Cod eroare OBD2 P0046

Acest cod se refera la eroarea circuitului electromagnetic de control al intensitatii turbomotorului.

 

Indicator

PCM a detectat o problema anormala in circuitul de comanda al turbocompresorului sau a circuitului de supraincarcare. "A" reprezinta o zona a circuitului sistemului, spre deosebire de o anumita defectiune a unei componente.

 

Setarea parametrilor de cod

Semnalele de tensiune de intrare a senzorilor (primite de catre PCM) care indica un nivel de amplificare mai mic sau mai mare decat cel specificat de catre producator va determina stocarea unui cod si la bord se va aprinde un indicator luminos. PCM recunoaste aceste date ca fiind imposibilitatea de a controla in mod eficient nivelurile de stimulare.

 

Simptome cod eroare OBD2 P0046

Simptomele pot include o eficienta scazuta a consumului de combustibil, zgomotele puternice din turbocompresor, fumul excesiv din teava de esapament, imbacsirea bujiilor, temperatura excesiva a motorului sau a transmisiei si o functionare slaba a motorului. Explozia cilindrului este o alta posibilitate, datorita temperaturilor ridicate ale motorului. Indicatorul de presiune de crestere va prezenta nivele anormale ale presiunii.

 

Cauze comune cod eroare OBD2 P0046

Cele mai frecvente cauze ale acestui cod includ o scurgere de vid la galeria de admisie, un filtru de aer murdar, gura de evacuare este blocata fie pe deschis, fie pe inchis, un intercooler defect, suruburi desprinse intre colectorul de evacuare și turbocompresor, o flansa slabita intre turbocompresor si conducta de admisie, un senzor de tensiune defect, un scurt-circuit la cablaj , conectorii electrici, corodati sau deconectați in circuitul de referinta al senzorului de tensiune de 5 volti sau o defectiune turbo. Defectiunea turbo este, de obicei, cauzata de scurgerile interne de ulei si de restrictiile de alimentare cu ulei. Aceste scurgeri / obstructii contribuie la o alimentare insuficienta cu ulei a arborelui principal al turbocompresorului ducand la craparea carcasei turbionare, la defectarea turbinei, la invartirea (care determina rotorul sa intre in contact cu carcasa) si defectarea lamelelor rotorului.

 

Diagnoza incorecta comuna

Tehnicienii declara ca spalarea necorespunzatoare a tuturor resturilor din sistemul de ulei al turbocompresorului poate duce la defectiunea turbocompresorului. Inlocuirea turbocompresorului fara a testa circuitele electrice este, de asemenea, cauza unor nereguli frecvente.

 

Diagnostic cod eroare OBD2 P0046

 

O diagnoza corecta a acestui cod ar trebui sa inceapa cu o privire de ansamblu asupra sistemului de turbocompresoare. Turbocompresorul este o forma de inductie a aerului fortat. Inductia aerului fortat este un mijloc de a introduce cantitati excesive de aer intr-un motor pentru a promova castigurile de putere.

Atunci cand un motor aspirat in mod natural utilizeaza aerul creat de miscarea pistonului pentru a trage un amestec de combustibil / aer controlat in camerele de combustie ale motorului, motorul de inductie cu aer fortat are aer si combustibil fortat in camerele de combustie folosind un dispozitiv alternativ. Turbocompresorul are rolul de a ajuta la introducerea unei cantitati mai mari de aer pentru a creste puterea unui motor.

Turbocompresoarele sunt compresoare de aer simple, care sunt proiectate pentru a indeplini aceasta sarcina. Turbocompresoarele utilizeaza presiunea de la evacuarea motorului pentru a propulsa rotoarele intr-o carcasa cu doua compartimente. Cele doua camere sunt complet separate una de cealalta. Presiunea de evacuare a motorului transforma rotorul in camera "A", care, la randul sau, roteste turbina in camera "B". Rotorul din camera "B" colecteaza aer proaspat prin sistemul de admisie a turbocompresorului (si intercoolere) si forteaza aerul rece catre motor.

Aerul puternic permite combustibilului sa lucreze mai eficient si ii da o putere mai mare. Evident, odata cu cresterea nivelului turatiei motorului, dispozitivele de inductie a aerului se rotesc si mai repede.

