Cod eroare OBD2 P0060

Cod eroare OBD2 P0060

Acest cod se refera la eroarea rezistentei HO2S la incalzire (senzorul 2 al cilindrului 2).

Indicator

Un senzor de oxigen pentru o anumit cilindru al motorului a trimis un semnal de tensiune care nu se incadreaza in parametrii normali, determinand PCM sa stocheze un cod de eroare si, eventual, sa se aprinda un indicator luminos la bord. B2 reprezinta cilindrul 2 al blocului motorului. S2 va informeaza ca defectiunea se gaseste in senzorul 2 sau senzorul din aval (inainte de convertorul catalitic / catalizator).

Setarea parametrilor de cod

Un nivel de rezistenta universal de 8 ohmi este normal pentru acest circuit special. Variatiile mai mari de 10% in ambele directii vor avea ca rezultat un cod stocat si o lampa ce indica o defectiune. Voltajul circuitului de incalzire ce se suprapune cu tensiunea bateriei, cu o variatie de 10%, aceasta fiind suficienta pentru a initia un cod de eroare memorat in PCM. Motorul care functioneaza (bucla inchisa), citirile senzorului de oxigen, care raman constante pentru o perioada indelungata de timp (de regula, mai mult de 8 secunde), pot cauza stocarea unui cod si aprinderea la bord a unui indicator ce arata o defectiune.

Simptome cod eroare OBD2 P0060

Acestea ar putea include o functionare slaba a motorului, o eficienta scazuta a consumului de combustibil, un fum negru din teava de esapament si aprinderea la bord a unui indicator ce arata o defectiune.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0060

Printre cauzele posibile se numara un senzor de oxigen defect, un conector electric defect la senzorul de oxigen, cablajul defect sau un scurt-circuit al circuitul senzorului de oxigen, presiunea scazuta sau excesiva a carburantului sau un PCM defect ( o defectiune a PCM este mai rara ).

Diagnoza incorecta comuna

Tehnicienii recomanda inlocuirea senzorilor de oxigen, atunci cand exista o functionare slaba a motorului. Inlocuirea incorecta a senzorului de oxigen este, de asemenea, o posibilitate.

Diagnostic cod eroare OBD2 P0060

Pentru ca motorul sa functioneze corect, trebuie prevazut un amestec de combustibil aerian de 14: 7 (aer: combustibil).

Modulul PCM este utilizat pentru controlul livrarii combustibilului, a timpului de aprindere si a impulsului injectorului de combustibil. PCM aduna semnale de intrare de la diferiti senzori de conductivitate a motorului pentru a calcula strategia de livrare a combustibilului. Unul dintre cei mai importanti senzori este senzorul de oxigen incalzit sau senzorul de aer / combustibil. Se utilizeaza pentru a detecta nivelurile de oxigen din sistemul de evacuare. Aceste date informeaza PCM cu privire la modul in care motorul este mai mult sau mai putin performant.

Portiunea “incalzire” a senzorului de oxigen este un circuit electric dedicat exclusiv incalzirii senzorilor de oxigen. Majoritatea senzorilor de oxigen din vehiculele echipate cu OBD-II sunt incalziti. Fiecare senzor de oxigen incalzit are propriul incalzitor integrat. Prin incalzirea senzorului de oxigen utlizand tensiunea electrica, PCM ii permite sa devina operationala mai devreme decat daca s-a incalzit numai cu gaze de esapament. Aceasta reduce emisiile si timpul necesar pentru ca un PCM sa intre in modul de bucla inchisa. Majoritatea senzorilor de oxigen incalziti folosesc o tensiune a bateriei de aproximativ 12,6 pana la 13,8 volti). La unele modele, tensiunea este furnizata printr-un circuit fuzibil. Circuitul senzorului de oxigen incalzit este completat cu un sol furnizat de PCM (cu KOEO sau KOER). Alti producatori folosesc o alimentare controlata de calculator cu o tensiune a bateriei si o suprafata continua. Daca PCM detecteaza o defectiune a tensiunii (sau a rezistentei) circuitului sistemului de incalzire, se va stoca un cod si la bord se va aprinde un indicator luminos. Mai multe instrumente vor ajuta la diagnosticarea cu succes a acestui cod.

Un scaner OBD-II (sau un cititor de coduri) si un volt / ohmmetru digital vor fi de mare ajutor in aplicarea cu succes a unui diagnostic. Un manual de service al producatorului (sau echivalentul) va fi, de asemenea, necesar.

