Acest cod se refera la eroarea senzorului de temperatura a mediului ambiant.
Indicator
Acest cod indica faptul ca PCM a primit un semnal anormal de la senzorul de temperatura a mediului ambiant.
Setarea parametrilor de cod
Orice citire a temperaturii mediului ambiant care depaseste temperatura perceputa a aerului de admisie va determina stocarea unui cod in PCM si la bord se va aprinde un indicator luminos care va arata ca exista o defectiune.
Simptome cod eroare OBD2 P0071
Acestea pot include aprinderea la bord a unui indicator luminos. In unele cazuri, sistemul electronic de control al climatizarii va fi, de asemenea, dezactivat.
Cauze comune cod eroare OBD2 P0071
Cauzele acestui cod includ in mod obisnuit un senzor de temperatura ambiant defect, conectori electrici deconectati, corodati, scurt-circuite. Mizeria sau alte resturi care acopera senzorul de temperatura a mediului ambiant pot afecta, de asemenea, citirile de tensiune de intrare.
Diagnoza incorecta comuna
Senzorii de temperatura ai mediului ambiant sunt frecvent inlocuiti in mod eronat atunci cand cablurile defecte si / sau conectorii sunt cauza principala.
Diagnostic cod eroare OBD2 P0071
Daca vehiculul dumneavoastra este echipat cu un senzor de temperatura ambianta (de obicei, un senzor de rezistenta variabila cu doua sau trei fire), acesta este proiectat sa furnizeze date catre PCM. Senzorul are un fir de tensiune (de obicei un semnal de referinta de 5 volti) si un fir de impamantare. PCM utilizeaza firul de tensiune de referinta pentru a monitoriza temperatura mediului ambiant. Pe masura ce temperatura mediului ambiant creste, rezistenta senzorului scade si creste tensiunea de referinta.
PCM primeste citirile de tensiune de referinta de intrare ca variatii ale temperaturii mediului ambiant si reactioneaza in consecinta.
Daca temperatura mediului ambiant depaseste temperatura aerului de admisie, se stocheaza un cod si se va aprinde la bord un indicator luminos. Veti avea nevoie de un scaner sau de un cititor de coduri si de un ohmmetru digital pentru a diagnostica cu succes acest cod. Incepeti diagnosticarea prin verificarea vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.
Cautati cabluri scurte sau arse si inlocuiti circuitele si conectorii conform cerintelor. Daca cablurile, conectorii si componentele sistemului par a fi in stare normala de functionare, conectati scanerul la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile de eroare stocate.
Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod. Dupa ce codurile sunt sterse, porniti autovehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.
Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare destul de mare pentru a pune un diagnostic si, in cazuri extreme, ar putea sa se agraveze inainte de a se putea pune un diagnostic corect. Continuati prin deconectarea conectorului electric de la senzorul de temperatura a mediului ambiant si testarea tensiunii de referinta. Acest lucru are de obicei 5 volti, dar consultati manualul de service al producatorului pentru a fi sigur.
Daca sunt prezente atat semnalul de referinta, cat si semnalul de masa, testati rezistenta senzorului utilizand diagrama de rezistenta a temperaturii producatorului.
Comparati-va concluziile cu specificatiile producatorului si inlocuiti senzorul daca acesta nu respecta cerintele. Daca senzorul si tensiunea acestuia se incadreazaz in specificatiile acceptabile, deconectati conectorul electric al PCM si rezistenta circuitului de testare intre senzor si PCM.
Reparati sau inlocuiti circuitele de sistem si componentele necesare si retestati sistemul. Daca verificati toate circuitele de sistem si senzorii, puteti depista un PCM defect, dar retineti ca defectiunile PCM sunt rare si ca inlocuirea unui PCM va necesita o reprogramare.