Cod eroare OBD2 P0113

Cod eroare OBD2 P0113

Cod eroare OBD2 P0113

Acest cod de eroare se refera la defectiunea circuitului senzorului de temperatura a aerului de admisie - nivel ridicat.

Indicator

Acest cod indica faptul ca PCM a detectat o valoare a tensiunii care nu se incadreaza in parametrii normali pentru circuitul senzorului de temperatura a aerului de admisie.

Setarea parametrilor de cod

PCM a detectat o modificare a circuitului de semnal al senzorului IAT care este mai mare decat valoarea acceptata sau o modificare care a avut loc intr-o perioada de timp mai scurta decat cea normala. In aplicatiile care utilizeaza mai multi senzori de temperatura a aerului de admisie, orice tensiune sau citiri care depasesc un numar predeterminat de grade ( in variatie unul fata de altul), vor determina stocarea unui cod in PCM si, ulterior, un led se va aprinde la bord. Unele modele vor necesita mai multe cicluri de defectiuni pentru ca un led sa se aprinda la bord. 

Simptome cod eroare OBD2 P0113

Simptomele pot include cresterea consumului de combustibil si a performantelor motorului. Acestea vor fi, de asemenea, insotite de aprinderea la bord a unui indicator luminos care indica ca exista o defectiune.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0113

Cea mai comuna cauza a acestui cod este un senzor IAT care a fost lasat deconectat dupa inlocuirea filtrului de aer. Alte cauze posibile sunt un senzor IAT defect (de obicei in apropierea carcasei filtrului de aer), cabluri electrice sau conectori defecti, un PCM defect.

Diagnoza incorecta comuna

O eroare sau o defectiune a senzorului IAT este rara si majoritatea problemelor pot fi cauzate de un conector electric deconectat.

Diagnostic cod eroare OBD2 P0113

Motorul este echipat cu un senzor de temperatura a aerului de admisie ( de obicei, un senzor de rezistenta variabila cu doua sau trei fire ) care ofera date catre PCM.

Unele vehicule sunt echipate cu mai multi senzori de temperatura a aerului de admisie.

Senzorul principal de temperatura a aerului de admisie este situat, de obicei, in conducta de admisie a aerului, care se afla intre carcasa filtrului de aer si corpul clapetei de acceleratie.

Senzorul secundar de temperatura a aerului de admisie este amplasat in mod obisnuit intr-o zona cu debit mare a galeriei de admisie.

Indicatiile de temperatura sunt introduse in PCM.

Daca PCM detecteaza citiri diferite intre cei doi senzori, un cod va fi stocat si un led se va aprinde la bord care va indica o defectiune.

Senzorii au un cablu de tensiune ( de obicei un semnal de referinta de 5 volti) si un fir de impamantare.

PCM utilizeaza firul de tensiune de referinta pentru a monitoriza temperatura aerului de admisie.

Pe masura ce creste temperatura aerului de admisie ( impreuna cu temperatura ambianta si cea a motorului ), rezistenta senzorului scade si creste tensiunea de referinta.

Atunci cand temperatura aerului de admisie este rece, rezistenta senzorului creste, tensiunea de referinta scade.

PCM primeste citirile de tensiune de referinta de intrare ca variatii ale temperaturii aerului de admisie si reactioneaza in consecinta.

Daca variatiile temperaturii aerului de admisie sunt excesive ( sau difera foarte mult de specificatiile producatorului ), un cod este stocat si un led se va aprinde la bord. Un scaner sau un cititor de coduri, un ohmmetru digital de volt si accesul la schema de cablare a producatorului vor fi necesare pentru a diagnostica cu succes acest cod.

Incepeti diagnosticarea cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, corodate sau scurt-circuitele, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a va asigura ca totul este in regula. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) sistemului apar in ordine corecta, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Daca codul nu reapare imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare destul de mare pentru a pune un diagnostic si, in cazuri extreme, ar putea sa se agraveze inainte de a se putea pune un diagnostic corect.

Acest lucru este de obicei de 5 volti, dar consultati manualul de service al producatorului pentru a fi sigur.

Daca exista un semnal de 5 volti cu contactul pornit, verificati firul de impamantare al senzorului.

Daca sunt prezente atat semnalul de referinta, cat si semnalul de masa, testati rezistenta senzorului utilizand diagrama de rezistenta a temperaturii producatorului.

Comparati-va concluziile cu specificatiile producatorului si inlocuiti senzorul daca acesta nu respecta cerintele.

Stergeti codurile si incercati sa porniti autovehiculul pentru a va asigura ca reparatia s-a efectuat cu succes.

Daca senzorul si tensiunea la senzor se incadreaza in parametrii normali, deconectati conectorul electric al PCM si rezistenta circuitului de testare intre senzor si PCM.

Reparati sau inlocuiti circuitele de sistem si componentele conform cerintelor.

Stergeti codurile si incercati sa reporniti autovehiculul pentru a va asigura ca reparatia s-a efectuat cu succes. Verificand toate circuitele de sistem si senzorii, puteti suspecta un PCM defect, dar retineti ca defectiunile PCM sunt rare si ca inlocuirea lui va necesita o reprogramare.

Articole similare
Cod eroare OBD2 P2043

Cod eroare OBD2 P2043

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului injectorului reductor de temperatura - performanta slaba.

Despre motorul Mazda MZR 2.5L

Despre motorul Mazda MZR 2.5L

Acest motor pe benzina cu patru cilindri de 2,5 litri este o versiune actualizata a motorului de 2,3 litri L3-VE apartinand seriei L a lui Mazda.

Despre motorul Volkswagen Audi 2.0 TDI PD

Despre motorul Volkswagen Audi 2.0 TDI PD

TDI-ul de 2.0 litri a fost primul motor diesel Volkswagen cu patru supape pe cilindru utilizat in 2004 pe Golf si Passat.

Motorul Volkswagen Audi 3.6 FSI VR6

Motorul Volkswagen Audi 3.6 FSI VR6

Motorul VW 3.6 FSI este un motor de 3,6 litri VR6 (familie ingusta V EA390). Acesta a fost introdus pentru prima data in Audi Q7 in 2005.