrului 1).

Cod eroare OBD2 P0057

Cod eroare OBD2 P0057

Acest cod se refera la eroarea circuitului de control al incalzitorului ( cilindrul 2 – senzor 1 ).

Cod eroare OBD2 P0302

Cod eroare OBD2 P0302

Acest cod se refera la eroarea cilindrului 2, rateul acestuia.

Cod eroare OBD2 P0061

Cod eroare OBD2 P0061

Acest cod se refera la eroarea rezistentei HO2S la incalzire (senzorul 3 al cilindrului 2).

Cod eroare OBD2 P0062

Cod eroare OBD2 P0062

Acest cod se refera la eroarea circuitului de control al incalzitorului HO2S (cilindrului 2 – senzorul 3).

Cod eroare OBD2 P0130

Cod eroare OBD2 P0130

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de oxigen ( cilindrul 1 – senzorul 1 ).

Cod eroare OBD2 P0165

Cod eroare OBD2 P0165

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de oxigen, raspunsul lent al acestuia, ( cilindrul 2 – senzorul 3 ).

Cod eroare OBD2 P0166

Cod eroare OBD2 P0166

Acest cod se refera la inactivitatea circuitului senzorului de oxigen ( cilindrul 2 – senzorul 3 ).

Cod eroare OBD2 P0167

Cod eroare OBD2 P0167

Acest cod se refera la defectiunea circuitului incalzitorului senzorului de oxigen ( cilindrul 2 – senzorul 3 ).

Cod eroare OBD2 P0037

Cod eroare OBD2 P0037

Acest cod se refera la o eroare a circuitul de control al incalzitorului – cilindrul 1 – senzorul 2 (nivel scazut).

Cod eroare OBD2 P0036

Cod eroare OBD2 P0036

Codul eroare OBD2 P0036 se refera la eroarea circuitului de control al incalzitorului ( cilindrul 1 – senzor 2 ).