Cod eroare OBD2 P0068

Cod eroare OBD2 P0068

Acest cod se refera la eroarea corelatiei pozitiei clapetei de acceleratie a colectorului.

Indicator

PCM a detectat un grad excesiv de variatie a valorii senzorului de pozitie a clapetei de acceleratie, triangulat cu senzorul de debit de aer de masa si senzorul de presiune a aerului.

Setarea parametrilor de cod

Cand gradul de acceleratie, debitul de aer, volumul si presiunea aerului din colector difera cu mai mult de 15% din cantitatea mentionata de producator, atunci se va stoca un cod de eroare si la bord se va aprinde un indicator luminos care va arata ca exista o defectiune.

Simptome cod eroare OBD2 P0068

Acestea pot include o acceleratie slaba, cresterea consumului de combustibil si scaderea performantelor motorului. Acestea vor fi, de asemenea, insotite de aprinderea la bord a unui indicator luminos.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0068

Cauzele probabile includ o scurgere de aer mare, o conducta de admisie a aerului crapata sau rupta, un filtru de aer infundat sau un senzor defect TPS, MAF sau MAP. O defectiune PCM este de asemenea posibila, dar rara.

Diagnoza incorecta comuna

Senzorii MAF si / sau MAP sunt adesea diagnosticate in mod eronat atunci cand defectiunea este a senzorului TPS.

Diagnostic cod eroare OBD2 P0068

Incepeti diagnosticarea prin verificarea vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor. Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurt-circuitele sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a va asigura ca totul este in regula. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului sunt in stare de functionare normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile stocate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, incercati sa reporniti autovehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu reapare imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare destul de mare pentru a pune un diagnostic si, in cazuri extreme, ar putea sa se agraveze inainte de a se putea pune un diagnostic corect.

Senzorii TPS functioneaza frecvent in mod normal cand au o temperatura normala de functionare, dar nu functioneaza la rece.

Starea de functionare a motorului si scurgerile de aer trebuie, de asemenea, luate in considerare.

Citeste si...
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...

Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?
Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?

Etrierul este o piesa foarte importanta a sistemului de franare, pentru ca el este cel care actioneaza placutele de frana si le ti...