Cod eroare OBD2 P0015

Cod eroare OBD2 P0015

Acest cod se refera la eroarea  pozitiei arborelui cu came.

Indicator

Acest cod  se refera la componentele VVT ​​(variabila de temporizare a supapelor) sau VCT (sincronizarea arborelui cu came variabil) și modulul PCM (modulul de comanda al motorului) sau ECM (modulul de control al motorului). Nota: "A" identifica arborele cu came al admisiei, care este amplasat pe partea de admisie a capului cilindrului.  

Setarea parametrilor de cod

Variatiile de cronometrare dintre arborele cu came și arborele cotit care depasesc valoarea de referinta de 10 grade ( la ralanti ) vor avea ca rezultat un cod P0015 stocat in PCM.

Simptome cod eroare OBD2 P0015

Simptomele includ aprinderea la bord a indicatorului luminos, cresterea consumului de combustibil si a performantelor motorului.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0015

Cauzele tipice pentru acest cod sunt un solenoid defect VVT sau VCT, un temporizator incorect al arborelui cu came sau o defectiune a conectorilor sau circuitelor electrice. Deoarece multe componente VVT ​​și VCT sunt stabilizate folosind presiunea uleiului, o conditie a acestei circumstante ar putea fi, de asemenea, o presiune scazuta a uleiului. Daca acest cod apare imediat dup o schimbare a curelei de distributie sau o inlocuire a lantului, atunci puteti suspecta o aliniere incorecta a componentelor de temporizare ca fiind cauza principala.

Diagnoza incorecta comuna

Senzorii de sistem si PCM sunt adesea inlocuiti in mod eronat, atunci cand problema este de fapt alinierea incorecta a componentelor de temporizare.

Diagnostic cod eroare OBD2 P0015

Arborele cotit si pozitiile arborelui cu came sunt monitorizate cu ajutorul senzorilor electromagnetici.Acesti senzori prezinta gauri in arborele cu came si arborele cotit pentru a asigura intreruperea semnalului in campul electromagnetic. Intreruperile de semnal in campul electromagnetic reprezinta grade diferite de tensiune.

Aceste variatii de tensiune sunt create de rezistenta electromagnetica de 5 volti.

Unii producatori folosesc mai multi senzori de arbori cotiti pentru a alimenta intrari separate de date catre PCM.

In mod obisnuit, aceste intrari de date furnizeaza informatii de cartografiere pentru aprinderea motorului si temporizarea injectarii combustibilului.

Motoarele echipate cu arbori cu came multipli folosesc in general un senzor pentru fiecare arbore cu came in parte.

Alti producatori de automobile folosesc crestaturi taiate in arbori sau noduli care sunt atasati permanent pentru a intrerupe campul electromagnetic.

Adesea, aceste crestaturi sau noduli sunt situate in apropierea spatelui sau mijlocului arborelui, in functie de amplasarea senzorului.

Trebuie sa incepeti o diagnosticare corecta, asigurandu-va ca toti indicatorii de sincronizare ai motorului sunt aliniati corespunzator.

Ventilatoarele și circuitele VVT ​​sau VCT ar trebui testate daca componentele temporizarii se dovedesc a fi aliniate corespunzator si in stare buna de functionare.

O eroare a PCM si a senzorului sunt rare

Conexiunile electrice si conectorii sunt mai predispusi la esecuri decat senzorii, in special acolo unde sunt prezente urme de uleiuri sau alte fluide corozive. Mai multe instrumente vor ajuta la diagnosticarea cu succes a acestui cod.

Un scaner OBD-II adecvat (sau un cititor de coduri), un volt / ohmmetru digital si un osciloscop vor fi foarte utile in efectuarea cu succes a unui diagnostic.

Un manual de service al producatorului (sau echivalentul) va fi, de asemenea, necesar.

Incepeti diagnosticarea prin verificarea vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurt-circuitele sau corodatele, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a va asigura ca totul este in regula. Daca toate cablurile, conectorii și componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului sunt in stare de functionare normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile stocate

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Continuati prin stergerea codului si pornirea autovehiculului pentru a vedea daca acesta revine.

Dupa ce codurile sunt sterse, incercati sa reporniti autovehiculul pentru a vedea daca codul revine.Daca codul nu reapare imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare destul de mare pentru a pune un diagnostic si, in cazuri extreme, ar putea sa se agraveze inainte de a se putea pune un diagnostic corect. Dupa deconectarea conectorului de la senzorul afectat, verificati daca exista un semnal de tensiune de referinta (de obicei 5 V) si o masa la capatul conectorului (tasta activa / motorul oprit)

Daca nu este detectata o tensiune de referinta, atunci deconectati conectorul de la PCM si testati toate circuitele pentru rezistenta.

Consultati manualul de service al producatorului pentru modalitatile de conectare, buletinele de service si / sau diagramele de flux care pot fi utile.

Reparati sau inlocuiti circuitele, conectorii sau componentele care nu respecta specificatiile producatorului, dupa cum este necesar.

Dupa efectuarea reparatiilor si a identificarii codurilor porniti autovehiculul pentru a va asigura ca reparatia s-a efectuat cu succes. Daca sunt prezente semnale de referința pentru tensiune si masa, reconectati senzorul si utilizati osciloscopul pentru a monitoriza modelele formatelor de unda.

Cautati anomalii ale formatelor de unda si inlocuiti senzorul in cauza daca exista.

Daca modelele formatelor de unda nu functioneaza corespunzator, atunci puteti suspecta un PCM defect.Retineti ca eroarea PCM este rara si inlocuirea acestuia va necesita o noua reprogramare.

Unele aplicatii necesita inlocuirea arborelui cu came si a arborelui cotit.

Consultati manualul de service pentru instructiunile necesare.

Articole similare
Cod eroare OBD2 P0683

Cod eroare OBD2 P0683

Acest cod se refera la defectiunea modulului de comanda a bujiilor incandescente - eroare de comunicatie cu modulul PCM.

Despre motorul K4M 1.6 de la Renault

Despre motorul K4M 1.6 de la Renault

Renault il foloseste pentru a instala in modelele lor incepand cu anul 1999 (Renault Megane, Renault Clio II, Renault Laguna si altele).

Tot ce trebuie sa stii despre masini ca incepator

Tot ce trebuie sa stii despre masini ca incepator

Odata ce ai luat permisul si te numesti sofer, trebuie sa stii cateva lucruri de baza despre masina pe care o vei conduce.

Cum functioneaza masinile hibride?

Cum functioneaza masinile hibride?

Ce este o masina hibrid? Cum functioneaza o masina hibrid? Cum economisesc combustibilul?