Cod eroare OBD2 P0109

Circuitul de presiune al senzorului MAP – nivel intermitent.

 

Indicator

Acest cod indica faptul ca PCM a detectat un semnal de tensiune a senzorului de presiune a aerului care este fie anormala pentru cantitatea curenta de sarcina a motorului si unghiul de acceleratie, fie nu se coreleaza cu senzorul de presiune al colectorului.

 

Setarea parametrilor de cod cod eroare OBD2 P0109

S-a detectat o eroare incorecta a senzorului de presiune a aerului, pentru o perioada care depaseste continuu patru secunde (majoritatea producatorilor). Aceasta citire este masurata fata de tensiunea de referinta pentru aplicatia speciala a vehiculului.

 

Simptome cod eroare OBD2 P0109

Simptomele pot include o acceleratie slaba, reducerea consumului de combustibil si a performantelor motorului. Acestea vor fi, de asemenea, insotite de aprinderea la bord a unui indicator luminos.

 

Cauze comune cod eroare OBD2 P0109

Cauzele obisnuite ale acestui cod includ un motor care functioneaza necorespunzator, care necesita reparatii, defectiuni ale motorului sau defectiuni severe / multiple: convertizoare catalitice infundate, senzor PCM defect, senzor de debit de aer masiv defect, senzor de presiune a aerului defect, senzor de presiune barometrica sau senzor de pozitie a clapetei defect. O defectiune PCM este de asemenea posibila, dar rara.

 

Diagnoza incorecta comuna

Deseori, senzorii de flux de aer masiv si presiunea barometrica sau senzorii de presiune a aerului sunt inlocuiti atunci cand o simpla curatare a firului MAF poate remedia situatia.  Corpurile de corodare si / sau conectorii au fost de asemenea probleme raportate de catre tehnicieni.

 

Diagnostic cod eroare OBD2 P0109

Senzorul de presiune barometric si senzorul de presiune a aerului din colector functioneaza impreuna pentru a furniza date de intrare PCM cu privire la gradul de presiune (sau vid) a aerului din galeria de admisie.

PCM utilizeaza datele pentru a calcula strategia de livrare a combustibilului si pentru a controla raportul aer / combustibil.

Senzorul de presiune barometric, in special, detecteaza modificarile presiunii atmosferice si, de asemenea, distanta geografica a vehiculului deasupra nivelului apei.

Modificarile tensiunii senzorului sunt interpretate de PCM ca variatii ale presiunii colectorului de admisie in comparatie cu presiunea ambianta. Pot fi necesare mai multe instrumente pentru a diagnostica cu succes acest cod daca nu sunt detectate scurgeri de evacuare.

Un scaner adecvat, un volt / ohmmetru digital si un manual al service-ului producatorului (sau echivalentul acestuia) va vor ajuta sa puneti un diagnostic corect.

Incepeti cu o inspectie vizuala a tuturor cablajelor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a va asigura ca totul este in regula. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) sistemului apar in ordine corecta, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Continuati prin stergerea codului si repornirea vehiculului pentru a vedea daca acesta reapare.

Acest lucru va va ajuta sa determinati daca disfunctia este sau nu intermitenta.

Dupa ce codurile sunt sterse, incercati sa reporniti autovehiculul pentru a vedea daca codul reapare.

Daca codul nu reapare imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare destul de mare pentru a pune un diagnostic si, in cazuri extreme, ar putea sa se agraveze inainte de a se putea pune un diagnostic corect.

Daca presiunea aerului din colector nu se incadreaza intr-o anumita cantitate fata de distanta de la nivelul vehiculului deasupra apei, de temperatura motorului, de nivelul RPM al motorului, atunci va fi stocat un cod si se va aprinde la bord  un indicator luminos care indica o defectiune.

Asigurati-va ca motorul este in stare buna de functionare.

Remediati aceste probleme inainte de a diagnostica in mod eronat un cod.

Verificati daca exista un filtru de aer infundat, o teava de admisie a aerului sparta  sau decuplata, un filtru catalitic infundat sau scurgeri de aer inainte de a incepe o verificare electrica.

Daca se constata ca toate acestea sunt in stare de functionare normala, verificati puterea senzorilor de presiune atmosferica si de presiune barometrica.

Daca tensiunea de referinta si masa sunt detectate la conectorul senzorului, testati senzorul ( senzorii ) utilizand presiunea producatorului pentru a afisa graficul hertz.

Daca senzorul nu respecta specificatiile producatorului, inlocuiti senzorul in functie de necesitati.

Eliminati codurile si incercati sa conduceti autovehiculul pentru a va asigura ca reparatia s-a efectuat cu succes. Daca verificati senzorul / senzorii, pregatiti-va sa efectuati un test de continuitate si de rezistenta prin deconectarea conectorului de la toate modulele de comanda aferente.

Testati toate circuitele conexe pentru continuitate si rezistenta si reparati sau inlocuiti toate circuitele defecte, dupa cum este necesar.

Stergeti codurile si retestati sistemul pentru a va asigura ca reparatia s-a efectuat cu succes.

Daca toti senzorii si circuitele coincid cu specificatiile din manualul de service, continuati cu verificarea vizuala a firului al MAF sa nu prezinte semne de murdarie sau alte resturi.

Aceasta poate fi indepartata cu atentie folosind un detergent chimic aprobat si un tampon de bumbac, apoi se usuca cu aer comprimat cu presiune scazuta. Daca simptomele si codurile persista dupa efectuarea acestor pasi, atunci puteti suspecta un PCM defect

O defectiune  PCM este rara si va necesita o reprogramare.

Lasa un comentariu

Pentru a lasa un comentariu trebuie sa te autentifici.

Autentificare

Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!

Alte articole recomandate