Cod eroare OBD2 P0091

Cod eroare OBD2 P0091

Acest cod se refera la eroarea circuitului de comanda a regulatorului de presiune al combustibilului – nivel scazut.

Indicator

Acest cod este stocat cand este detectata o citire anormala de presiune in circuitul electronic al regulatorului volumului de combustibil. Acest tip de cod indica faptul ca regulatorul de presiune al combustibilului regleaza cantitatea de combustibil livrata la injectoarele de combustibil.

Setarea parametrilor de cod

Cand presiunea combustibilului nu se incadreaza intr-o limita prestabilita (asa cum a fost stabilit de producatorul autovehiculului ), un cod va fi memorat si un led la bord se va aprinde indicand o defectiune. Unele modele necesita mai multe cicluri de defectiuni, pentru ca un led la bordsa se aprinda.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0091

Cauzele probabile includ un regulator electronic de presiune al combustibilului defect, o pompa de combustibil defecta, un filtru de carburant infundat, o presiune scazuta a combustibilului, un defect al releului pompei de combustibil sau un senzor defect. Cablurile electrice deteriorate sau corodate, scurt-circuitele si / sau conectorii electrici sunt, de asemenea, cauze comune ale acestui cod care este stocat. Defectiuni la circuitele de sistem si la alte componente sunt comune in această zona a motorului.

Diagnoza incorecta comuna

Adesea, regulatorul de presiune al combustibilului este inlocuit in mod eronat cand senzorul de alimentare cu combustibil este defect. Tehnicienii spun ca multe pompe de combustibil si alte componente au fost inlocuite atunci cand un autovehicul a ramas in totalitate fara combustibilului. Daca indicatorul de nivel al carburantului nu functioneaza corect, probabilitatea acestei diagnosticari gresite va creste.

Diagnostic cod eroare OBD2 P0091

Regulatorul electronic de presiune a combustibilului este utilizat pentru a mentine o presiune constanta a combustibilului.

Puterea este furnizata regulatorului prin modulul PCM (sau modulul de livrare a combustibilului impreuna cu PCM), iar presiunea combustibilului este monitorizata de PCM prin intermediul senzorului de presiune.

Deoarece senzorul de presiune al alimentarii cu combustibil introduce date catre PCM, variatiile de tensiune (de la iesirea PCM la regulatorul de presiune al combustibilului comandat electronic) comanda regulatorului de presiune a combustibilului sa restrictioneze sau sa permita combustibilul, după cum este necesar.

Alte semnale de intrare de la diferiti senzori de motor sunt, de asemenea, utilizati de PCM pentru a dezvolta o strategie de livrare a combustibilului.

Pe masura ce tensiunea din PCM creste, dispozitivul de actionare a regulatorului de presiune al combustibilului permite presiunea din pompa de combustibil si, deoarece tensiunea (de la PCM) este prea mica, presiunea combustibilului este limitata. Mai multe instrumente vor contribui la diagnosticarea cu succes a acestui cod.

Un scaner OBD-II corespunzator (sau un cititor de coduri), un volt / ohmmetru digital si un indicator de presiune a carburantului vor fi foarte utile in realizarea cu succes a unui diagnostic. Incepeti cu o inspecție vizuala a tuturor cablajelor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate sau corodatele, dupa caz.

Retestati sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate cu succes. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod. Continuati prin stergerea codului si repornirea autovehiculului pentru a vedea daca acesta reapare. Acest lucru va va ajuta sa determinati daca disfunctia este sau nu intermitenta.

Asigurati-va ca motorul este umplut la nivelul corespunzator cu ulei de motor adecvat. Dupa ce codurile sunt sterse, incercati sa conduceti autovehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu reapare imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare destul de mare pentru a pune un diagnostic si, in cazuri extreme, ar putea sa se agraveze inainte de a se putea pune un diagnostic corect. Conectati manometrul la locatia corespunzatoare conform recomandarilor producatorului si rotiti cheia in pozitia ON.

Respectati presiunea combustibilului si comparati rezultatele dumneavoastra cu specificatiile producatorului gasite in manualul de service.

Daca presiunea combustibilului mentine un nivel care se incadreaza in specificatiile producatorului, puteti suspecta un senzor de presiune de combustibil defect sau PCM. Daca presiunea combustibilului este insuficienta, exista probabil o problema cu pompa de carburant sau filtrul de combustibil.

Daca autovehiculul nu porneste, verificati presiunea carburantului cu ajutorul unui manometru. Comparati citirile cu specificatiile producatorului. Daca se constata ca presiunea combustibilului este prea mica, verificati daca exista combustibil in autovehicul.

