Cod eroare OBD2 P0170

Cod eroare OBD2 P0170

Acest cod se refera la defectiunea blocului de combustibil ( cilindrul 1 ).

Indicator

PCM a detectat o problema cu capacitatea de a controla amestecul combustibil / aer atunci cand a fost necesar sau cand a primit o solicitare post-catalizator de combustibil catalitic care depaseste limitele sale pentru un anumit motor. Nefunctionarea defectelor de combustibil sunt rareori expuse vehiculelor de tip japonez, dar sunt mai frecvente in cazul vehiculelor europene. Consultati manualul de service al producatorului ( sau echivalentul acestuia ) pentru amplasarea cilindrului cu numarul unu.

Setarea parametrilor de cod

Reglarea combustibilului este masura luata de PCM pentru a mari sau a reduce cantitatea de combustibil furnizata catre motor pentru a mentine raportul corect de aer / carburant sau amestec. Acest cod de eroare este setat cand PCM detecteaza un nivel de combustibil care depaseste procentajul specificat de producator pe o anumita perioada de timp. In mod obisnuit, abaterile care depasesc 25% din aceasta valoare a combustibilului vor determina stocarea unui cod si aprinderea la bord a unui led care indica o defectiune. Datele de intrare a combustibilului pe termen scurt sunt mai putin importante si mai putin susceptibile de a contribui la stocarea unui cod.

Simptome cod eroare OBD2 P0170

Simptomele pentru acest cod pot varia foarte mult, datorita generalitatii sale. Caracteristica negativa a combustibilului indica faptul ca PCM incearca sa aplice amestecul de aer / combustibil, iar un aspect pozitiv al combustibilului indica faptul ca PCM incearca sa-l imbogateasca. Simptomele pot include doar un led aprins la bord, o slaba acceleratie, o ezitare sau o respingere necorespunzatoare la accelerare sau la pornire, fum negru la accelerare ( sau la pornire ), consum mare de carburant. Unele conditii de setare a codului pot duce la deteriorarea motorului si / sau catalizatorului daca sunt lasate nesupravegheate pe o perioada lunga de timp.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0170

Cea mai frecventa cauza a acestui cod apare in special la vehiculele europene precum Mercedes-Benz, Volkswagen, BMW si Audi. Aceasta poate fi urmarita la senzorul de debit de masa de aer. Fie conectorul senzorului de debit de masa a aerului este contaminat cu ulei de motor, senzorul este murdar de ulei sau alte resturi, fie conducta de admisie a aerului este fisurata sau rupta, permitand aerului nemetalizat sa patrunda in motor. Senzorii pentru debitul de masa s-au dovedit a fi, de asemenea, problematici pentru acest tip de vehicul. Senzorii de oxigen defecti sunt, de asemenea, cazuri obisnuite in modelele europene, din cauza umezelii uleiului din sistemul de evacuare. Alte cauze posibile includ o stare de combustibil excesiv de mare cauzata de un regulator defect de presiune a combustibilului, un senzor de presiune a aerului defect sau un PCM defect. Acest cod poate fi de asemenea cauzat de o stare de combustibil slaba provocata de o pompa de combustibil defecta, un regulator de presiune negativa a carburantului, un filtru de carburant infundat sau o scurgere de vid a motorului. Retineti ca defectiunea PCM este rara. Motoarele cu turbocompresoare prezinta propriile simptome, inclusiv scurgerile de ulei de motor contaminate cu combustibil care sunt atrase in sistemul de inductie. Daca exista coduri ale senzorului pentru arborele cu came sau codul arborelui cotit, codurile de incendiu de aprindere sau codurile de presiune scazuta a carburantului, diagnosticati-le si reparati-le inainte de a pune un diagnostic gresit acest cod. Defectiunea convertorului catalitic poate contribui, de asemenea, la stocarea acestui cod.

Diagnoza incorecta comuna

Tehnicienii raporteaza ca acest cod rar se produce fara acompaniarea altor coduri ale sistemului de combustibil. Acest cod este rar expus vehiculelor care nu sunt fabricate in Europa. Daca nu diagnosticati alte coduri, inaintea acestuia, puteti ajunge la o diagnoza gresita.

Diagnostic cod eroare OBD2 P0170

Mai multe instrumente vor contribui la diagnosticarea cu succes a acestui cod.

Un scaner OBD-II adecvat ( sau un cititor de coduri ), un volt / ohmmetru digital si un termometru cu infrarosu vor fi foarte utile in diagnosticarea cu succes a acestui cod. Un manual de service al producatorului ( sau echivalentul ) va fi, de asemenea, necesar.

