Cod eroare OBD2 P0066

Cod eroare OBD2 P0066

Acest cod se refera la eroarea circuitului de comanda al injectorului asistat cu aer – nivel scazut.

Indicator

PCM a detectat o defectiune in circuitul de comanda al injectorului asistat cu aer. Solenoidul injectorului asistat de aer face parte din acest circuit.

Setarea parametrilor de cod

Cand modulul PCM detecteaza o valoare de tensiune sau rezistenta care nu se incadreaza intr-o limita normala, un cod va fi memorat si un led la bord se va aprinde indicand o defectiune.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0066

Cele doua cauze cele mai frecvente ale acestui cod care sunt stocate sunt un solenoid de control al injectarii asistat cu aer sau un senzor de oxigen incalzit, in amonte, al cilindrului afectat. Alte cauze pot include scurt-circuite, conectori electrici deteriorati sau corodati sau un PCM defect.

Diagnoza incorecta comuna

Componentele sunt inlocuite uneori in mod eronat atunci cand este necesara o reprogramare. Solenoidele cu comanda ale injectorului asistat de aer sunt deseori inlocuite atunci cand un senzor de oxigen este defect.

Diagnostic cod eroare OBD2 P0066

Sistemul de injectie asistat de aer utilizeaza aerul adunat de la o deschidere alternativa in admisie. Aerul este utilizat pentru a promova atomizarea mai eficienta a combustibilului. Tehnicile de injectie asistate de aer sunt utilizate in cazul unor motoare pe benzina cu aspiratie naturala, precum si al motoarelor diesel.

Este cel mai frecvent in sistemele directe de injectie ale combustibilului. Cele mai multe sisteme de injectie asistate de aer utilizeaza un solenoid pentru a permite (sau interzice) curatarea aerului din exteriorul motorului pentru a intra in zona de pulverizare a injectorului de combustibil, adesea utilizand un efect de “turbionare”. Unele solenoide de comanda sunt montate direct la admisie si au deschideri integrate prin care trece aerul.

Alte sisteme utilizeaza furtunuri de aer conectate la un solenoid montat la distanta pentru a introduce aer mai rece si mai dens in zona de pulverizare a injectorului de carburant.

Indiferent de sistemul utilizat, PCM regleaza debitul de aer si monitorizeaza datele de tensiune, rezistenta si conductivitatea pentru a va asigura ca sistemul functioneaza corect. Un scaner sau un cititor de coduri si un volt / ohmmetru digital vor fi foarte utile in diagnosticarea cu succes a acestui cod. Incepeti diagnosticarea prin verificarea vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurt-circuitele sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a va asigura ca totul este in regula. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului sunt in stare de functionare normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile stocate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, incercati sa reporniti autovehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu reapare imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare destul de mare pentru a pune un diagnostic si, in cazuri extreme, ar putea sa se agraveze inainte de a se putea pune un diagnostic corect. Dupa deconectarea conectorului de la senzorul afectat, verificati daca exista un semnal de tensiune de referinta (de obicei 5 V) si o masa la capatul conectorului (tasta activa / motorul oprit).

Reparati sau inlocuiti circuitele, conectorii sau componentele care nu respecta specificatiile producatorului, dupa cum este necesar.

Retestati sistemul pentru a va asigura ca reparatiile s-au realizat cu succes. Daca codul reapare imediat, verificati cablajul sistemului de injecție asistat de aer al vehiculului dumneavoastra.

Verificati semnalele de tensiune ale solenoidului de injecție a aerului si comparati-le cu specificatiile producatorului.

Reparati circuitele deconectate, scurt-circuitele, dupa caz.

Daca nu exista tensiune, verificati sigurantele si releele sistemului.

Majoritatea sistemelor utilizeaza o alimentare constanta a tensiunii bateriei cu un PCM, furnizand un impuls de masa care activeaza solenoidul si permite aerului sa treaca in camera de combustie.

Cu scanerul conectat, este posibil sa porniti solenoidul manual.

Daca tensiunea conectorului electric al solenoidului este in conformitate cu specificatiile producatorului, utilizati ohmmetrul digital pentru a testa rezistenta solenoidului si pentru a compara rezultatele dumneavoastra cu specificatiile producatorului.

Inlocuiti solenoidul daca nivelurile de rezistenta nu coincid cu specificatiile producatorului. Daca verificati solenoidul, cablajul si conectorii, efectuati un test de rezistenta la circuit si de continuitate.

Deconectati intotdeauna orice verificatoare computerizate legate de circuit inainte de a testa rezistenta.

Reparati sau inlocuiti orice circuite si retestati sistemul pentru a va asigura ca acesta este reparat corect. Daca circuitul sistemului pare sa functioneze normal, puteti suspecta un PCM defect.

O defectiune PCM este rara.

Citeste si...
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...