Cod eroare OBD2 P0069

Cod eroare OBD2 P0069

Acest cod se refera la eroarea presiunii colectorului - corelatia presiunii barometrice.

Indicator

Acest cod indica faptul ca PCM a detectat o problema de corelare intre senzorul de presiune a aerului si tensiunea semnalului senzorului de presiune barometric.

Setarea parametrilor de cod

O problema incorecta de tensiune MAF / BPS a fost detectata pentru o perioada care depaseste mai mult de patru secunde.

Simptome cod eroare OBD2 P0069

Simptomele pot include o slaba acceleratie, cresterea consumului de combustibil si a performantelor motorului. Acestea vor fi, de asemenea, insotite de aprinderea la bord a unui indicator luminos.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0069

Cauzele obisnuite ale acestui cod includ un motor care functioneaza necorespunzator, care necesita reparatii, defectiuni ale motorului, filtru catalitic infundat, senzor PCM defect, MAP sau BPS. O defectiune PCM este de asemenea posibila, dar rara.

Diagnoza incorecta comuna

Deseori, senzorii de presiune a aerului si senzorii de presiune barometrica se inlocuiesc atunci cand o simpla curatare a senzorului de debit de aer poate remedia situatia. Corpurile de corodare si / sau conectorii au fost de asemenea probleme raportate de catre tehnicieni.

Diagnostic cod eroare OBD2 P0069

Multe vehicule echipate cu sisteme de diagnostic OBD-II utilizeaza atat un senzor de presiune a aerului, cat si un senzor de presiune barometric pentru a monitoriza si controla functionarea motorului.Senzorii de presiune a aerului de distributie monitorizeaza presiunea aerului in timpul variatiilor de turatie si a conditiilor de condus.

Senzorii au un tip de rezistenta variabila, cu citiri de tensiune introduse in PCM, in mod constant in timp ce motorul functioneaza.Senzorul de presiune barometric introduce, de asemenea, date in PCM in ceea ce priveste distanta vehiculului deasupra apei.

Daca presiunea aerului din colector nu se incadreaza intr-o anumita cantitate fata de distanta de la nivelul vehiculului deasupra apei, de temperatura motorului, de nivelul RPM al motorului, atunci va fi stocat un cod si se va aprinde la bord un indicator luminos care indica o defectiune.

De asemenea, daca senzorul de presiune barometric nu respecta specificatiile producatorului in ceea ce priveste distanta de deasupra apei si datele privind presiunea aerului colector, un cod va fi stocat si se va aprinde la bord un indicator luminos care indica o defectiune.

Asigurati-va ca motorul este in stare buna de functionare.

Remediati aceste probleme inainte de a diagnostica in mod eronat un cod.

Verificati daca exista un filtru de aer infundat, o teava de admisie a aerului sparta sau decuplata, un filtru catalitic infundat sau scurgeri de aer inainte de a incepe o verificare electrica.

Verificati vizual varful senzorului MAF pentru a verifica daca exista urme de murdarie sau alte resturi.Acest lucru se poate realiza prin indepartare cu ajutorul unui agent chimic aprobat si a unui tampon de bumbac, iar apoi se usuca cu aer comprimat.

Un scaner sau cititor de coduri si un volt / ohmmetru digital vor fi foarte utile in diagnosticarea cu succes a acestui cod. Incepeti diagnosticarea prin verificarea vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor electrici ai sistemului MAP/BPS.

Nu uitati sa verificati furtunurile de aer sa nu aiba gauri, fisuri sau alte discrepante.

Reparati sau inlocuiți componentele deteriorate, deconectate sau corodate si / sau cablurile / conectorii, dupa cum este necesar.

Resetati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a va asigura ca totul este in regula. Daca toate cablurile, conectorii și componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului sunt in stare de functionare normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si porniti motorul.

Retineti toate codurile stocate

Acest lucru se poate dovedi a fi instrumental principal in diagnosticarea cu succes a acestei probleme.Acum, stergeti codurile si incercati sa porniti autovehiculul.

Daca nu se reseteaza niciun cod, este posibil sa aveti o conditie intermitenta si ar putea fi practic imposibil de diagnosticat corect.

In cazuri rare, este posibil ca o conditie sa se agraveze inainte de a se putea face o diagnosticare reusita. Daca codul revine imediat, vizualizati o schema a cablajelor si / sau a conectorului pentru circuitele MAP și BPS ale vehiculului.

Verificati semnalele de tensiune si de masa la senzorii respectivi si comparati rezultatele dumneavoastra cu specificatiile producatorului.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurt-circuitele sau corodate, dupa caz.

Daca nu existaa tensiune, verificati sigurantele si releele sistemului.

Majoritatea sistemelor utilizeaza o sursa constanta de tensiune de referinta pentru senzor (de obicei 5 volti) si un fir de impamantare.

Modulul PCM citeste aceste niveluri diferite de tensiune ca schimbari ale presiunii aerului sau ale presiunii barometrice.

Daca tensiunea conectorului electric al senzorului este in conformitate cu specificatiile producatorului, utilizati ohmmetrul de voltaj digital pentru a testa rezistenta senzorului si pentru a compara rezultatele cu specificatiile producatorului.

Inlocuiti senzorii daca nivelurile de rezistenta nu coincid cu specificatiile producatorului. Daca verificati senzorul, cablajul si conectorii, efectuati un test de rezistenta la circuit si de continuitate.

Deconectati intotdeauna orice verificatoare computerizate legate de circuit inainte de a testa rezistenta.

Reparati sau inlocuiti orice circuite si retestati sistemul pentru a va asigura ca acesta este reparat corect. Daca circuitul sistemului pare sa functioneze normal, puteti suspecta un PCM defect.

O defectiune PCM este rara.

Citeste si...
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...

Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?
Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?

Etrierul este o piesa foarte importanta a sistemului de franare, pentru ca el este cel care actioneaza placutele de frana si le ti...