Cod eroare OBD2 P0193

Cod eroare OBD2 P0193

Acest cod de eroare OBD2 se refera la un nivel ridicat al circuitului senzorului de presiune a carburantului.

Indicator

PCM a detectat o citire anormala a presiunii combustibilului, ceea ce este necesar pentru o functionare normala a motorului.

Setarea parametrilor de cod

Cand presiunea combustibilului nu se incadreaza intr-un interval prestabilit ( asa cum a fost stabilit de producatorul vehiculului ), atunci va fi memorat un cod de eroare si la bord se va aprinde un led ce indica ca exista o defectiune.

Simptome cod eroare OBD2 P0193

Simptomele includ in mod obisnuit o pornire mai dificila, opriri bruste ale motorului, o slaba acceleratie, precum si aprinderea la bord a unui led ce indica o defectiune.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0193

Cauzele probabile includ o pompa de combustibil defecta, un filtru de carburant infundat, un defect al releului pompei de combustibil. Cablurile electrice rupte, deteriorate sau corodate si / sau conectorii electrici, dar si scurt-circuitele sunt, de asemenea, cauze comune ale acestui cod care este stocat.

Diagnoza incorecta comuna

Multe pompe de combustibil si alte componente au fost inlocuite atunci cand un autovehicul a ramas complet fara combustibil. Daca indicatorul de nivel al carburantului nu functioneaza corect, probabilitatea acestei diagnosticari gresite devine mai proeminenta.

Diagnostic cod eroare OBD2 P0193

Incepeti diagnosticarea prin verificarea vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Cautati cablajele arse si inlocuiti circuitele si conectorii conform cerintelor.

Daca cablurile, conectorii si componentele sistemului par a fi in ordine normala de functionare, conectati scanerul la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile de eroare stocate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Daca codul nu reapare imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare destul de mare pentru a pune un diagnostic si, in cazuri extreme, ar putea sa se agraveze inainte de a se putea pune un diagnostic corect. Diagnosticarea rapida: daca vehiculul va porni, verificati datele cadrului de inghet pentru a determina conditiile care au aparut atunci cand codul a fost setat si pentru a diagnostica corect problema in consecinta.

Daca autovehiculul nu porneste, verificati presiunea carburantului cu ajutorul unui manometru.

Comparati citirile cu specificatiile producatorului.

Daca se constata ca presiunea combustibilului este prea mica, verificati daca exista combustibil in rezervorul autovehiculului.

Odata ce se stabileste ca exista combustibil in rezervor, ascultati sunetul functionarii pompei de combustibil electrica.

Daca pompa de combustibil poate fi auzita si autovehiculul nu porneste, atunci puteti suspecta un filtru de carburant infundat sau o problema cu circuitul injectorului de combustibil ( inclusiv PCM ).

Daca pompa de carburant nu poate fi auzita, atunci utilizati un ciocan de cauciuc pentru a atinge usor partea inferioara a rezervorului de combustibil in timp ce cineva incearca sa porneasca autovehiculul.

Daca vehiculul porneste in timp ce loviti usor rezervorul, aveti o pompa de combustibil defecta ( aceasta este cea mai simpla metoda de testare ).

Daca autovehiculul nu porneste inca, verificati tensiunea bateriei la conectorul pompei de combustibil.

Daca nu exista tensiune, urmati circuitul pompei de combustibil la panoul de sigurante, la releul pompei de combustibil si / sau la PCM. Diagnoza detaliata: multe vehicule echipate cu sisteme OBD-II utilizeaza un senzor de presiune a combustibilului pentru a monitoriza presiunea de functionare a combustibilului.

Senzorul este de tip presiune variabila la rezistenta.

Pe masura ce creste presiunea combustibilului, rezistenta senzorului scade, permitand cresterea tensiunii sistemului.

Cand presiunea combustibilului scade, rezistenta senzorului creste, cauzand scaderea tensiunii sistemului.

PCM citeste aceste variatii ale tensiunii sistemului ca presiune a combustibilului si reactioneaza in consecinta. Veti avea nevoie de un scaner sau de un cititor de coduri si de un ohmmetru digital pentru a diagnostica cu succes acest cod.

Incepeti prin deconectarea conectorului electric de la senzorul de presiune si verificarea tensiunii de referinta.

Acest lucru este de obicei de 5 volti, dar consultati manualul de service al producatorului pentru a fi sigur.

Daca exista un semnal de 5 volti, cu contactul cuplat in pozitia de functionare, verificati firul de impamantare al senzorului.

Daca sunt prezente atat semnalul de referinta, cat si semnalul de masa, testati rezistenta senzorului folosind diagrama de rezistenta a presiunii a producatorului.

Comparati-va concluziile cu specificatiile producatorului si inlocuiti senzorul daca acesta nu respecta cerintele. Daca senzorul si tensiunea la senzor se incadreaza in specificatiile acceptabile, deconectati conectorul electric al PCM si rezistenta circuitului de testare intre senzor si PCM.

Reparati sau inlocuiti circuitele de sistem si componentele necesare si retestati sistemul. Daca verificati toate circuitele de sistem si senzorii, puteti suspecta un PCM defect, dar retineti ca defectiunile PCM sunt rare si cs inlocuirea PCM va necesita o reprogramare.

Citeste si...
Scade consumul de combustibil atunci cand masina este curata?
Scade consumul de combustibil atunci cand masina este curata?

Daca in anii precedenti cand litrul de motorina era in jur de 4,5 lei prea putina lume se uita la consumul de combustibil, lucruri...

Se continua compensarile preturilor la combustibil! Intre timp, un plin de carburant este cu cateva zeci de lei mai ieftin
Se continua compensarile preturilor la combustibil! Intre timp, un plin de carburant este cu cateva zeci de lei mai ieftin

Asa cum probabil toti soferii stiu deja, la jumatatea acestui an, dupa discutii interminabile si perioade lungi de timp in care gu...

Ce este combustibilul E10? Consum mai mare, dar performante mai slabe?
Ce este combustibilul E10? Consum mai mare, dar performante mai slabe?

Un nou combustibil a inceput sa apara in benzinarii, in special in strainatate. Astazi vom vorbi despre carburantul denumit E10, u...

Cat combustibil mai ai in rezervor cand masina e pe "rosu"?
Cat combustibil mai ai in rezervor cand masina e pe "rosu"?

Dupa ce martorul de combustibil se aprinde, cat de departe puteti conduce? Raspunsul variaza foarte mult in functie de tipul masin...