Odata ce verificati si constatati ca este suficient combustibil, ascultati daca pompa de combustibil electric functioneaza corect. Daca pompa de combustibil functioneaza normal si autovehiculul nu porneste, puteti suspecta un filtru de carburant infundat sau o problema cu circuitul injectorului de combustibil (inclusiv PCM). Daca pompa de carburant nu se aude functionand, utilizati un ciocan de cauciuc pentru a atinge usor partea inferioara a rezervorului de combustibil in timp ce altcineva incearca sa porneasca autovehiculul. Daca autovehiculul porneste in timp ce atingeti usor rezervorul, inseamna ca aveti o pompa de combustibil defecta (aceasta este cea mai simpla metoda de testare).

Daca autovehiculul nu porneste, verificati tensiunea bateriei la conectorul pompei de combustibil.

Daca nu exista tensiune, urmati circuitul pompei de combustibil la panoul de sigurante, la releul pompei de combustibil si / sau la PCM. Diagnoza detaliata: multe autovehicule echipate cu sisteme OBD-II utilizeaza un senzor de presiune a combustibilului pentru a monitoriza presiunea acestuia. Senzorul este de tip presiune variabila la rezistenta. Pe masura ce creste presiunea combustibilului, rezistenta senzorului scade, permitand cresterea tensiunii sistemului. Cand presiunea combustibilului scade, rezistenta senzorului creste, cauzand scaderea tensiunii sistemului.

PCM citeste aceste variatii ale tensiunii sistemului ca presiune a combustibilului si reactioneaza in consecinta. Veti avea nevoie de un scaner sau de un cititor de coduri si de un ohmmetru digital pentru a diagnostica cu succes acest cod.

Incepeti prin deconectarea conectorului electric de la senzorul de presiune si verificarea tensiunii de referinta. Acest lucru este de obicei de 5 volti, dar consultati manualul de service al producatorului pentru a fi sigur. Daca exista un semnal de 5 volti, cu contactul cuplat in pozitia de functionare, atunci verificati firul de impamantare al senzorului.

Daca sunt prezente atat semnalul de referinta, cat si semnalul de masa, testati rezistenta senzorului folosind diagrama de rezistenta a presiunii producatorului.

Comparati-va concluziile cu specificatiile producatorului si inlocuiti senzorul daca acesta nu respecta cerintele. Daca senzorul si tensiunea senzorului se incadreaza in specificatiile acceptabile, deconectati conectorul electric al PCM si rezistenta circuitului de testare intre senzor si PCM.

Reparati sau inlocuiti circuitele de sistem si componentele necesare si retestati sistemul. Daca verificati toate circuitele de sistem si senzorii, puteti suspecta un PCM defect, dar retineti ca defectiunile PCM sunt rare si ca inlocuirea PCM-ului va necesita o reprogramare.

Daca regulatorul de presiune al combustibilului nu respecta specificatiile producatorului, inlocuiti-l apoi stergeti codurile si incercati sa conduceti autovehiculul pentru a va asigura ca reparatia fost finalizata cu succes. Daca testarea regulatorului de presiune a combustibilului demonstreaza ca se incadreaza in specificatiile producatorului, deconectati conectorii electrici de la regulator si verificati tensiunea de referinta.

Apoi, conectati conectorul electric inapoi la regulatorul de presiune al combustibilului si monitorizati tensiunea cablului de semnal cu ajutorul unui ohmmetru digital de voltaj.

Comparati-va concluziile cu specificatiile producatorului si inlocuiti regulatorul de presiune al combustibilului daca tensiunea semnalului nu corespunde.

Daca semnalul de intrare al PCM se dovedeste a se incadra in specificatiile producatorului si scanerul prezinta o nota contradictorie, deconectati conectorul de la regulatorul de presiune al combustibilului, senzorul de presiune a combustibilului si toate modulele de comanda aferente. Efectuati un test de continuitate si de rezistenta pe toate circuitele si comparati constatarile cu specificatiile producatorului. Reparati sau inlocuiti circuitele de sistem, conectorii si / sau componentele conform cerintelor si stergeti codurile.

Incercati sa conduceti autovehiculul pentru a garanta o reparatie cu succes. Daca toate circuitele de sistem respecta specificatiile producatorului, puteti suspecta un controlor defect de livrare a combustibilului sau un PCM.

Esecul unuia dintre aceste tipuri de controloare este rar si va necesita o reprogramare.

Articole similare

Acest cod se refera la eroarea circuitului de control al incalzitorului HO2S, este ridicat, (cilindrul 2 – senzorul 3).

Acest cod se refera la eroarea sincronizarii solenoidului de schimbare a treptelor de viteza - performanta slaba.

Motorul Nissan HR16DE este rezultatul evolutiei motorului K4M de la Renault. Vehiculele Renault au fost echipate si cu acest motor, dar sub alt nume - H4M.

Acest cod se refera la eroarea modulului de control al injectorului de combustibil.