Cod eroare OBD2 P0017

Cod eroare OBD2 P0017

Acest cod se refera la eroarea pozitiei arborelui cotit - corelatia pozitiei arborelui cu came ( Cilindrul 1 – Senzorul B ).

Indicator

Codul P0016 indica faptul ca a fost detectata o discrepanta intre pozitia arborelui cotit si senzorul arborelui cu came al emisiilor de gaze de esapament care depasesc valoarea de referinta de 10 grade ( la ralanti ). Nota: “B” identifica arborele cu came, care este amplasat pe partea de evacuare a capului cilindrului.

Setarea parametrilor de cod

Variatiile de cronometrare dintre arborele cu came si arborele cotit care depasesc valoarea de referinta de 10 grade ( la ralanti ) vor avea ca rezultat un cod P0017 stocat in PCM.

Simptome cod eroare OBD2 P0017

Simptomele includ aprinderea la bord a indicatorului luminos, cresterea consumului de combustibil si a performantelor motorului.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0017

Cauzele cele mai probabile pot fi: lant intins, alinierea necorespunzatoare a curelei/ lantului de distributie, inelele de pe arborele cu came sau de pe arborele cotit rupte, cabluri sau conectori defecti sau defecțiuni PCM.

Diagnoza incorecta comuna

Eroarea senzorului de sistem este rara, dar este mai frecventa decat o eroare a PCM, care se intampla foarte rar. Inlocuirea senzorilor, in cazul in care cablajul sau defectiunea conectorului este cauza, este o intamplare destul de frecventa.

Diagnostic cod eroare OBD2 P0017

Arborele cotit și pozitiile arborelui cu came sunt monitorizate cu ajutorul senzorilor electromagnetici. Acesti senzori prezinta gauri in arborele cu came si arborele cotit pentru a asigura intreruperea semnalului in campul electromagnetic. Intreruperile de semnal in campul electromagnetic reprezinta grade diferite de tensiune.

Aceste variatii de tensiune sunt create de rezistenta electromagnetica de 5 volti.

Unii producatori folosesc mai multi senzori de arbori cotiti pentru a alimenta intrari separate de date catre PCM.

In mod obisnuit, aceste intrari de date furnizeaza informatii de cartografiere pentru aprinderea motorului si temporizarea injectarii combustibilului.

Motoarele echipate cu arbori cu came multipli folosesc in general un senzor pentru fiecare arbore cu came in parte.

Alti producatori de automobile folosesc crestaturi taiate in arbori sau noduli care sunt atasati permanent pentru a intrerupe campul electromagnetic.

Adesea, aceste crestaturi sau noduli sunt situate in apropierea spatelui sau mijlocului arborelui, in functie de amplasarea senzorului.

Trebuie sa incepeti o diagnosticare corecta, asigurandu-va ca toti indicatorii de sincronizare ai motorului sunt aliniati corespunzator.

Ventilatoarele si circuitele VVT sau VCT ar trebui testate daca componentele temporizarii se dovedesc a fi aliniate corespunzator si in stare buna de functionare.

O eroare a PCM si a senzorului sunt rare.

Conexiunile electrice si conectorii sunt mai predispusi la esecuri decat senzorii, in special acolo unde sunt prezente urme de uleiuri sau alte fluide corozive. Mai multe instrumente vor ajuta la diagnosticarea cu succes a acestui cod.

Un scaner OBD-II adecvat (sau un cititor de coduri), un volt / ohmmetru digital si un osciloscop vor fi foarte utile in efectuarea cu succes a unui diagnostic.

Un manual de service al producatorului (sau echivalentul) va fi, de asemenea, necesar.

Incepeti diagnosticarea prin verificarea vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurt-circuitele sau corodatele, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a va asigura ca totul este in regula. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului sunt in stare de functionare normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile stocate

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Continuati prin stergerea codului si pornirea autovehiculului pentru a vedea daca acesta revine.Dupa ce codurile sunt sterse, incercati sa reporniti autovehiculul pentru a vedea daca codul revine.Daca codul nu reapare imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare destul de mare pentru a pune un diagnostic si, in cazuri extreme, ar putea sa se agraveze inainte de a se putea pune un diagnostic corect. Dupa deconectarea conectorului de la senzorul afectat, verificati daca exista un semnal de tensiune de referinta (de obicei 5 V) si o masa la capatul conectorului (tasta activa / motorul oprit).

Daca nu este detectata o tensiune de referinta, atunci deconectati conectorul de la PCM si testati toate circuitele pentru rezistenta.

Consultati manualul de service al producatorului pentru modalitatile de conectare, buletinele de service si / sau diagramele de flux care pot fi utile.

Reparati sau inlocuiti circuitele, conectorii sau componentele care nu respecta specificatiile producatorului, dupa cum este necesar.

Dupa efectuarea reparatiilor si a identificarii codurilor porniti autovehiculul pentru a va asigura ca reparatia s-a efectuat cu succes. Daca sunt prezente semnale de referinta pentru tensiune si masa, reconectati senzorul și utilizati osciloscopul pentru a monitoriza modelele formatelor de unda.

Cautati anomalii ale formatelor de unda si inlocuiti senzorul in cauza daca exista.

Daca modelele formatelor de unda nu functioneaza corespunzator, atunci puteti suspecta un PCM defect.

Retineti ca eroarea PCM este rara si inlocuirea acestuia va necesita o noua reprogramare.

Unele aplicatii necesita inlocuirea arborelui cu came si a arborelui cotit.

Consultati manualul de service pentru instructiunile necesare.

Citeste si...
Sunt anvelopele late mai bune?
Sunt anvelopele late mai bune?

Dimensiunea si latimea anvelopelor determina felul in care autovehiculul dumneavoastra va reactiona in diferite situatii. Exista c...

Sunt Auto Hold si Hill Assist la fel?
Sunt Auto Hold si Hill Assist la fel?

Nu orice model de masina beneficiaza de un sistem de oprire automata sau de asistenta la pornirea din rampa, dar cele care au aces...

Sunt motoarele turbo in 3 cilindri bune de ceva?
Sunt motoarele turbo in 3 cilindri bune de ceva?

Din ce in ce mai multi producatori au inceput sa scoata masini cu motoare mici, in 3 pistoane, cu turbina. Fiind mai mici, este le...

Sunt masinile japoneze mai fiabile ca cele nemtesti?
Sunt masinile japoneze mai fiabile ca cele nemtesti?

Producatorii auto japonezi si germani sunt in fruntea listei cand vine vorba de inginerie auto, fara dubii. Multi fani de masini a...