Incepeti diagnosticarea prin verificarea vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor. Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurt-circuitele sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a va asigura ca totul este in regula. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului sunt in stare de functionare normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile stocate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.Continuati prin stergerea codului si pornirea autovehiculului pentru a vedea daca acesta reapare. Dupa ce codurile sunt sterse, incercati sa reporniti autovehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu reapare imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare destul de mare pentru a pune un diagnostic si, in cazuri extreme, ar putea sa se agraveze inainte de a se putea pune un diagnostic corect. Indepartarea senzorului de oxigen poate fi utila, presupunand ca este relativ accesibila. Examinati senzorul pentru identificarea de semne de resturi nedorite sau chiar de decolorarea acestuia. Componentele de siliciu care sunt arse de motor si transportate in sistemul de evacuare pot transmite permanent senzori de oxigen.

Reparati cablajele defecte sau inlocuiti senzorii de oxigen, dupa caz.

Eliminati codurile si testati autovehiculul pentru a va asigura ca repararea s-a realizat cu succes. Daca nu se gaseste nicio problema evidenta, utilizati un scaner pentru a vedea datele stocate. Utilizarea unui volt / ohmmetru digital pentru a obtine date clare este, de asemenea, o metoda acceptabila pentru monitorizarea functiei senzorilor oferindu-va apoi date mai exacte.

Analiza senzorului de oxigen incalzit (convertor pre-catalizator) trebuie sa fluctueze in mod constant intre aproximativ 100 milivolti si 900 milivolti, dupa ce motorul atinge temperatura normala de functionare, iar PCM intra in functionarea de bucla inchisa.

Daca conectorul este defect, reparati-l sau inlocuiti-l dupa cum este necesar si stergeti codurile.

Testați autovehiculul pentru a va asigura ca repararea s-a realizat cu succes. Daca stifturile conectorilor par a fi in forma buna, pregatiti-va sa efectuati testarea rezistentei si a continuitatii pe senzorul de oxigen prin deconectarea conectorului electric.

Daca datele va indica ca senzorul de oxigen nu functioneaza corect, deconectati conectorul si testati senzorul in sine.

Daca circuitul de alimentare a tensiunii bateriei pentru incalzitorul senzorului de oxigen indica “fara rezistenta”, puteti suspecta un senzor de oxigen defect. Testati senzorul de oxigen asa cum este sugerat de producator. Inlocuiti senzorul dupa cum este necesar si apoi stergeti codurile.

Incercati apoi sa conduceti autovehiculul pentru a va asigura ca a fost efectuata o reparatie corecta. Daca senzorul de oxigen respecta specificatiile producatorului, atunci puteti testa circuitele de sistem pentru rezistenta si continuitate prin deconectarea conectorilor electrici de la toate modulele de comanda aferente (in special PCM).

Consultati manualul de service al producatorului si efectuati teste de continuitate si rezistenta pe toate circuitele sistemului. Comparati concluziile reale cu specificatiile producatorului si reparati sau inlocuiti circuitele, componentele sau conectorii, dupa cum este necesar.

Dupa efectuarea reparatiilor, stergeti codurile si porniti autovehiculul pentru a va asigura ca repararea s-a realizat cu succes. Daca circuitele senzorului de oxigen si ale sistemului sunt comparabile cu specificatiile producatorului, puteti suspecta un PCM defect ( sau o alta conexiune ).

Eroarea conexiunii este rara iar inlocuirea acesteia va necesita reprogramarea. Testati tensiunea la circuitele individuale ale incalzitorului senzorului (putere si masa) utilizand o metoda de scadere a tensiunii.

Tensiunile de testare trebuie sa fie apropiate de cea a bateriei complet incarcate.

Citeste si...
Cand ar trebui sa inlocuiesti senzorul de oxigen al masinii tale?
Cand ar trebui sa inlocuiesti senzorul de oxigen al masinii tale?

Autoturismele moderne au in componenta un numar crescut de senzori, fiecare avand un rol foarte important in buna functionare a au...

Cum sa curati Senzorul de Oxigen fara sa-l dai jos de pe masina!
Cum sa curati Senzorul de Oxigen fara sa-l dai jos de pe masina!

În acest articol, vom discuta despre o metodă eficientă și ușoară de curățare a senzorului de oxigen al mașinii dumneavoastră fără...