Cod eroare OBD2 P0103

Cod eroare OBD2 P0103

Acest cod se refera la eroarea circuitului MAF a fluxului de aer de masa ( nivel ridicat ).

Indicator

Acest cod indica faptul ca tensiunea MAF a fost detectata pentru o perioada care depaseste continuu patru secunde.

Setarea parametrilor de cod

O tensiune MAF a fost detectata pentru o perioada care depaseste continuu patru secunde. Aceasta citire este masurata fata de tensiunea de referinta a producatorului.

Simptome cod eroare OBD2 P0103

Simptomele includ in mod obisnuit pierderea puterii motorului in timp ce se accelereaza, eficienta redusa a combustibilului si aprinderea la bord a ledului care indica o defectiune.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0103

Cauzele obisnuite ale acestui cod sunt o priza deconectata de la senzorul MAF, umiditatea sau murdaria care au afectat banda MAF, un MAF defect, o conducta de admisie a aerului fisurata sau rupta, un filtru de aer infundat sau un PCM defect. Defectiunile PCM sunt rare.

Diagnoza incorecta comuna

Deseori, senzorii MAF sunt inlocuiti atunci cand nu este necesar. Cablurile corodate si / sau conectorii au fost de asemenea probleme raportate de catre tehnicieni.

Diagnostic cod eroare OBD2 P0103

Incepeti diagnosticarea prin verificarea vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor. Cautati cablurile arse si inlocuiti circuitele si conectorii conform cerintelor. Daca cablurile, conectorii si componentele sistemului par a fi in stare normala de functionare, conectati scanerul la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile de eroare stocate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod. Dupa ce codurile sunt sterse, porniti autovehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu reapare imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare destul de mare pentru a pune un diagnostic si, in cazuri extreme, ar putea sa se agraveze inainte de a se putea pune un diagnostic corect. Verificati daca exista o functionare defectuoasa a circuitelor sistemului MAF sau o problema la alimentarea insuficienta cu aer in motor.

Verificati daca exista un filtru de aer infundat, o teava de admisie a aerului sparta sau o scurgere de aer inainte de a incepe o diagnosticare electrica. Daca se constata ca aceste elemente sunt in stare de functionare corecta, verificati puterea senzorului MAF, precum si tensiunea senzorului la PCM. Verificati vizual firul MAF pentru a se determina daca exista semne de murdarie sau alte resturi.

Acest lucru poate fi indepartat prin folosirea cu atentie a unui detergent chimic aprobat si a unui tampon de bumbac, apoi prin suflarea cu aer comprimat.

Citeste si...
Sunt cauciucurile cu profil redus mai predispuse la explozie sau la a fi gaurite?
Sunt cauciucurile cu profil redus mai predispuse la explozie sau la a fi gaurite?

Anvelopele cu profil redus devin din ce in ce mai obisnuite, deoarece producatorii construiesc vehicule sau ofera optiuni potrivit...

Sunt anvelopele late mai bune?
Sunt anvelopele late mai bune?

Dimensiunea si latimea anvelopelor determina felul in care autovehiculul dumneavoastra va reactiona in diferite situatii. Exista c...

Sunt Auto Hold si Hill Assist la fel?
Sunt Auto Hold si Hill Assist la fel?

Nu orice model de masina beneficiaza de un sistem de oprire automata sau de asistenta la pornirea din rampa, dar cele care au aces...

Sunt motoarele turbo in 3 cilindri bune de ceva?
Sunt motoarele turbo in 3 cilindri bune de ceva?

Din ce in ce mai multi producatori au inceput sa scoata masini cu motoare mici, in 3 pistoane, cu turbina. Fiind mai mici, este le...