Cod eroare OBD2 P0099

Cod eroare OBD2 P0099

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de temperatura a aerului de admisie – circuit intermitent.

Indicator

Acest cod indica faptul ca PCM a detectat o valoare a tensiunii care nu se incadreaza in parametrii normali pentru circuitul senzorului de temperatura aerului de admisie.

Setarea parametrilor de cod

O valoare de tensiune sau rezistenta care depaseste o variatie mai mare de 10% a tensiunii de referinta a producatorului va determina stocarea unui cod de eroare si aprinderea la bord a unui indicator luminos care va arata ca exista o defectiune.

Simptome cod eroare OBD2 P0099

Acestea pot include stocarea unui cod si aprinderea la bord a unui indicator luminos.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0099

Cea mai comuna cauza a acestui cod este un senzor IAT care a fost lasat deconectat dupa inlocuirea filtrului de aer. Alte cauze posibile sunt un senzor IAT defect (de obicei in apropierea carcasei filtrului de aer), cabluri sau conectori defecti, un PCM defect.

Diagnoza incorecta comuna

Eroarea senzorului IAT este rara si majoritatea problemelor pot fi cauzate de un conector electric deconectat.

Diagnostic cod eroare OBD2 P0099

Daca vehiculul dumneavoastra este echipat cu un senzor de temperatura a aerului de admisie ( de obicei, un senzor de rezistenta variabila cu doua sau trei fire ), acesta este proiectat pentru a furniza PCM si modulul de comanda al caroseriei. Senzorul are un cablu de tensiune ( de obicei un semnal de referinta de 5 volti ) si un fir de impamantare. PCM utilizeaza firul de tensiune de referinta pentru a monitoriza temperatura aerului de admisie. Pe masura ce temperatura aerului de admisie creste, rezistenta senzorului scade si creste tensiunea de referinta. Cand aerul de admisie este rece, rezistenta senzorului este ridicata, conducand tensiunea de referinta catre PCM. PCM primeste citirile de tensiune de referinta de intrare ca variatii ale temperaturii aerului de admisie si reactioneaza in consecinta.

Daca temperatura aerului de admisie este prea mare, se va stoca un cod si la bord se va aprinde un indicator luminos. Veti avea nevoie de un scaner sau de un cititor de coduri si de un ohmmetru digital pentru a diagnostica cu succes acest cod.

Incepeti diagnosticarea prin verificarea vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor. Cautati cabluri scurte sau arse si inlocuiti circuitele si conectorii conform cerintelor. Daca cablurile, conectorii si componentele sistemului par a fi in stare normala de functionare, conectati scanerul la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile de eroare stocate. Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti autovehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu reapare imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare destul de mare pentru a pune un diagnostic si, in cazuri extreme, ar putea sa se agraveze inainte de a se putea pune un diagnostic corect. Continuati prin deconectarea conectorului electric de la senzorul de temperatura a aerului si testarea tensiunii de referinta.

Acest lucru are de obicei 5 volti, dar consultati manualul de service al producatorului pentru a fi sigur. Daca sunt prezente atat semnalul de referinta, cat si semnalul de masa, testati rezistenta senzorului utilizand diagrama de rezistenta a temperaturii producatorului.

Comparati-va concluziile cu specificatiile producatorului si inlocuiti senzorul daca acesta nu respecta cerintele. Daca senzorul si tensiunea acestuia se incadreazaz in specificatiile acceptabile, deconectati conectorul electric al PCM si rezistenta circuitului de testare intre senzor si PCM.

Reparati sau inlocuiti circuitele de sistem si componentele necesare si retestati sistemul. Daca verificati toate circuitele de sistem si senzorii, puteti depista un PCM defect, dar retineti ca defectiunile PCM sunt rare si ca inlocuirea unui PCM va necesita o reprogramare.

Citirea temperaturii trebuie sa se situeze la o distanta de 50 de grade una de cealalta. Daca citirile de temperatura nu coincid cu specificatiile producatorului, scoateti senzorul si testati-l in aerul inconjurator.

Citeste si...
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...