Turbocompresorul tipic nu se invarte pana cand motorul nu ajunge la 1700 pana la 2500 RPM, dar poate funcționa la viteze de 250.000 RPM sub presiune maxima. Sunt necesare turatii excesive pentru ca dispozitivul sa produca o presiune a aerului mai mare decat cea a atmosferei.

Aceste niveluri ridicate de presiune a aerului sunt cunoscute sub denumirea de "cresterea de presiune". Pe masura ce creste presiunea, tensiunea motorului este de asemenea ridicata. Aceste specificatii sunt calculate cu scopul de a evita o defectiune a motorului datorita presiunii excesive sau a reducerii performanțelor motorului datorita presiunii insuficiente a motoarelor echipate cu dispozitive de inductie a aerului fortat.

Atunci cand limitele acestor specificatii sunt incalcate un cod este stocat in PCM si la bord se aprinde un indicator luminos. Cand codul este stocat in PCM si cand la bord se aprinde un indicator luminos problema trebuie investigata imediat. Unele instrumente speciale vor fi necesare pentru a diagnostica eficient acest cod. Acestea includ (dar nu se limiteaza la) un scaner OBD-II, un indicator de presiune de crestere, o pompa de aer de mana, un indicator de aer si un set de indicatoare de cadran. Incepeti diagnosticarea prin verificarea vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurt-circuitele sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a va asigura ca totul este in regula. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului sunt in stare de functionare normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile stocate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod. Continuati prin stergerea codului si pornirea autovehiculului pentru a vedea daca acesta reapare. Dupa ce codurile sunt sterse, incercati sa reporniti autovehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu reapare imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare destul de mare pentru a pune un diagnostic si, in cazuri extreme, ar putea sa se agraveze inainte de a se putea pune un diagnostic corect. 

In continuare, verificati etanseitatea tuturor clemelor furtunului turbo si examinati furtunurile de admisie turbo si intercoolerele pentru depistarea unor eventuale scurgeri sau fisuri. Asigurati-va ca toate furtunurile de admisie a aerului sunt stranse si asezate in ordine. Daca toate furtunurile sunt stranse si asezate in ordine si nu exista fisuri, rupturi sau crapaturi, luati turbocompresorul si incercati sa-l "rotiti" inainte si inapoi pe flansa de admisie. Daca carcasa se misca, strangeti suruburile / piulitele conform cerintelor producatorului. Asezati un dispozitiv de masurare a turatiei, astfel incat acesta sa poata fi observat in timpul actionarii clapetei de acceleratie.

Cu motorul care functioneaza la ralanti, turati repede motorul la aproximativ 5.000 RPM si eliberati brusc acceleratia. Vizualizati indicatorul de turatie deoarece presiunea va creste. Daca da, atunci aveti o defectiune a valvei Wastegate.

In cazul in care presiunea nu reuseste sa creasca suficient, atunci exista un turbocompresor defect sau o problema de evacuare.

Folosind pompa de aer, cuplati manual supapa servomotorului si urmariti recipientul pentru a va asigura ca acesta se deschide si se inchide complet.

Daca valva nu se va deschide complet, ar putea duce la o presiune scazuta. Defectiunea turbocompresorului: dupa ce motorul se raceste, scoateti furtunul de evacuare turbo si examinati-l in interior.

Cautati ulei in interiorul carcasei.
Verificati daca rulmentii sunt defecti.

Acest lucru indica un turbocompresor defect.

Montați indicatorul cadranului astfel incat acesta sa intre in contact cu varful arborelui turbinei si masurati. Masuratorile care depasesc 0.003 sunt considerate excesive.

In cazul in care turbocompresorul si gura de evacuare functioneaza corect, gasiti o sursa constanta de aer de la galeria de admisie si aplicati o masura standard de aer. Daca inca nu ati constatat o problema evidenta, testati circuitul electric si conectorii senzorului de crestere a turbocompresorului.

Confirmati valorile tensiunii si rezistentei, conform specificatiilor producatorului si defectiunilor de reparatie, dupa caz.

 

 

 

Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!

Alte articole recomandate