Cod eroare OBD2 P0088

Cod eroare OBD2 P0088

Acest cod se refera la eroarea presiunii sistemului de alimentare cu combustibil - nivel prea ridicat.

Indicator

PCM a detectat o citire anormala a presiunii combustibilului, insa o presiune corespunzatoare este necesara pentru o functionare normala a motorului.

Setarea parametrilor de cod

Cand presiunea combustibilului nu se incadreaza intr-o limita prestabilita (asa cum a fost stabilit de producatorul autovehiculului, un cod va fi memorat si un led la bord se va aprinde indicand o defectiune.

Simptome cod eroare OBD2 P0088

Simptomele includ in mod obisnuit pierderea puterii motorului in timp ce se accelereaza, blocarea motorului, precum si un cod de eroare memorat si aprinderea la bord a ledului care indica o defectiune.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0088

Cauzele probabile includ o pompa de combustibil defecta, un filtru de carburant infundat, o defectiune a releului pompei de combustibil sau un senzor de presiune a combusibilului defect. Cablurile electrice deteriorate sau corodate si / sau conectorii electrici sunt, de asemenea, cauze comune ale acestui cod.

Diagnoza incorecta comuna

Multe pompe de combustibil si alte componente au fost inlocuite atunci cand un autovehicul a ramas in totalitate fara combustibilului. Daca indicatorul de nivel al carburantului nu functioneaza corect, probabilitatea acestei diagnosticari gresite va creste.

Diagnostic cod eroare OBD2 P0088

Incepeti diagnosticarea prin verificarea vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor. Cautati cablurile arse si inlocuiti circuitele si conectorii conform cerintelor. Daca cablurile, conectorii si componentele sistemului par a fi in stare normala de functionare, conectati scanerul la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile de eroare stocate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod. Dupa ce codurile sunt sterse, porniti autovehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu reapare imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare destul de mare pentru a pune un diagnostic si, in cazuri extreme, ar putea sa se agraveze inainte de a se putea pune un diagnostic corect.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare destul de mare pentru a pune un diagnostic si, in cazuri extreme, ar putea sa se agraveze inainte de a se putea pune un diagnostic corect.

Daca autovehiculul nu porneste, verificati presiunea carburantului cu ajutorul unui manometru. Comparati citirile cu specificatiile producatorului. Daca se constata ca presiunea combustibilului este prea mica, verificati daca exista combustibil in autovehicul.

Odata ce verificati si constatati ca combustibilul este suficient, ascultati daca pompa de combustibil electric functioneaza corect. Daca pompa de combustibil functioneaza normal si autovehiculul nu porneste, puteti suspecta un filtru de carburant infundat sau o problema cu circuitul injectorului de combustibil (inclusiv PCM).

Daca pompa de carburant nu se aude functionand, utilizati un ciocan de cauciuc pentru a atinge usor partea inferioara a rezervorului de combustibil in timp ce altcineva incearca sa porneasca autovehiculul. Daca autovehiculul porneste in timp ce atingeti usor rezervorul, inseamna ca aveti o pompa de combustibil defecta (aceasta este cea mai simpla metoda de testare). Daca autovehiculul nu porneste, verificati tensiunea bateriei la conectorul pompei de combustibil.

Daca nu exista tensiune, urmati circuitul pompei de combustibil la panoul de sigurante, la releul pompei de combustibil si / sau la PCM. Diagnoza detaliata: multe autovehicule echipate cu sisteme OBD-II utilizeaza un senzor de presiune a combustibilului pentru a monitoriza presiunea acestuia. Senzorul este de tip presiune variabila la rezistenta.

Pe masura ce creste presiunea combustibilului, rezistenta senzorului scade, permitand cresterea tensiunii sistemului. Cand presiunea combustibilului scade, rezistenta senzorului creste, cauzand scaderea tensiunii sistemului.

PCM citeste aceste variatii ale tensiunii sistemului ca presiune a combustibilului si reactioneaza in consecinta. Veti avea nevoie de un scaner sau de un cititor de coduri si de un ohmmetru digital pentru a diagnostica cu succes acest cod.

Incepeti prin deconectarea conectorului electric de la senzorul de presiune si verificarea tensiunii de referinta. Acest lucru este de obicei de 5 volti, dar consultati manualul de service al producatorului pentru a fi sigur. Daca exista un semnal de 5 volti, cu contactul cuplat in pozitia de functionare, atunci verificati firul de impamantare al senzorului.

Daca sunt prezente atat semnalul de referinta, cat si semnalul de masa, testati rezistenta senzorului folosind diagrama de rezistenta a presiunii producatorului.

Comparati-va concluziile cu specificatiile producatorului si inlocuiti senzorul daca acesta nu respecta cerintele. Daca senzorul si tensiunea senzorului se incadreaza in specificatiile acceptabile, deconectati conectorul electric al PCM si rezistenta circuitului de testare intre senzor si PCM.

Reparati sau inlocuiti circuitele de sistem si componentele necesare si retestati sistemul. Daca verificati toate circuitele de sistem si senzorii, puteti suspecta un PCM defect, dar retineti ca defectiunile PCM sunt rare si ca inlocuirea PCM-ului va necesita o reprogramare.

Citeste si...
Ce este combustibilul E10? Consum mai mare, dar performante mai slabe?
Ce este combustibilul E10? Consum mai mare, dar performante mai slabe?

Un nou combustibil a inceput sa apara in benzinarii, in special in strainatate. Astazi vom vorbi despre carburantul denumit E10, u...

Cat combustibil mai ai in rezervor cand masina e pe "rosu"?
Cat combustibil mai ai in rezervor cand masina e pe "rosu"?

Dupa ce martorul de combustibil se aprinde, cat de departe puteti conduce? Raspunsul variaza foarte mult in functie de tipul masin...

Salvezi combustibil daca mergi mai incet?
Salvezi combustibil daca mergi mai incet?

Fiecare sofer care este la inceput de drum a auzit macar o data un sfat din partea instructorului sau o critica din partea parinti...

Cat combustibil consuma romanii pe zi?
Cat combustibil consuma romanii pe zi?

Stii cata benzina si motorina se consuma la noi in tara? Afla in continuare care sunt rezultatele studiului derulat de Centrul de...