Cod eroare OBD2 P0077

Cod eroare OBD2 P0077

Acest cod se refera la eroarea circuitului solenoidului de control al supapei de admisie – cilindrul 1 ( nivel ridicat ).

Indicator

Acest cod indica o defectiune a sistemului de control electro-hidraulic VCS sau VVT al supapei de admisie a cilindrului 1.

Setarea parametrilor de cod

Orice variatie a tensiunii in sistemul electric VCS sau VVT care depaseste 10% din valoarea de referinta va avea ca rezultat un cod P0077 stocat in PCM.

Simptome cod eroare OBD2 P0077

Simptomele includ aprinderea la bord a indicatorului luminos, cresterea consumului de combustibil si scaderea performantelor motorului.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0077

Cea mai obisnuita cauza a stocarii acestui cod este presiunea scazuta a uleiului. Deoarece sistemul de comanda este actionat cu ajutorul presiunii uleiului, nivelul uleiului si vascozitatea sunt esentiale pentru o functionare normala. Conexiunile electrice si conectorii sunt, de asemenea, cauze obisnuite de ingrijorare, in special in cazul in care sunt prezente scurgerile de lichide. Valva, o eventuala defectiune a solenoidului si a PCM sunt rare, dar posibile.

Diagnoza incorecta comuna

Inlocuirea supapei PCM si / sau a supapei de comanda se efectueaza frecvent, in mod eronat, atunci cand presiunea uleiului este scazuta.

Diagnostic cod eroare OBD2 P0077

Incepeti diagnosticarea prin verificarea vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor. Cautati cabluri scurte sau arse si inlocuiti circuitele si conectorii conform cerintelor. Daca cablurile, conectorii si componentele sistemului par a fi in stare normala de functionare, conectati scanerul la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile de eroare stocate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod. Dupa ce codurile sunt sterse, porniti autovehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare destul de mare pentru a pune un diagnostic si, in cazuri extreme, ar putea sa se agraveze inainte de a se putea pune un diagnostic corect.

Cea mai probabila cauza a acestui cod este nivelul scazut al uleiului, alte cauze incluzand un solenoid de comanda sau un servomotor defect sau o curea de distributie defecta. Verificarea nivelului uleiului de motor si / sau a presiunii acestuia pot detecta cauza corecta a defectiunii. Daca nu sunt detectate anomalii in sistemul de ulei, verificati cablajul electric si conectorii (in special acolo unde exista lichide corozive).

Verificati daca toate componentele temporizarii sunt aliniate corespunzator si ca nivelul uleiului de motor si presiunea uleiului de motor se incadreaza in specificatii corespunzatoare.

Daca aceste verificari par a fi in limite normale, atunci incercati componentele sistemului si tensiunea / rezistenta utilizand valorile de tensiune si de rezistenta de referinta ale producatorului.

Citeste si...
Sunt motoarele turbo in 3 cilindri bune de ceva?
Sunt motoarele turbo in 3 cilindri bune de ceva?

Din ce in ce mai multi producatori au inceput sa scoata masini cu motoare mici, in 3 pistoane, cu turbina. Fiind mai mici, este le...

Sunt masinile japoneze mai fiabile ca cele nemtesti?
Sunt masinile japoneze mai fiabile ca cele nemtesti?

Producatorii auto japonezi si germani sunt in fruntea listei cand vine vorba de inginerie auto, fara dubii. Multi fani de masini a...

Sunt airbagurile si centurile conectate?
Sunt airbagurile si centurile conectate?

Airbagurile si centurile de siguranta sunt cele mai importante doua elemente atunci cand vine vorba despre siguranta ta si a celor...

Sunt cutiile manuale mai ieftin de reparat decat cele automate?
Sunt cutiile manuale mai ieftin de reparat decat cele automate?

Atunci cand vine vorba despre autoturisme, una dintre cele mai semnificative diferente pe care trebuie sa le luam in calcul este t...