Incepeti diagnosticarea prin verificarea vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor. Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurt-circuitele sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a va asigura ca totul este in regula. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului sunt in stare de functionare normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile stocate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod. Continuati prin stergerea codului si pornirea autovehiculului pentru a vedea daca acesta reapare. Dupa ce codurile sunt sterse, incercati sa reporniti autovehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu reapare imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare destul de mare pentru a pune un diagnostic si, in cazuri extreme, ar putea sa se agraveze inainte de a se putea pune un diagnostic corect. In cazul in care codul persista, atunci ar trebui sa incepeti diagnosticarea prin stabilirea nivelului de combustibil negativ sau pozitiv.

Odata determinata, efectuați testarea motorului si a sistemului de alimentare cu combustibil pentru o functionare corespunzatoare ( inclusiv testarea presiunii carburantului, inspectarea scurgerilor de vid etc.).

Daca se constata ca acesti factori se incadreaza in specificatiile cerute, incepeti sa testati senzorii motorului, cablurile electrice si conectorii, precum si PCM. Deoarece defectiunea de aer de masa este de departe cea mai comuna cauza a acestui cod, acest lucru trebuie diagnosticat cu grija.

Comparati concluziile dumneavoastra cu valoarea de referinta specificata de producator.

Semnalul de tensiune al senzorului de debit de masa a aerului ar trebui sa creasca usor deoarece nivelul RPM creste si scade, pe masura ce RPM-urile scad.

Daca datele reale nu coincid cu specificatiile producatorului, inlocuiti senzorul de debit de masa cu o componenta de calitate OEM si retestati. Daca senzorul de debit de masa al aerului poate fi verificat, monitorizati tensiunea senzorului de oxigen folosind scanerul ( din nou, cu fluxul de date ingustat pentru a include numai datele senzorului de oxigen ).

Daca este indicata o conditie de evacuare slaba, verificati pompa de combustibil pentru a va asigura ca presiunea este suficienta si ca inspectati sistemul de alimentare cu combustibil pentru scurgeri.

Verificati regulatorul de presiune a combustibilului pentru scurgerile interne de combustibil si pentru o functionare corespunzatoare. Reparati sau inlocuiti componentele de livrare a combustibilului conform cerintelor si retestati sistemul pentru a asigura o reparatie cu succes. Verificati scurgerile de vid la furtunurile de vid, garniturile corpului clapetei si garniturile de admisie. Verificati, de asemenea, supapa EGR si garniturile pentru eventuale scurgeri de vid.

Reparati scurgerile de vid si / sau inlocuiti partile defecte de alimentare cu aer, dupa caz.

Stergeti codurile si incercati sa conduceti autovehiculul pentru a va asigura ca reparatia a fost finalizata cu succes. Verificati functionarea corecta a sistemului de ventilatie a carterului pozitiv si inlocuiti supapa sau furtunurile PCV dupa cum este necesar.

Verificati furtunurile turbo pentru scurgeri si / sau prezenta uleiului de motor / a combustibilului. Prezenta uleiului in sistemul de evacuare poate contribui, de asemenea, la un senzor de oxigen murdar. Inlocuiti, reparati sau reconectati furtunurile turbocompresorului dupa cum este necesar, apoi stergeti codurile.

Testati intotdeauna vehiculul pentru a va asigura ca a fost finalizata cu succes aceasta reparatie.

Citeste si...
Ce este combustibilul E10? Consum mai mare, dar performante mai slabe?
Ce este combustibilul E10? Consum mai mare, dar performante mai slabe?

Un nou combustibil a inceput sa apara in benzinarii, in special in strainatate. Astazi vom vorbi despre carburantul denumit E10, u...

Cat combustibil mai ai in rezervor cand masina e pe "rosu"?
Cat combustibil mai ai in rezervor cand masina e pe "rosu"?

Dupa ce martorul de combustibil se aprinde, cat de departe puteti conduce? Raspunsul variaza foarte mult in functie de tipul masin...

Salvezi combustibil daca mergi mai incet?
Salvezi combustibil daca mergi mai incet?

Fiecare sofer care este la inceput de drum a auzit macar o data un sfat din partea instructorului sau o critica din partea parinti...

Cat combustibil consuma romanii pe zi?
Cat combustibil consuma romanii pe zi?

Stii cata benzina si motorina se consuma la noi in tara? Afla in continuare care sunt rezultatele studiului derulat de Centrul de...