Cod eroare OBD2 P0195

Cod eroare OBD2 P0195

Acest cod de eroare OBD2 se refera la defectiunea senzorului de temperatura a uleiului de motor.

Indicator

Acest cod indica faptul ca PCM a primit un semnal de la senzorul de temperatura al uleiului de motor pe care motorul il supraincalzeste. De asemenea, indica faptul ca motorul ar trebui sa fie oprit pentru a se investiga cauza aparitiei la bord a codului. Utilizarea unui motor care este supraincalzit poate conduce la distrugerea totala a acestuia.

Setarea parametrilor de cod

Orice citire a temperaturii care depaseste un numar predeterminat de grade va determina stocarea unui cod in PCM, iar un led se aprinde la bord indicand o defectiune.

Simptome cod eroare OBD2 P0195

Singurul simptom este aprinderea la bord a unui led ce indica o defectiune. Sistemul EOT este special conceput pentru a detecta alte probleme ale autovehiculului. Daca circuitele acestui sistem au probleme, acesta nu va putea monitoriza temperatura uleiului.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0195

Cauzele tipice ale supraincalzirii motorului sunt nivelurile scazute ale lichidului de racire a motorului, ventilatoarele de racire defecte, cilindrii crapati, un radiator defect sau un termostat defect. Acest cod poate fi de asemenea declansat de un senzor defect de temperatura a lichidului de racire, scurt-circuite sau un PCM defect.

Diagnoza incorecta comuna

In mod obisnuit, componentele sistemului de racire care se scurge sunt inlocuite fara a incerca mai intai intregul sistem de racire. Acest lucru poate duce la o cheltuiala inutila de fonduri. O reparatie cu succes va depinde de un diagnostic complet si corect.

Diagnostic

Incepeti diagnosticarea prin verificarea vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Cautati cablajele arse si inlocuiti circuitele si conectorii conform cerintelor.

Daca cablurile, conectorii si componentele sistemului par a fi in ordine normala de functionare, conectati scanerul la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile de eroare stocate .

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile au fost sterse, reporniti autovehiculul pentru a vedea daca codul reapare.

Daca codul nu reapare imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare destul de mare pentru a pune un diagnostic si, in cazuri extreme, ar putea sa se agraveze inainte de a se putea pune un diagnostic corect. Unele motoare sunt echipate cu un senzor de temperatura a uleiului ( de obicei, un senzor de rezistență variabila cu doua sau trei fire ) care furnizeaza datele catre PCM.

Senzorul are un cablu de tensiune ( de obicei un semnal de referinta de 5 volti ) si un fir de impamantare.

PCM utilizeaza firul de tensiune de referinta pentru a monitoriza temperatura motorului.

Pe masura ce creste temperatura uleiului de motor, rezistenta senzorului scade si creste tensiunea de referinta.

Atunci cand uleiul de motor se raceste, rezistenta senzorului creste, iar tensiunea de referinta se va deplasa catre PCM in jos.

PCM primeste citirile de tensiune de referinta de intrare ca variatii ale temperaturii motorului si reactioneaza in consecinta.

Daca temperatura uleiului de motor este prea mare, se va stoca un cod si in curand la bord se va aprinde un led. Orice vehicul, al carui motor este supraincalzit in exces, trebuie supus unui diagnostic aprofundat al sistemului de racire a motorului inainte de efectuarea oricaror reparatii.

In majoritatea cazurilor, acest diagnostic trebuie sa includa un test de blocare chimica preventiva.

Acest test utilizeaza un dispozitiv special de aplicare pentru a capta aburul din sistemul de racire a motorului in care un agent chimic reactioneaza la orice hidrocarburi gasite in acesta.

Prin testarea hidrocarburilor in sistemul de racire a motorului, tehnicianul poate sa se asigure ca inlocuirea unor componente cum ar fi termostatul, pompa de apa, furtunurile de racire sau radiatorul vor remedia in mod eficient starea de supraincalzire prin excluderea blocului si capului cilindrului sau garnitura capului cilindrului.

Dupa ce a fost eliminata posibilitatea blocarii unui bloc motor sau a unui cilindru defect, corectarea problemei poate fi simpla prin utilizarea unui tester de presiune al sistemului de racire pentru a localiza o scurgere de lichid de racire si apoi pentru a le repara.

Daca nu se gasesc scurgeri de lichid de racire, atunci puteti suspecta termostatul, ventilatorul de racire sau radiatorul. Daca motorul pare sa fie in stare buna de functionare si nu pare sa fie supraincalzit, puteti suspecta un senzor de temperatura al motorului defect.

Veti avea nevoie de un scanner si de un cititor de coduri pentru a diagnostica cu succes acest cod.

Incepeti prin deconectarea conectorului electric de la senzorul de temperatura pentru lichidul de racire al motorului si testarea tensiunii de referinta.

Acest lucru este de obicei de 5 volti, dar consultati manualul de service al producatorului pentru a fi sigur.

Daca exista un semnal de 5 volti cu contactul rotit in pozitia de functionare, atunci verificati cablul de impamantare al senzorului.

Daca sunt prezente atat semnalul de referinta, cat si semnalul de masa, testati rezistenta senzorului utilizand diagrama de rezistenta a temperaturii producatorului.

Comparati-va concluziile cu specificatiile producatorului si inlocuiti senzorul daca acesta nu respecta cerintele. Daca senzorul si tensiunea la senzor se incadreaza in specificatiile acceptabile, deconectati conectorul electric al PCM si rezistenta circuitului de testare intre senzor si PCM.

Reparati sau inlocuiti circuitele de sistem si componentele necesare si retestati sistemul. Daca verificati toate circuitele de sistem si senzorii, puteti suspecta un PCM defect, dar retineti ca defectiunile PCM sunt rare si ca inlocuirea acestuia va necesita o reprogramare.