Cod eroare OBD2 P0218

Cod eroare OBD2 P0218

Acest cod de eroare OBD2 se refera la o temperatura a transmisiei depasita.

Indicator

P0218 indica faptul ca PCM a detectat o temperatura de transmisie care este peste o limita predeterminata. Atunci cand se intampla acest lucru, un cod este stocat si un martor luminos se aprinde in bord. Unele vehicule vor intra, de asemenea, in modul “limp-mode”.

Setarea parametrilor de cod

Temperaturile de transmisie care depasesc o limita predeterminata stabilita de catre constructor, vor provoca aparitia unui cod pentru a fi stocat in PCM si un indicator Check-Engine aprins.

Simptome cod eroare OBD2 P0218

Un indicator aprins Service Soon sau Check-Engine este de obicei insotit de mirosul distinctiv de fluid de transmisie supraincalzit. Fum din zona de transmisie, de asemenea, este posibil, precum alunecarea transmisiei, sau lipsa de cuplare a transmisiei.

Cauze comune

Cauzele frecvente includ o cantitate de lichid de transmisie redusa (cauzate de o scurgere de fluid de transmisie), un defect sau alunecarea transmisiei, senzor de temperatura defect de transmisie, motor supraincalzit sau un PCM defect. Atunci cand prezentul cod este stabilit, este imperativ ca transmisia sa fie verificata inainte de a efectua alte operatiuni suplimentare.

Diagnoze gresite comune cod eroare OBD2 P0218

Diagnozele gresite pot poate varia de la o extrema la alta. Adesea, atunci cand acest cod este stocat, poti crede ca este vorba doar despre un nivel de lichid scazut insa acest nivel poate afecta componentele transmisiei. La celalalt capat, transmisia nu trebuie neaparat inlocuita doar pentru ca s-a supraincalzit o data.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0218

Transmisia automata este echipata cu un senzor de temperatura (de obicei, un senzor de rezistenta variabila cu doua fire) care ofera date catre PCM

Senzorul are un fir de tensiune (de obicei acesta este un semnal de referinta 5 volti) si un fir de masa

PCM foloseste firul de tensiune de referinta pentru a monitoriza temperatura de transmisie

Pe masura ce creste temperatura de transmisie, rezistenta senzorului scade si creste tensiunea de referinta

Atunci cand transmisia este rece, rezistenta senzorului este mare, conducand tensiunea de referinta a PCM in jos

PCM primeste citiri de referinta de tensiune intrare de referinta precum temperatura de transmisie si reactioneaza in consecinta

In cazul in care temperatura de transmisie este prea mare, un cod este stocat si un indicator de Service Motor in Curand este aprins.

Pentru a efectua un diagnostic aprofundat, ar trebui sa fie reparate orice scurgeri de transmisie si transmisia ar trebui sa fie umpluta cu cantitatea si tipul potrivit de lichid (in cazul in care lichidul miroase foarte “ars” si sunteti experimentat suficient pentru a detecta, puteti merge mai departe si condamna transmisia)

Transmisia apoi trebuie sa fie operata in mod normal si reverificata

Cu toate acestea, scurgerile care provin din sigiliul frontal (in spatele convertorului de cuplu) probabil vor necesita indepartarea transmisiei, moment in care poate doriti sa luati in considerare o reconstructie a transmisiei daca tahometrul dicteaza. In cazul in care transmisia pare sa fie in buna stare de functionare si nu pare a fi supraincalzita suspecta un senzor de temperatura de transmisie defect

Un scaner sau cititor de cod, volt/ohmetru digital si accesul la schema de cablare a unui producator va fi necesar pentru a diagnostica cu succes acest cod

Incepeti diagnosticul dvs cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor

Reparati sau inlocuiti cabluri, conectori si componente deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, daca este necesar

Intotdeauna retestati sistemul dupa ce reparatiile sunt finalizate pentru a asigura succesul. In cazul in care toate sistemele de cabluri, conectori si componente (inclusiv sigurante) par a fi in stare de functionare normala, conectati scanerul (sau cititor de cod) la conectorul de diagnoza si inregistrati toate codurile stocate

Aceasta informatie poate fi extrem de utila in diagnosticarea conditiilor intermitente, care sa fi contribuit la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt debifate, operati vehiculul pentru a vedea daca codul revine

In cazul in care codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta

Comparati constatarile dumneavoastra cu specificatiile producatorului si inlocuiti senzorul, daca acesta nu functioneaza. In cazul in care senzorul si tensiunea la senzor se afla in parametri acceptabili, deconectati conectorul electric PCM si testati continuitatea circuitului si rezistenta senzorului si PCM

Reparati sau inlocuiti circuitele si componentele sistemului necesare si retestati sistemul. Daca toate circuitele de sistem si senzori functioneaza, suspectati un defect PCM, dar retineti ca esecul PCM este rar si inlocuirea PCM va cere o reprogramare.

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...