Cod eroare OBD2 P0123

Cod eroare OBD2 P0123

Acest cod se refera la eroarea senzorului / comutatorului pozitiei clapetei de acceleratie – circuit ridicat.

Indicator

Acest cod indica faptul ca PCM a detectat o valoare a tensiunii circuitului TPS “A” care este mai mare decat in mod normal.

Setarea parametrilor de cod

Variatiile de tensiune / rezistenta care depasesc 10% din tensiunea de referinta specificata de producator ( cu acceleratia in orice pozitie data in comparatie cu turatia motorului ) vor determina stocarea unui cod de eroare si aprinderea la bord a unui led care indica o defectiune.

Simptome cod eroare OBD2 P0123

Simptomele includ in mod obisnuit fum negru la pornire, pierderea puterii motorului in timp ce se accelereaza, eficienta redusa a combustibilului si aprinderea la bord a ledului care indica o defectiune.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0123

Printre posibilele cauze ale acestui cod se numara un conector electric TPS rupt, cablajul defect al circuitelor TPS, TPS defect sau necorespunzator, corpul de acceleratie defect sau un PCM defect.

Diagnoza incorecta comuna

Adesea, senzorul TPS este inlocuit in mod eronat atunci cand fata conectorului electric a fost contaminata cu umiditate.

Diagnostic cod eroare OBD2 P0123

PCM primeste o citire a tensiunii de iesire variabila (de obicei intre 5 si 5,0 volti) de la senzorul de pozitie a clapetei de acceleratie.

Acest semnal de iesire ajuta PCM sa determine modul in care corpul clapetei a fost deschis ( si trebuie sa fie deschis ) pentru a atinge nivelul de RPM dorit.

Majoritatea senzorilor moderni ai pozitiei clapetei de acceleratie sunt din gama celor fara contact si includ senzori de efect, senzori de stil magnetorezistiv si senzori inductivi. Mai multe instrumente se vor dovedi benefice in diagnosticarea cu succes a problemei care a dus la eroarea acestui cod.

Un scaner, un volt / ohmmetru digital, un osciloscop si un manual de service al producatorului ( sau un echivalent ) vor fi foarte utile. Incepeti diagnosticarea prin verificarea vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Cautati cablurile arse si inlocuiti circuitele si conectorii conform cerintelor.

Daca cablurile, conectorii si componentele sistemului par a fi in stare normala de functionare, conectati scanerul la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile de eroare stocate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti autovehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu reapare imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare destul de mare pentru a pune un diagnostic si, in cazuri extreme, ar putea sa se agraveze inainte de a se putea pune un diagnostic corect. Pentru a testa tensiunea de iesire a senzorului de pozitie a clapetei de acceleratie, masurati citirea tensiunii de semnal la fata conectorului atunci cand activati manual corpul clapetei.

Setarea senzorului de pozitie a reglajului de acceleratie este, de asemenea, esentiala pentru o functionare corecta ( daca este prevazuta cu un senzor reglabil ). Daca senzorul de pozitie a clapetei se inchide, deconectati conectorul de la senzorul de pozitie al clapetei de acceleratie si de la oricare dintre elementele de comanda aferente.

Efectuati un test de continuitate si de rezistenta pe toate circuitele conexe si reparati sau inlocuiti circuitele deschise sau scurt-circuitele, dupa cum este necesar.

Verificati intotdeauna codurile si testati vehiculul pentru a va asigura ca reparatia s-a efectuat cu succes. Daca toate circuitele de sistem si senzorul de pozitie al clapetei de acceleratie se dovedesc a fi in limitele valorilor normale, atunci puteti suspecta un PCM defect.

Retineti ca o defectiune a PCM este rara si inlocuirea acestuia va necesita o reprogramare.