Cod eroare OBD2 P0118

Cod eroare OBD2 P0118

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului ECT – nivel ridicat.

Indicator

Acest cod indica faptul ca PCM a detectat o citire a tensiunii de la senzorul sau circuitul ECT mai mare decat cea inscrisa in parametrii normali.

Setarea parametrilor de cod

Tensiunea circuitului senzorului de temperatura a motorului care depaseste variatiile mai mari de 10% din tensiunea / rezistenta de referinta a producatorului va cauza stocarea unui cod si aprinderea la bord a unui led care arata ca exista o defectiune.

Simptome cod eroare OBD2 P0118

Se va memora un cod de eroare si se va aprinde la bord un led care arata ca exista o defectiune.

Cauze comune cod eroare OBD2 P01198

Printre posibilele cauze ale acestui cod se numara conectorul electric al senzorului ECT, circuitul defect al circuitelor ECT, senzorul ECT defect, lichidul de racire la un nivel scazut sau un PCM defect. Defectiunile PCM sunt rare.

Diagnoza incorecta comuna

La prima vedere senzorul ECT pare a fi problema din cauza, probabil, a cablurilor electrice rupte sau corodate. Majoritatea modelelor utilizeaza, de asemenea, senzori de temperatura separati pentru ecartament si pentru intrarile PCM, iar inlocuirea senzorului necorespunzator poate reprezenta, de asemenea, un mare pericol.

Diagnostic cod eroare OBD2 P0118

Motorul este echipat cu un senzor de temperatura (de obicei, un senzor de rezistenta variabila cu doua sau trei fire), care furnizeaza datele catre PCM. Senzorul are un cablu de tensiune (de obicei un semnal de referinta de 5 volti) si un fir de impamantare.

PCM utilizeaza firul de tensiune de referinta pentru a monitoriza temperatura motorului.

Cand temperatura motorului creste, rezistenta senzorului scade si creste tensiunea de referinta. Cand motorul este rece, rezistenta senzorului creste, iar tensiunea de referinta scade.

PCM primeste citirile de tensiune de referinta de intrare ca variatii ale temperaturii motorului si reactioneaza in consecinta.

Daca temperatura motorului este mult prea mare, se stocheaza un cod se va aprinde la bord un led care arata ca exista o defectiune. Orice vehicul, caruia motorul i s-a supraincalzit excesiv, trebuie supus unui diagnostic aprofundat al sistemului de racire a motorului inainte de efectuarea oricaror reparatii.

In majoritatea cazurilor, acest diagnostic trebuie sa includa un test de blocare chimica preventiva.

Acest test utilizeaza un dispozitiv special de aplicare pentru a capta aburul din sistemul de racire a motorului in care un agent chimic reactioneaza la orice hidrocarburi gasite in acesta.

Prin testarea hidrocarburilor in sistemul de racire a motorului, tehnicianul poate sa se asigure ca, inlocuirea unor componente cum ar fi termostatul, pompa de apa, furtunurile de racire sau radiatorul, va remedia in mod eficient starea de supraincalzire prin excluderea capului cilindrului sau garnitura capului cilindrului.

Dupa ce a fost eliminata posibilitatea blocarii unui bloc motor sau a unui cilindru defect, corectarea problemei poate fi simpla prin utilizarea unui tester de presiune al sistemului de racire pentru a localiza o scurgere de lichid de racire si apoi pentru a le repara.

Daca nu se gasesc scurgeri de lichid de racire, puteti suspecta termostatul, ventilatorul de racire sau radiatorul ( circulatia ). Daca motorul pare sa fie in stare buna de functionare si nu pare sa fie supraincalzit, puteti suspecta un senzor de temperatura al motorului defect.

Un scaner sau un cititor de coduri, un ohmmetru digital de volt si accesul la schema de cablare a producatorului vor fi necesare pentru a diagnostica cu succes acest cod.

Incepeți diagnosticarea cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, corodate sau scurt-circuitele, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a va asigura ca totul este in regula. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) sistemului apar in ordine corecta, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Acest lucru este de obicei de 5 volti, dar consultati manualul de service al producatorului pentru a fi sigur. Daca exista un semnal de 5 volti cu contactul pornit, verificati firul de impamantare al senzorului. Daca sunt prezente atat semnalul de referinta, cat si semnalul de masa, testati rezistenta senzorului utilizand diagrama de rezistenta a temperaturii producatorului. Comparati-va concluziile cu specificatiile producatorului si inlocuiti senzorul daca acesta nu respecta cerintele.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti autovehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu reapare imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare destul de mare pentru a pune un diagnostic si, in cazuri extreme, ar putea sa se agraveze inainte de a se putea pune un diagnostic corect.

Reparati sau inlocuiti circuitele de sistem si componentele conform cerintelor.

Stergeti codurile si incercati sa reporniti autovehiculul pentru a va asigura ca reparatia s-a efectuat cu succes. Verificand toate circuitele de sistem si senzorii, puteti suspecta un PCM defect, dar retineti ca defectiunile PCM sunt rare si ca inlocuirea lui va necesita o reprogramare.

Citeste si...
Cat de des ar trebui sa schimbi lichidul de racire?
Cat de des ar trebui sa schimbi lichidul de racire?

Lichidul de racire este unul dintre cele mai importante lichide din angrenajul unui autoturism. Atunci cand acesta lipseste sau nu...

Poti pune apa simpla, fara antigel, in sistemul de racire?
Poti pune apa simpla, fara antigel, in sistemul de racire?

Probabil orice sofer s-a intrebat macar o data daca nu poate sa completeze cu apa in loc de antigel, fie din dorinta de a face eco...